Telltales nya spel avslöjat!

Medlem

Ett story-drivet spel baserat på ett spel utan story? Njae.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Men kan Minecraft inte bara dö


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Men herregud vad alla är negativa innan vi vet nånting om det?!
Telltale har levererat grym underhållning gång på gång och är det några som kan lyckas med detta så är det dem.

Jag är hoppfull och intresserad till motsatsen bevisas!

Medlem
Skrivet av Tapiwen:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Okej! Did not see that one coming

Då är vi två!

Då är vi tre

Medlem

Jag kom hit för nyheten, lämnade med hype-mätaren på minus 11...

Jättebra. Bara smula sönder Minecraft in absurdum så kommer ingen vilja röra det sedan. Det bästa Markus har gjort i sitt liv var just att gå vidare med sitt liv.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Well. Im not liking this.

Medlem

Hade det varit vem som helst förrutom Telltale hade jag avfärdat det som skräp redan nu. Men ärligt talat blir de bara bättre och bättre, och jag är försiktigt optimistisk i min nyfikenhet kring vad de gör med det här.

Medlem

Jag tror jag håller mig till Telltales övriga spel...

Gud vad folk är tråkiga, detta är precis som om ett välkänt och bra bryggeri, säg brewdog går ut och säger "vi ska brygga en öl på småsten". Såklart är reaktionen wtf, men de är ju nock väl jäkligt spännande vad de blir av de.

Medlem

Tror det blir jättekul. Om de förstår att Minecraft har en väldigt stor fanbase i åldrarna 6-12. Har flera gånger tänkt att det vore trevligt med korta äventyr med små berättelser man kan spela igenom med barnen. Nu verkar det här bli ett separat spel. Skulle hellre se spontana quests runt om i världen som man får leta upp.


signatur

Sinkh's Lair - En minuts grottkrälande.

Medlem

BLOW ME AWAY TELLTALE!!!

För jag är så fullkomligt ohypad av detta spel (prognos: bottennapp) att mitt könsorgan förvandlats till en navel.

Så snälla, wow my anatomy back into coherency på releasedagen! För just nu ser det jävligt grått ut.

Medlem

Förstog fel på rubriken och trodde det menade att telltale skulle utveckla det imo icket färdiga adventure mode i minecraft.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

...jösses.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag vet inte hur man ska lyckas få någon form av dramatik i ett spel utan handling och med karaktärer som ser helt löjliga ut.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Precis som med trailers och annat så måste man få säga vad man tycker när nyheter kommer fram.

Det är skillnad att komma med en vettig åsikt, och kasta skit på papper. Att säga, innan det kommit en riktig trailer (eller ens ett upplägg på vad det kommer handla om), att det kommer bli skit; är inte att komma med kritik.

Ditt inlägg ligger inte i den kritik jag la om folks kommentarer.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Man måste få bilda sin egna uppfattning om själva idén. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så kan jag inte alls tänka mig hur det här ska vara bra då Minecraft inte har någon som helst handling eller story.

Absolut. har inte sagt nått annat. Men då får folk komma med nått vettigt istället för, som sagt, kasta skit på papper.
Och det kan lätt göras en story kring ett spel som Minecraft.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Sluta gnäll och låt folk tycka som de vill.

Det får folk. Men jag gnäller inte på dom som har en åsikt dom vill få ut, utan dom som kastar ut ingenting bara för att, utan att veta nått om premissen.

Tänk ett steg längre

Skrivet av anon_187600:

Alla vet att man inte får tycka som man vill i Sverige.

Det är synd om tiggare som låtsas vara skadade senare går dom helt fint efter några slantar., SD är värre än våldtäkt och kritik eller att vara skeptisk till något är p12 eller troll.

Leka martyr är väldigt enkelt..... Svarta får finns överallt och SD är värre än det mesta vi har, men det hör inte till här. Kritik och/eller skepticism är lite det jag är känd för. Inte det jag kommenterar över, fast allt verkar ha gått rakt över ditt huvud.

Medlem

Ska det använda samma kassa motor som alla telltale spel? Hoppas för då lär det bli rysligt dåligt!

Medlem

Men det är ju fan vad trendigt det är med episod-spel då... Det här känns ju bara som ett stort cash-grab där dom vill åt ungarnas (mina) pengar. Wolf among us och dom var ju riktiga spel, men det här.. Kan väl inte finnas någon över 12 som kommer att köpa detta?

12
Skriv svar