Lords of the Fallen

Robot
Lords of the Fallen

Lords of the Fallen lånar från Dark Souls, men missar att få med väsentliga bitar. Kvar blir en vacker kopia utan själ och liv.

#lords-of-the-fallen, #gears-of-war, #blizzard, #ci-games


Medlem
Lords of the Fallen

Satt precis och fundera på att köpa det, det blir nog att avvakta lite tills det är uppdaterat en del

Medlem

Jag blir så irriterad att man inte kan ta ner det här på PSN än, är ju release idag men icke! Får väl vänta lite till eller så blir det en fysisk kopia senare idag.. och några svar får man ingenstans!


signatur
Medlem

tänker mest på konsol design tyvärr.

Medlem

2? alla andra siter verkar tycka om det iaf. Ett misstag verkar dock vara att de inte har valbar svårighetsgrad.

Medlem

Själv ser jag fram emot att spela det på fredag
Rekommenderar att ni kollar på den här, gör spelet mer rättvist.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

avaktar nån rea eller så via guld


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Bra recension, stämmer väl med mina tidigare intryck.

Medlem

På dom video's jag sett av bossfighter så ser jag verkligen ingen skillnad mot Dark Souls 2.

Dom har ju också 2-5 moves dom gör over and over.

Medlem

Ser ut att vara värt en hundring max, lägger till i önskelistan på Steam

Medlem

2/5

FZ ballar ut igen

Medlem
Skrivet av flopper:

tänker mest på konsol design tyvärr.

Det händer att man gör det. Wii är nog min favorit; enkel och snygg. Tar inte så stor plats heller.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

2 av 5??... öhm okej...

Medlem

Tveksamt betyg

CFW
Medlem

"Båda släpps ut ur fängelset för att rädda världen med sin raspiga manlighet och fallenhet för stora vapen."

Tycker att FZ agerar under lite falsk flagg här och borde uppdatera beskrivningen "Om FZ" till att uttryckligen skriva att "sajten intar ett holistiskt genusperspektiv på samtliga nyheter och recensioner"

Jag vill påpeka att jag inte lägger nåt värde i detta, vill man genusanalysera alla kulturyttringar som görs så är naturligtvis den här sajten och dess skribenter fria att göra så och vill den här sajtens läsare ta del av detta så finns det ju uppenbarligen en marknad.

MEN jag tycker att det är något intellektuellt ohederligt att inte tydligt gå ut med detta och istället märka sidans politiska åskådningar tydligt så att den potentielle läsaren (och ev annonsör) kan göra ett aktivt val.

My 2 cents...

Redaktör
Skrivet av CFW:

"Båda släpps ut ur fängelset för att rädda världen med sin raspiga manlighet och fallenhet för stora vapen."

Tycker att FZ agerar under lite falsk flagg här och borde uppdatera beskrivningen "Om FZ" till att uttryckligen skriva att "sajten intar ett holistiskt genusperspektiv på samtliga nyheter och recensioner"

Jag vill påpeka att jag inte lägger nåt värde i detta, vill man genusanalysera alla kulturyttringar som görs så är naturligtvis den här sajten och dess skribenter fria att göra så och vill den här sajtens läsare ta del av detta så finns det ju uppenbarligen en marknad.

MEN jag tycker att det är något intellektuellt ohederligt att inte tydligt gå ut med detta och istället märka sidans politiska åskådningar tydligt så att den potentielle läsaren (och ev annonsör) kan göra ett aktivt val.

My 2 cents...

Den dag FZ börjar drivas av en politisk tanke kommer vi tydligt gå ut med det. Tills dess fortsätter vi som vi gjort sen 1996 - skriva om spel, ibland med syrliga kommentarer (som inte nödvändigtvis har en politisk baktanke). För allvarligt - det du citerar är inte politik om du inte väljer att göra politik av det.


signatur
CFW
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av CFW:

"Båda släpps ut ur fängelset för att rädda världen med sin raspiga manlighet och fallenhet för stora vapen."

Tycker att FZ agerar under lite falsk flagg här och borde uppdatera beskrivningen "Om FZ" till att uttryckligen skriva att "sajten intar ett holistiskt genusperspektiv på samtliga nyheter och recensioner"

Jag vill påpeka att jag inte lägger nåt värde i detta, vill man genusanalysera alla kulturyttringar som görs så är naturligtvis den här sajten och dess skribenter fria att göra så och vill den här sajtens läsare ta del av detta så finns det ju uppenbarligen en marknad.

MEN jag tycker att det är något intellektuellt ohederligt att inte tydligt gå ut med detta och istället märka sidans politiska åskådningar tydligt så att den potentielle läsaren (och ev annonsör) kan göra ett aktivt val.

My 2 cents...

Den dag FZ börjar drivas av en politisk tanke kommer vi tydligt gå ut med det. Tills dess fortsätter vi som vi gjort sen 1996 - skriva om spel, ibland med syrliga kommentarer (som inte nödvändigtvis har en politisk baktanke). För allvarligt - det du citerar är inte politik om du inte väljer att göra politik av det.

Mitt citat ovan är denna recension är bara ett axplock av era recensenters "syrliga kommentarer", naturligtvis skulle jag inte påpeka detta om det var en isolerad incident. Denna typ av "syrliga kommentarer" förekommer på i princip alla recensioner som publiceras här.

Medlem

Tycker recensionen var väldigt intetsägande.

Redaktör
Skrivet av CFW:

Mitt citat ovan är denna recension är bara ett axplock av era recensenters "syrliga kommentarer", naturligtvis skulle jag inte påpeka detta om det var en isolerad incident. Denna typ av "syrliga kommentarer" förekommer på i princip alla recensioner som publiceras här.

Här är våra tio senaste recensioner (minus Bayonetta 2, där förekom det mycket sånt, ja), plocka ut exempel på vad du menar.

Sunset Overdrive
Door Kickers
Civ: Beyond Earth
Gabriel Knight
The Evil Within
Disney Magical World
Borderlands: The Pre-Sequel
Disney Infinity vs Skylanders Trap Team
Project Spark
Driveclub


signatur
Medlem
Skrivet av CFW:

"Båda släpps ut ur fängelset för att rädda världen med sin raspiga manlighet och fallenhet för stora vapen."

Tycker att FZ agerar under lite falsk flagg här och borde uppdatera beskrivningen "Om FZ" till att uttryckligen skriva att "sajten intar ett holistiskt genusperspektiv på samtliga nyheter och recensioner"

Jag vill påpeka att jag inte lägger nåt värde i detta, vill man genusanalysera alla kulturyttringar som görs så är naturligtvis den här sajten och dess skribenter fria att göra så och vill den här sajtens läsare ta del av detta så finns det ju uppenbarligen en marknad.

MEN jag tycker att det är något intellektuellt ohederligt att inte tydligt gå ut med detta och istället märka sidans politiska åskådningar tydligt så att den potentielle läsaren (och ev annonsör) kan göra ett aktivt val.

My 2 cents...

Håller med dig helt, FZs spelrecentioner håller ingen vikt längre om jag köper ett spel eller inte. Finns bättre sidor för det som inte är lika objektiva.

Medlem

Nu finns det på Psn, blir till o spela sen


signatur
Gen
Medlem

Trist att ni inte testade PC versionen istället. Det sägs ju ha utvecklats till PC först så den versionen bör vara bättre?

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av CFW:

Mitt citat ovan är denna recension är bara ett axplock av era recensenters "syrliga kommentarer", naturligtvis skulle jag inte påpeka detta om det var en isolerad incident. Denna typ av "syrliga kommentarer" förekommer på i princip alla recensioner som publiceras här.

Här är våra tio senaste recensioner (minus Bayonetta 2, där förekom det mycket sånt, ja), plocka ut exempel på vad du menar.

Sunset Overdrive
Door Kickers
Civ: Beyond Earth
Gabriel Knight
The Evil Within
Disney Magical World
Borderlands: The Pre-Sequel
Disney Infinity vs Skylanders Trap Team
Project Spark
Driveclub

Jag tror i all ärlighetens namn att kanske CFW (och andra?) reagerar på det låga betyget och att man väcker misstankar om att betyget är en faktor av den så kallade syrliga kommentaren i recensionen.
Det släpps inte speciellt många spel som just Lords of the Fallen, kollar du på Dark Souls 2 så märker du snabbt hur bedrövligt det är rent visuellt i jämförelse med hur spelet återspeglades i diverse gameplay-filmer inte så långt innan spelet släpptes...

Jag kan själv säga att det är mycket märkligt med ett 2/5 till Lords of the Fallen när övriga spel på FZ (vi tar Door Kickers exempelvis) får 3/5. Ärligt talat så känns det väldigt oseriöst, speciellt i jämförelse med de betyg som spelet har fått från övrig media (jag talar om det man kommer åt via metacritic).

Recensentens subjektiva åsikt i all ära men ibland blir det hela lite väl löjligt för att kunna tas på allvar, inget personligt @ Joakim men med endast tre spelrecensioner den senaste året så känns det hela lite sisådär. Någon annan mer erfaren kanske skulle sköta jobbet?

Redaktör
Skrivet av Gen:

Trist att ni inte testade PC versionen istället. Det sägs ju ha utvecklats till PC först.

Jo. Fast det var ingen fest på pc heller, i alla fall inte enligt PC Gamer.


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Gen:

Trist att ni inte testade PC versionen istället. Det sägs ju ha utvecklats till PC först.

Jo. Fast det var ingen fest på pc heller, i alla fall inte enligt PC Gamer.

IGN verkade tycka om det Fast de har ju rykte om att lätt bli köpta så man vet aldrig.
http://uk.ign.com/articles/2014/10/28/lords-of-the-fallen-rev... (varför lyckas jag inte fixa en snygg länk)

Medlem

Eek... såg verkligen fram emot det här spelet. Avvaktar och ser lite på twitch och ser vad jag tycker om det.

Fast jag avskyr spindlar... Orsak till varför jag inte lirar Dark Souls...


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Oneone:

2? alla andra siter verkar tycka om det iaf. Ett misstag verkar dock vara att de inte har valbar svårighetsgrad.

Valbar svårighetsgrag fördärvar de flesta spel. Det skall bara finnas en och den skall vara noga justerad och balanserad. Demon souls och Dark souls hade inte slagit igenom med möjlighet att välja lättare svårighetsgrad.

FM-guru
F.d. Sisyr

Lite oväntat. Gick från skeptisk (tysk utvecklare med mediokra titlar på samvetet) till entusiastisk efter att ha sett folk spela på twitch och tuben. Polygon, vars recensioner jag finner ofta stämmer överens med min egna uppfattning, gav spelet 7,5/10. Får nog titta på folk som lirar lite mer innan jag bestämmer mig.

Redaktör
Skrivet av Sanazin:

Jag tror i all ärlighetens namn att kanske CFW (och andra?) reagerar på det låga betyget och att man väcker misstankar om att betyget är en faktor av den så kallade syrliga kommentaren i recensionen.
Det släpps inte speciellt många spel som just Lords of the Fallen, kollar du på Dark Souls 2 så märker du snabbt hur bedrövligt det är rent visuellt i jämförelse med hur spelet återspeglades i diverse gameplay-filmer inte så långt innan spelet släpptes...

Jag kan själv säga att det är mycket märkligt med ett 2/5 till Lords of the Fallen när övriga spel på FZ (vi tar Door Kickers exempelvis) får 3/5. Ärligt talat så känns det väldigt oseriöst, speciellt i jämförelse med de betyg som spelet har fått från övrig media (jag talar om det man kommer åt via metacritic).

Recensentens subjektiva åsikt i all ära men ibland blir det hela lite väl löjligt för att kunna tas på allvar, inget personligt @ Joakim men med endast tre spelrecensioner den senaste året så känns det hela lite sisådär. Någon annan mer erfaren kanske skulle sköta jobbet?

Vi ligger lite lågt i betyg den här gången, men inte exceptionellt. De flesta ligger kring 7 och 7,5 på 10-skalan. Vågar man sig på att översätta det till vårt 1-5-system blir det ungefär 3.

Joakim är ny på FZ, men han har skrivit om spel på andra håll ett bra tag, t.ex. svenska PC Gamer, Loading och Nya Wermlands-tidningen.


signatur
Medlem

Det här blir förboking på, det fick 8/10 på gamespot och jag har sett mycket gameplay från youtube. Det här är precis vad jag är sugen på att spela i inväntan på Farcry4/Bloodborne

123
Skriv svar