PS vita, värd ett köp?

Medlem
PS vita, värd ett köp?

Sitter lite i funderingar på en PS vita, men är den värd ett köp?? Tittade runt och inte mycket spel av kvalité, och känns som Sony inte riktigt bryr sig om vita.

Medlem

Det beror på vad du är ute efter, RPGs? Visst. FPS? Finns ett par. Monster Hunter? Bara digitala PSP releases. Skräck? Var vänlig och passera "Gå". Plattformare? Finns en del.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Ja det är ju en förutsättning att veta lite vad man är ute efter. Kan väll sammanfatta att jag spelar mest RPG och spel med lite kvalité då jag har begränsad tid med IRL-situation, inte givet AAA men du fattar kanske vad jag är ute efter. Plants vs Zombie kan jag spela på iPad när jag bajsar lika väl...

Medlem
Skrivet av Olidion:

Ja det är ju en förutsättning att veta lite vad man är ute efter. Kan väll sammanfatta att jag spelar mest RPG och spel med lite kvalité då jag har begränsad tid med IRL-situation, inte givet AAA men du fattar kanske vad jag är ute efter. Plants vs Zombie kan jag spela på iPad när jag bajsar lika väl...

Just nu kommer det en del RPGn till PS Vita. En del skit och en del ska vara bra. Spelar inte så mycket på min vita så kan inte säga. Eftersom FZ slutat med recensioner och bara satsar på hype kring spel går många jrpgn förbi obemärkta.
Jag gillar inte riktigt att spela på Vitan då skärmen är liten och kontrollerna inte lika bra som på PS3 eller PS4. Därför ska jag skaffa mig en PS TV och köra min vita spel på den.

Har PS+ och fått nog många spel till Vita att det inte ryms på ett 32gb minneskort. Det är den största nackdelen vad jag vet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tack för bra svar! PS+ är kanon då jag redan har det och en PS3 så det lockar. Men det som är det som jag fick upp ögonen mest är remote play och det blir garanterat en PS4 inom framtiden.

Medlem

Jag älskar Vitan, finns bra och intressanta titlar. Mitt största problem har, som några här nämnt, varit att korten inte riktigt räcker till för allt man vill ha på, och då importerade jag ändå ett 64 gb kort från Japan.

Tyvärr verkar det som att det inte kommer så mycket roligt framöver. Gravity Rush 2 då, men det är typ det enda.


signatur

Videomupp

Medlem

För mig som älskar JRPG är det helt underbart, finns lite annat smått och gott men det är det förstnämnda som gör det värt för mig.

Medlem

Polarn har en Vita men jag vet inte, har ju inte ens köpt ps4 än vilket är ett måste Man har ju så många spel att spela på ps3.


signatur

Det här är jag: Datorhjälp

1
Skriv svar