Vampyr heter det nya spelet från Remember Me-gänget

Robot
Medlem
Vampyr heter det nya spelet från Remember Me-gänget

Jag är en vampyr, jag suger o spyr!

Medlem

Med tanke på att Remember Me var skit så är jag rätt skeptiskt dock låter premissen intressant

Skribent
Skrivet av Odee:

Jag är en vampyr, jag suger o spyr!

ÄR DET DU KRUNEGÅRD?!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Äsch, Remember Me var smått underskattat av folk.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Äsch, Remember Me var smått underskattat av folk.

Håller med. Tyckte det var en intressant story, och några av greppen med minnes-mixande (Inception-vibbar på en speciell) var smått briljanta. Sen att striderna blev tråkiga efter ett tag och att spelet i sig var ganska kort och linjärt är en sak. Jag hade iaf mycket roligt när jag körde det, summa summarum. Med mer tid och pengar hade det kunnat bli riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Xepheros:

Äsch, Remember Me var smått underskattat av folk.

Håller med. Tyckte det var en intressant story, och några av greppen med minnes-mixande (Inception-vibbar på en speciell) var smått briljanta. Sen att striderna blev tråkiga efter ett tag och att spelet i sig var ganska kort och linjärt är en sak. Jag hade iaf mycket roligt när jag körde det, summa summarum. Med mer tid och pengar hade det kunnat bli riktigt bra.

Spelet var ingen 5 av 5-are direkt, men det var inte ett dåligt spel heller. Köpte det relativt tidigt efter release och jag är nöjd. Det var väl en typisk 3 av 5-are, dvs bra men inte utmärkande.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Odee:

Jag är en vampyr, jag suger o spyr!

ÄR DET DU KRUNEGÅRD?!

Ja, det är jag!

Medlem

Remember Me hade otroligt mycket potential men föll lite på klumpig design och combat-system.

Dom har även ett annat spel på gång kallat "Life is Strange", som verkar vara lite halvinspirerat av Heavy Rain och Gone Home. Kul att det dontnod inte var ett "one and done" företag dock. Hoppas dom lärde sig av misstagen från Remember Me.

Medlem

Hade inte haft något emot om ordentliga vampyrer(Vampire: The Masquerade?) fick ta över istället för zombie-temat som är igång just nu.

1
Skriv svar