#Framtiden

Medlem
#Framtiden

Känner att vi är där nu.

EDIT: Efter en timmes intensiv nedladdning uppdaterades statusen:

#blogg

Medlem
#Framtiden

Hur snabbt internet har du xD

Medlem
Skrivet av TwistedCrunch:

Hur snabbt internet har du xD

Är inne i en spik just nu, hela 5 mbit/s får jag ut från mina utlovade 8 mibit/s. Bland det högsta jag haft på hela året från Telias briljanta bredband.

Medlem

Jag brukar snitta ungefär 3GB i timmen på större nedladdningar med mitt supersnabba, moderna ADSL. Men att få ut 800-850KB/s känns bra när jag bara har 8mbit och bor långt åt helvete ut i skogen. Ska jag ladda ner spel startar jag vanligtvis nedladdningen på morgonen innan jag åker till jobbet och så är det (förhoppningsvis) färdigt framåt kvällen.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag brukar snitta ungefär 3GB i timmen på större nedladdningar med mitt supersnabba, moderna ADSL. Men att få ut 800-850KB/s känns bra när jag bara har 8mbit och bor långt åt helvete ut i skogen. Ska jag ladda ner spel startar jag vanligtvis nedladdningen på morgonen innan jag åker till jobbet och så är det (förhoppningsvis) färdigt framåt kvällen.

Känns ändå som att vi borde kommit längre än så vid det här laget. Bor själv ute i skogen men det känns ju lite märkligt att man kan åka 40 min ut från Sveriges näst största stad och få dras med internet från tidigt 2000-tal. Förväntar mig inga 200 mbit/s men tycker att åtminstone 24 borde vara standard.

1
Skriv svar