Kantas The Witcher 3-utvecklingen av problem?

k3m
Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av k3m:

Fan vad ni skribenter på FZ.se är nedlåtande mot alla, ja alla som har något emot era åsikter/förslag/nyheter. I stället för att vara ödmjuk och erkänna, eller åtminstone vara tyst. Så tar ni något ur luften för att stärka er tes, och sedan vinklar ni det så att det ska uppfattas som att det är det enda rätta, den absoluta sanningen. Vilket det så klart inte är.
Att ett företags meriter och referenser spelar en stor roll i en fråga som denna är naturligtvis sant. Oh la la!

Är du ens gammal nog att ha spelat The Witcher? Då borde du veta att det spelet var fullt av buggar och hade så otroligt långa laddningstider att CD Project kände sig tvingade att släppa en en ny version av spelet, "Enhanced Edition" som var gratis att ladda ned för alla som köpt spelet.

Det var en patch på 1,5GB (mycket år 2008), och det tog dem 11 MÅNADER att få spelet bugg- och kraschfritt.

Ingen utvecklare är perfekt, och det finns inget som säger att CD Project alltid kommer att göra bra spel.

hehe, jodå. Jag har spelat Witcher då det kom ut. Det fanns buggar som du säger. Dock ingen spel-förstörar-bugg. Som väl var.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av k3m:

Fan vad ni skribenter på FZ.se är nedlåtande mot alla, ja alla som har något emot era åsikter/förslag/nyheter. I stället för att vara ödmjuk och erkänna, eller åtminstone vara tyst. Så tar ni något ur luften för att stärka er tes, och sedan vinklar ni det så att det ska uppfattas som att det är det enda rätta, den absoluta sanningen. Vilket det så klart inte är.
Att ett företags meriter och referenser spelar en stor roll i en fråga som denna är naturligtvis sant. Oh la la!

Är du ens gammal nog att ha spelat The Witcher? Då borde du veta att det spelet var fullt av buggar och hade så otroligt långa laddningstider att CD Project kände sig tvingade att släppa en en ny version av spelet, "Enhanced Edition" som var gratis att ladda ned för alla som köpt spelet.

Det var en patch på 1,5GB (mycket år 2008), och det tog dem 11 MÅNADER att få spelet bugg- och kraschfritt.

Ingen utvecklare är perfekt, och det finns inget som säger att CD Project alltid kommer att göra bra spel.

Körde spelet när det släpptes och var inga större problem. Tror spelet krashade någon gång men inte mycket mer än så.
Laddningstider hade jag inga problem med av vad jag kommer ihåg.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av k3m:

Fan vad ni skribenter på FZ.se är nedlåtande mot alla, ja alla som har något emot era åsikter/förslag/nyheter. I stället för att vara ödmjuk och erkänna, eller åtminstone vara tyst. Så tar ni något ur luften för att stärka er tes, och sedan vinklar ni det så att det ska uppfattas som att det är det enda rätta, den absoluta sanningen. Vilket det så klart inte är.
Att ett företags meriter och referenser spelar en stor roll i en fråga som denna är naturligtvis sant. Oh la la!

Är du ens gammal nog att ha spelat The Witcher? Då borde du veta att det spelet var fullt av buggar och hade så otroligt långa laddningstider att CD Project kände sig tvingade att släppa en en ny version av spelet, "Enhanced Edition" som var gratis att ladda ned för alla som köpt spelet.

Det var en patch på 1,5GB (mycket år 2008), och det tog dem 11 MÅNADER att få spelet bugg- och kraschfritt.

Ingen utvecklare är perfekt, och det finns inget som säger att CD Project alltid kommer att göra bra spel.

Körde spelet när det släpptes och var inga större problem. Tror spelet krashade någon gång men inte mycket mer än så.
Laddningstider hade jag inga problem med av vad jag kommer ihåg.

Då minns du nog dåligt, laddningstiderna kunde vara flera minuter långa, vilket var särskilt jobbigt när man var tvungen att gå in i en stad bara för att köpa något/avsluta en quest/prata med någon och sen skulle gå ut igen.

Laddningstiderna var så horribelt långa att de lyckades minska dem med 80% med patchen som kom efter ett år.

k3m
Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av k3m:

Fan vad ni skribenter på FZ.se är nedlåtande mot alla, ja alla som har något emot era åsikter/förslag/nyheter. I stället för att vara ödmjuk och erkänna, eller åtminstone vara tyst. Så tar ni något ur luften för att stärka er tes, och sedan vinklar ni det så att det ska uppfattas som att det är det enda rätta, den absoluta sanningen. Vilket det så klart inte är.
Att ett företags meriter och referenser spelar en stor roll i en fråga som denna är naturligtvis sant. Oh la la!

Är du ens gammal nog att ha spelat The Witcher? Då borde du veta att det spelet var fullt av buggar och hade så otroligt långa laddningstider att CD Project kände sig tvingade att släppa en en ny version av spelet, "Enhanced Edition" som var gratis att ladda ned för alla som köpt spelet.

Det var en patch på 1,5GB (mycket år 2008), och det tog dem 11 MÅNADER att få spelet bugg- och kraschfritt.

Ingen utvecklare är perfekt, och det finns inget som säger att CD Project alltid kommer att göra bra spel.

Körde spelet när det släpptes och var inga större problem. Tror spelet krashade någon gång men inte mycket mer än så.
Laddningstider hade jag inga problem med av vad jag kommer ihåg.

Då minns du nog dåligt, laddningstiderna kunde vara flera minuter långa, vilket var särskilt jobbigt när man var tvungen att gå in i en stad bara för att köpa något/avsluta en quest/prata med någon och sen skulle gå ut igen.

Laddningstiderna var så horribelt långa att de lyckades minska dem med 80% med patchen som kom efter ett år.

Det där med laddningstiderna var bara en halvsanning. För många laddade spelet snabbt. Tror det berodde på hårdvaran. Själv hade jag inga problem med laddningstiderna. Den tiden körde jag AMD system (kraftfullt).

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av k3m:

Fan vad ni skribenter på FZ.se är nedlåtande mot alla, ja alla som har något emot era åsikter/förslag/nyheter. I stället för att vara ödmjuk och erkänna, eller åtminstone vara tyst. Så tar ni något ur luften för att stärka er tes, och sedan vinklar ni det så att det ska uppfattas som att det är det enda rätta, den absoluta sanningen. Vilket det så klart inte är.
Att ett företags meriter och referenser spelar en stor roll i en fråga som denna är naturligtvis sant. Oh la la!

Är du ens gammal nog att ha spelat The Witcher? Då borde du veta att det spelet var fullt av buggar och hade så otroligt långa laddningstider att CD Project kände sig tvingade att släppa en en ny version av spelet, "Enhanced Edition" som var gratis att ladda ned för alla som köpt spelet.

Det var en patch på 1,5GB (mycket år 2008), och det tog dem 11 MÅNADER att få spelet bugg- och kraschfritt.

Ingen utvecklare är perfekt, och det finns inget som säger att CD Project alltid kommer att göra bra spel.

Körde spelet när det släpptes och var inga större problem. Tror spelet krashade någon gång men inte mycket mer än så.
Laddningstider hade jag inga problem med av vad jag kommer ihåg.

Då minns du nog dåligt, laddningstiderna kunde vara flera minuter långa, vilket var särskilt jobbigt när man var tvungen att gå in i en stad bara för att köpa något/avsluta en quest/prata med någon och sen skulle gå ut igen.

Laddningstiderna var så horribelt långa att de lyckades minska dem med 80% med patchen som kom efter ett år.

Det där med laddningstiderna var bara en halvsanning. För många laddade spelet snabbt. Tror det berodde på hårdvaran. Själv hade jag inga problem med laddningstiderna. Den tiden körde jag AMD system (kraftfullt).

Googlade lite på problemet och tydligen har det med hur spelet hanterar resurser. Den laddar om hela områden när du byter område OCH den kör autosave i samma veva.

För att det ska fungera så smärtfritt som möjligt måste man ha en snabb disk som inte är fragmenterad.
Ha MYCKET ram för pagefilen är kring 2.5gb.

Patchen som kom senare gjorde att datorn hanterade sparningarna på ett annat sätt och laddade in resurser i minnet från andra områden så den inte behöver läsa in allt från början.

Att jag inte märkte av laddningstider som alla andra kan bero på att jag hade alltid haft high end system så har aldrig haft några större problem med söliga diskar eller för lite ram.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

k3m
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av k3m:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av k3m:

Fan vad ni skribenter på FZ.se är nedlåtande mot alla, ja alla som har något emot era åsikter/förslag/nyheter. I stället för att vara ödmjuk och erkänna, eller åtminstone vara tyst. Så tar ni något ur luften för att stärka er tes, och sedan vinklar ni det så att det ska uppfattas som att det är det enda rätta, den absoluta sanningen. Vilket det så klart inte är.
Att ett företags meriter och referenser spelar en stor roll i en fråga som denna är naturligtvis sant. Oh la la!

Är du ens gammal nog att ha spelat The Witcher? Då borde du veta att det spelet var fullt av buggar och hade så otroligt långa laddningstider att CD Project kände sig tvingade att släppa en en ny version av spelet, "Enhanced Edition" som var gratis att ladda ned för alla som köpt spelet.

Det var en patch på 1,5GB (mycket år 2008), och det tog dem 11 MÅNADER att få spelet bugg- och kraschfritt.

Ingen utvecklare är perfekt, och det finns inget som säger att CD Project alltid kommer att göra bra spel.

Körde spelet när det släpptes och var inga större problem. Tror spelet krashade någon gång men inte mycket mer än så.
Laddningstider hade jag inga problem med av vad jag kommer ihåg.

Då minns du nog dåligt, laddningstiderna kunde vara flera minuter långa, vilket var särskilt jobbigt när man var tvungen att gå in i en stad bara för att köpa något/avsluta en quest/prata med någon och sen skulle gå ut igen.

Laddningstiderna var så horribelt långa att de lyckades minska dem med 80% med patchen som kom efter ett år.

Det där med laddningstiderna var bara en halvsanning. För många laddade spelet snabbt. Tror det berodde på hårdvaran. Själv hade jag inga problem med laddningstiderna. Den tiden körde jag AMD system (kraftfullt).

Googlade lite på problemet och tydligen har det med hur spelet hanterar resurser. Den laddar om hela områden när du byter område OCH den kör autosave i samma veva.

För att det ska fungera så smärtfritt som möjligt måste man ha en snabb disk som inte är fragmenterad.
Ha MYCKET ram för pagefilen är kring 2.5gb.

Patchen som kom senare gjorde att datorn hanterade sparningarna på ett annat sätt och laddade in resurser i minnet från andra områden så den inte behöver läsa in allt från början.

Att jag inte märkte av laddningstider som alla andra kan bero på att jag hade alltid haft high end system så har aldrig haft några större problem med söliga diskar eller för lite ram.

mm, samma här!

123
Skriv svar