Kommer vi få se Lucasarts-spel på GOG?*

Robot
Medlem
Kommer vi få se Lucasarts-spel på GOG?*

DOTT


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det hade varit det bästa som hänt på länge, hoppas verkligen att det här stämmer=).

Medlem

Allt är möjligt på gog. Vafan, de fick ju dit system shock 2!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem

Det är ju kul och så, men det känns lite sent. Jag har velat ha exempelvis Grim Fandango i hur många år som helst, men det har varit smått omöjligt att få en laglig kopia till vettigt pris. Jag har därför hoppats i flera år att det skulle komma till GOG ... och så gör det det ... efter att de utannonserat den uppdaterade versionen? Jag kan förstå logiken i det, från företagshåll, men som konsument blir jag lite irriterad. Nu kommer jag köpa den uppfräschade versionen och inte originalet (såvida nu inte Double Fine klantar sig rejält i putsandet), vilket gör nyheten om att originalet kommer till GOG lite poänglös. Nyheten, som jag i flera år velat se.

Bah!

Medlem

Where are you marshall?!?!!

eld
Medlem
SoL
Medlem

Javisst Full throttle minns jag allt fattade ingenting men jag gillade fighterna o bara klicka runt o utforska dom sköna miljöerna

Medlem
Skägg.
10 Chambers

Nyheten är uppdaterad!


signatur
Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nyheten är uppdaterad!

Årets nyhet.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Som jag skrev ovan, bästa nyheten på länge och det var ta mig tusan på tiden att även Lucasarts spel släpps på GOG. Äger redan Tie-Fighter men inte den nya versionen som släpptes med stöd för 3D.kort så det får nog bli ett köp när jag har råd och X-Wing blev det aldrig att jag köpte så den är får det nog också bli att jag skaffar.

Från Polygon

"Other LucasArts games that are part of the Disney and GOG.com partnership include Sam & Max Hit the Road, The Secret of Monkey Island: Special Edition, Indiana Jones and the Fate of Atlantis and Star Wars: Knights of the Old Republic."

Medlem

Helt otroliga nyheter! Har väntat så många år på att få spela Tie-Fighter igen. Fungerar det på mac?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

kul för dom som pallar spela gamla spel, personligen låter jag gamla spel vara kvar på pidestalen att det var det bästa som hänt spel världen och fokuserar på nyare spel


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Det är ju kul och så, men det känns lite sent. Jag har velat ha exempelvis Grim Fandango i hur många år som helst, men det har varit smått omöjligt att få en laglig kopia till vettigt pris. Jag har därför hoppats i flera år att det skulle komma till GOG ... och så gör det det ... efter att de utannonserat den uppdaterade versionen? Jag kan förstå logiken i det, från företagshåll, men som konsument blir jag lite irriterad. Nu kommer jag köpa den uppfräschade versionen och inte originalet (såvida nu inte Double Fine klantar sig rejält i putsandet), vilket gör nyheten om att originalet kommer till GOG lite poänglös. Nyheten, som jag i flera år velat se.

Bah!

Bättre sent än aldrig, om man personligen velat ha ett spel man tydligen älskat så länge som du gjort så borde du väl vara glad att detta händer nu? Det hade ju varit värre om det aldrig släpptes på gog

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Helt otroliga nyheter! Har väntat så många år på att få spela Tie-Fighter igen. Fungerar det på mac?

Tie Fighter har funkat utmärkt med USB-joystick i DOSBox på Windows och Mac i många år nu så du har kunnat spela det, bara att installera direkt från originalskivan. Man behöver inte köpa det två gånger om man redan äger det.

Medlem

Intressant! Jag spelade aldrig de spelen när de var nya, och jag har precis köpt en HOTAS-setup till Elite: Dangerous.

Fukey yeah!

Nu väntar jag bara på en bunt gamla Star Trek-spel så är lyckan gjord.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tie Fighter!
X-Wing!
men, framför allt -Full Throttle!! Ett äventyrspel så att det har x antal år på nacken spelar mindre roll. (tie fighter och Xwing är jag mer osäker på hur de känns idag...)

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Ercarret:

Det är ju kul och så, men det känns lite sent. Jag har velat ha exempelvis Grim Fandango i hur många år som helst, men det har varit smått omöjligt att få en laglig kopia till vettigt pris. Jag har därför hoppats i flera år att det skulle komma till GOG ... och så gör det det ... efter att de utannonserat den uppdaterade versionen? Jag kan förstå logiken i det, från företagshåll, men som konsument blir jag lite irriterad. Nu kommer jag köpa den uppfräschade versionen och inte originalet (såvida nu inte Double Fine klantar sig rejält i putsandet), vilket gör nyheten om att originalet kommer till GOG lite poänglös. Nyheten, som jag i flera år velat se.

Bah!

Bättre sent än aldrig, om man personligen velat ha ett spel man tydligen älskat så länge som du gjort så borde du väl vara glad att detta händer nu? Det hade ju varit värre om det aldrig släpptes på gog

Jag älskar det inte, utan har aldrig spelat det. Har alltid velat göra det, men inte kunnat. Jag har absolut ingenting emot att de släpper det på GOG nu, men det känns ganska skumt att inte vara intresserad av nyheten nu eftersom jag gått över till att peppa inför nya versionen som ska släppas. Det är som att en dröm går i uppfyllelse, och man inte bryr sig. Väldigt konstig känsla.

Medlem

Xwing, tie fighter, full throttle. Absoluta favvospel sedan ungdommen.

Kommer inte köpa. Vill ha mina minnen kvar och inte riskera att förstöra min syn på dessa underbara spel.

1
Skriv svar