Så får du fler fps i Dying Light

Robot
Så får du fler fps i Dying Light

Tidiga rapporter larmar om prestandaproblem - Totalbiscuit har hittat inställningen som ger dig mer fps.

#dying-light, #warner-bros


Medlem
Så får du fler fps i Dying Light

Jag är en av dom som sitter på kontoret och inte har möjlighet att kolla på 26 minuter video under arbetstid. Kan någon sammanfatta vad det är för inställning det handlar om?

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

JKan någon sammanfatta vad det är för inställning det handlar om?

View distance

https://www.youtube.com/watch?v=VDqVv5xQ5eo#t=421

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Jag är en av dom som sitter på kontoret och inte har möjlighet att kolla på 26 minuter video under arbetstid. Kan någon sammanfatta vad det är för inställning det handlar om?

View distance är det som enligt videon påverkar bilduppdateringsfrekvensen avsevärt. Oavsett vad du har valt för övriga inställningar så är det främst view distance som spelar in på prestandan.

Medlem

verkar vara många som har problem just med att spelet använder CPU 1 100 % men alla andra ligger långt under... hoppas det är en bugg...det verkar ju påverka GPU prestandan ganska rejält.

Medlem

Det blir nog patchat får man hoppas...känns lite som det är onödigt med flera kärnor annars

Vad det gäller viewing distances har jag den på ca hälften..men efter att ha sett hans video drar jag nog ner den till 0 frames > eye candy! (och som han påpekar är det viktiga hur lång bort zombies poppar upp!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Viewing distance är ju en klassiker gällande dalande FPS.
Detta vet ju alla seriösa gamers att det påverkar prestandan rejält.
Folk är för roliga idag.

Medlem

Värdelösa pc portar är ju allt man verkar få idag med större AAA-titlar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Viewing distance är ju en klassiker gällande dalande FPS.
Detta vet ju alla seriösa gamers att det påverkar prestandan rejält.
Folk är för roliga idag.

Självklart - men det brukar inte slå på så mycket som det gör i detta fallet.
Speciellt inte när man ser hur lite skillnad det faktiskt är grafiskt från 0% till 100%.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av magma:

Värdelösa pc portar är ju allt man verkar få idag med större AAA-titlar.

Så värdelös "portning" är det faktiskt inte. Jag är relativt övertygad om att det bara krävs ett par patcher (och nej, det skulle igentligen inte behöva väntas på)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Mindrax:

Viewing distance är ju en klassiker gällande dalande FPS.
Detta vet ju alla seriösa gamers att det påverkar prestandan rejält.
Folk är för roliga idag.

Självklart - men det brukar inte slå på så mycket som det gör i detta fallet.
Speciellt inte när man ser hur lite skillnad det faktiskt är grafiskt från 0% till 100%.

Det beror på faktiskt. Vissa spel är mer eller mindre optimerade i sin kod och framförallt vid nyreleaser
Jag tror de fixar detta med en patch snart. Dock tror jag alltid att view distance påverkar spelen.

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Mindrax:

Viewing distance är ju en klassiker gällande dalande FPS.
Detta vet ju alla seriösa gamers att det påverkar prestandan rejält.
Folk är för roliga idag.

Självklart - men det brukar inte slå på så mycket som det gör i detta fallet.
Speciellt inte när man ser hur lite skillnad det faktiskt är grafiskt från 0% till 100%.

Det beror på faktiskt. Vissa spel är mer eller mindre optimerade i sin kod och framförallt vid nyreleaser
Jag tror de fixar detta med en patch snart. Dock tror jag alltid att view distance påverkar spelen.

Jag sa inte att det inte påverkade - jag sa att det brukar inte påverkar SÅ mycket som det gör här med tanke på hur lite skillnad det blir


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ett mkt bra spel oavsett och kan rekommenderas varmt!

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

Ett mkt bra spel oavsett och kan rekommenderas varmt!

Håller med fullständigt. Föll mig direkt på läppen

deras förra zombiespel gick väl i 3 fps .. och tog ett år innan det blev fixat

Medlem
Skrivet av humancentipede:

deras förra zombiespel gick väl i 3 fps .. och tog ett år innan det blev fixat

Jag hade inga problem alls med deras tidigare spel gällande prestanda?!
Har du någon källa eller artikel gällande problem med det?
Skulle vara intressant att läsa om

Medlem

Totalbiscuit har sin vana trogen släppt en analys av hur "Dying Lught" faktiskt funkar på datorer

Medlem

Är det någon mer än bara jag som har reagerat på att spelet bara är 11GB stort?

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av magma:

Värdelösa pc portar är ju allt man verkar få idag med större AAA-titlar.

Så värdelös "portning" är det faktiskt inte. Jag är relativt övertygad om att det bara krävs ett par patcher (och nej, det skulle igentligen inte behöva väntas på)

Och detta är varför det är helt ok för utvecklare numera att släppa trasiga spel vid lansering.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av magma:

Värdelösa pc portar är ju allt man verkar få idag med större AAA-titlar.

Så värdelös "portning" är det faktiskt inte. Jag är relativt övertygad om att det bara krävs ett par patcher (och nej, det skulle igentligen inte behöva väntas på)

Och detta är varför det är helt ok för utvecklare numera att släppa trasiga spel vid lansering.

Jag tror dock det oftast är utgivarna som pressar på och inte utvecklarna.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av nils45:

Är det någon mer än bara jag som har reagerat på att spelet bara är 11GB stort?

17.5Gb installerat på min dator.
Räcker bra för ett spel av denna kaliber.

Medlem
Skrivet av Oneone:

verkar vara många som har problem just med att spelet använder CPU 1 100 % men alla andra ligger långt under... hoppas det är en bugg...det verkar ju påverka GPU prestandan ganska rejält.

Det är det. Var ju samma problem med Far Cry 4 till PC, endast ena CPU kärnan användes till 100%, medan de andra vilade. TotalBiscuit visade ju detta i sin genomgång av det spelet ;-). Kommande patch/ar kommer avhjälpa problemen.

1
Skriv svar