Så ser Little Big Planet 3 ut till PS3 och PS4

Robot
Medlem
Så ser Little Big Planet 3 ut till PS3 och PS4

Skulle lätt kunna köpa mig en Playstation 4 just för det här spelet!

MEG
Medlem

Hmm en av de få jämförelser där jag tycker att skillnaden är markant (youtube klipp).


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Nej, ska nog ta och åka å köpa en PS4 nu i denna stund. Dck inte pga LBP

Medlem

Har de gjort ps3 versionen sämre med flit för att det ska se bättre ut på 4:an? Tycker det ser sämre ut än de tidigare spelen.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Lite högre upplösning, annars inte så stor skillnad. Hur som helst så blir det ett köp till PS4. Bara en sån sak som att det nu är upp till 16 lager är värt ett köp.

Medlem
Skrivet av Propy:

Har de gjort ps3 versionen sämre med flit för att det ska se bättre ut på 4:an? Tycker det ser sämre ut än de tidigare spelen.

Första som slog mig också. Sackboy i PS3 kändes lite väl lågupplöst

Medlem

Attributen (kläder, hår) är från ps3, MAO oftast är halva spelaren lågupplöst, världen får några enstaka detaljer uppdaterade, +hd texturer.

noterade..
Rosbuskens texture vid huset blir väldigt ful/fel på ps4.
PS4-karaktärerna tappar tröj-baksidorna så bakgrunden syns genom ärmhålen (pga bakside optimering/culling antar jag). Syns under hela dansen men bäst 1:40.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

De verkar använda en (medvetet?) dålig uppskalning av PS3-klippen i videon, för de tidigare spelen har inte sett så där suddiga ut. Men men, jag spelar med projektor och är väldigt tacksam för 1080p på PS4 ändå. Stör mig lite på allt under native upplösning.

1
Skriv svar