Robot
Far Cry 4

FZ smyger, skjuter och mördar sig fram i ett Far Cry 4 som känns anmärkningsvärt mycket Far Cry 3.

#far-cry-3, #far-cry-4, #ubisoft


Medlem
Far Cry 4

Gillade far cry 3. Men om detta är exakt samma spel fast ny miljö och skurkar. Då börjar jag bli lite oroad. Hoppas det är mer än så.

Medlem

Kan någon ge exempel på vad man kan "kräva" av en uppföljare? Ska spelmotorn bytas ut? Jag gillade FC3 och ser fram emot 4:an också. Kul med miljöombyte. Vill jag ha ett helt nytt och annorlunda spel så köper jag... något annat, kanske Destiny eller Titanfall.

Självklart ska man kritisera spelen men vad är det en uppföljare bör innehålla som är nytt?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

ZF
Medlem
Citat:

Ubisoft-killen bredvid mig förklarar att det tekniskt sett inte är Ajay som springer runt i det magiska landet, utan att man snarare upplever en vision och följer någon som redan varit där. Beväpnad med en magisk pilbåge som kan stoppa tiden ger jag mig ut bland uråldriga ruiner och vacker natur för att skicka demonerna tillbaka till helvetet. Men det är inte en uppgift jag behöver klara ensam.

Vid min sida har jag en vit tiger som jag kan beordra att anfalla demonerna.

Okami FPS.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Gillade far cry 3. Men om detta är exakt samma spel fast ny miljö och skurkar. Då börjar jag bli lite oroad. Hoppas det är mer än så.

Tyckte det blev lite väl mycket spring till dom radio towers och enformigt efter ett tag trots den stora världen tyckte inte det blev mycket variation direkt.. ser bättre ut med denna.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kan någon ge exempel på vad man kan "kräva" av en uppföljare? Ska spelmotorn bytas ut? Jag gillade FC3 och ser fram emot 4:an också. Kul med miljöombyte. Vill jag ha ett helt nytt och annorlunda spel så köper jag... något annat, kanske Destiny eller Titanfall.

Självklart ska man kritisera spelen men vad är det en uppföljare bör innehålla som är nytt?

Det jag vill se av en uppföljare är att det rör sig någonstans. Rent tekniskt alltså. Det kanske är snyggare, andra spelmoment, småputs och förbättringar här och där osv. Men om man säljer samma bil med ny lack och annan färg på inredningen blir iaf inte jag imponerad. Med det sagt ska det ändå bli kul att testa Far Cry 4, jag gillar serien

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kan någon ge exempel på vad man kan "kräva" av en uppföljare? Ska spelmotorn bytas ut? Jag gillade FC3 och ser fram emot 4:an också. Kul med miljöombyte. Vill jag ha ett helt nytt och annorlunda spel så köper jag... något annat, kanske Destiny eller Titanfall.

Självklart ska man kritisera spelen men vad är det en uppföljare bör innehålla som är nytt?

Jag kräver helst en helt ny motor och animationer osv. Mass effect 1 till mass effect 2 var en bra uppföljare. Half life 1 till half life 2 är en bra uppföljare. Får feelingen att arkham knight kommer vara en bra uppföljare. Far cry 4 ser exakt likadant ut som 3an. i animationer osv.. ända skillnaden jag ser är miljön och nya vapen

Medlem

Ja precis som Batman spelen så är det likadant på alla spel, samma "fight" system, grafiken är nästan samma. Varför göra något åt helvete om det fungerar fint? Varför klaga på att Far Cry 4 känns exakt som Far cry 3?

Medlem

Kommer storyn vara lika dum har jag svårt att motivera ett köp

Inaktiv
Skrivet av Intuiz:

Ja precis som Batman spelen så är det likadant på alla spel, samma "fight" system, grafiken är nästan samma. Varför göra något åt helvete om det fungerar fint? Varför klaga på att Far Cry 4 känns exakt som Far cry 3?

Exakt i de uppföljare man älskar mest är det ju för att de är som originalen fast EXTRA ALLT.

Medlem

Far Cry 3 var en riktigt besvikelse, det var kul i några timmar när det var nytt, men sen blev allting enformigt.

Dessutom är det ASSASSINS CREED med vapen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Rakoon:

Far Cry 3 var en riktigt besvikelse, det var kul i några timmar när det var nytt, men sen blev allting enformigt.

Dessutom är det ASSASSINS CREED med vapen.

Låter som en mer långsökt variant av "Oblivion with guns"-tramset kring Fallout 3.

Medlem

Älskade vartenda sekund ur Far Cry 3, och kommer definitivt köpa Far Cry 4 så länge det lever upp till samma standard som 3an hade. Far Cry 3 känns fortfarande (för mig) fräscht, och om uppföljaren inte rör sig superlångt spelmekaniskt så kan jag acceptera det en gång, för spelmekanikerna fungerade väldigt bra för mig. "Mer av samma" är inte något dåligt per automatik.

Men detta förutsätter också att handlingen, miljöerna, atmosfären, och karaktärerna fungerar. Tycker inte det är rättvist att jämföra med CoD, som upphörde att vidareutveckla spelmekanikerna för cirka vad, 8?, spel sedan.

Medlem

Assassins Creed med vapen? Nu har jag bara spelat AC2 men hur lönnmördar man i de andra delarna om det bara är 2an som innehåller vapen? Väntar man ut offren tills de dör av hög ålder?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kan någon ge exempel på vad man kan "kräva" av en uppföljare? Ska spelmotorn bytas ut? Jag gillade FC3 och ser fram emot 4:an också. Kul med miljöombyte. Vill jag ha ett helt nytt och annorlunda spel så köper jag... något annat, kanske Destiny eller Titanfall.

Självklart ska man kritisera spelen men vad är det en uppföljare bör innehålla som är nytt?

Är man van vid mods så kan man förstå skillnaden, mods är ju i princip mer utav samma fast med nya visuella upplevelser.

Ett nytt spel kan använda sig utav samma motor fast då ska allt från animationer, ljud, fysik, grafik, etc. vara nytt och förbättrat, i mitt tycke!

Battlefield Hardline är ett exempel på ett kasst spel, det är mer ett mod!

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Pretorian24:

Kan någon ge exempel på vad man kan "kräva" av en uppföljare? Ska spelmotorn bytas ut? Jag gillade FC3 och ser fram emot 4:an också. Kul med miljöombyte. Vill jag ha ett helt nytt och annorlunda spel så köper jag... något annat, kanske Destiny eller Titanfall.

Självklart ska man kritisera spelen men vad är det en uppföljare bör innehålla som är nytt?

Är man van vid mods så kan man förstå skillnaden, mods är ju i princip mer utav samma fast med nya visuella upplevelser.

Ett nytt spel kan använda sig utav samma motor fast då ska allt från animationer, ljud, fysik, grafik, etc. vara nytt och förbättrat, i mitt tycke!

Battlefield Hardline är ett exempel på ett kasst spel, det är mer ett mod!

Vill börja med att påpeka att jag inte förnekar eller instämmer med ditt påstående om Battlefield Hardline.

Annars så tycker jag inte parallellen är speciellt enkel att dra utifrån vad som är sannolikt. En uppföljare till ett spel som använder samma motor men har samma utvecklare har även en helt annan budget och helt andra förutsättningar överlag gentemot moddare. Dessa arbetar på helt olika villkor.

Annars är där minst sagt mer än en stor klyfta inom spelvärlden kring vad som anses vara det viktigaste fokuset för framtiden. Och alla ställer olika krav.

KoP
Medlem

Är ju enbart positivt imo att det känns som Far Cry 3. Spelmekaniskt så satt ju FC3 helgjutet.

Medlem

Gillade inte FC3 öht, det gav ingen utmaning alls!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Har spelat de senaste spelen, o vill verkligen inte ha det här! Far Cry 3 var lite tradigt i längden o det kommer inte bli bättre! Far Cry, jag tar o stämplar ut här!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Ärlig preview. Mer sånt.
Inte alls förvånad att man väljer den här vägen och klistrar på ett nytt utseende i ett tidigt stadie av nästa generations konsollspel.

Medlem

storyn i FC3 va lite tam vill jag allt påstå annars vare helt ok


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Inaktiv

Jag gillade FC3 skarpt och frånsett den efterblivna dude-bro till protagonist som jag tvingades spela som så var spelet en riktig fullpoängare. FC4 får därför gärna påminna mycket om 3:an då spelet hade så pass bra gameplay att det är helt okej med förädling snarare än revolution.

Det jag dock blir skeptisk till gällande del 4 är att vapnen känns på tok för hi-tech. Jag ogillar kort och gott inkluderandet av armborst med holotech-sikten och att det dräller av dyra NATO-bössor med digital camo. Jag vill ha rostiga kalasjnikovs, handgrater från WW2 och repetergevär, dvs. den sortens beväpning man kan förvänta sig att hitta i isolerade bergsbyar befolkade av fattiga bönder i Asien. Jag tycker FC2 fick till känslan riktigt bra gällande vapnen frånsett FN Minimi (de borde kört FN Mag istället).

Medlem

Problemet med många av Ubisofts spel är att deras uppdragsdesign är så förbannat enformig. De kör copy-paste hela tiden i AC och FC3. Varför måste man tex döda någon med en kniv? De har en hel del fantastiska områden med fysik och platser som går att använda.

Varför inte göra så att spelaren får vara lite kreativ i hur mordet går till? Sätta eld på skjulet personen sover i på natten, eller släppa ner en bil full med bomber rakt ner på en bas nedanför en klippa som exempel.

Nä Ubisoft. Snegla lite på uppdragsdesignen i GTA V och GTA:SA nästa gång ni har fingrarna på CTRL-C/CTRL-V.

Sen var det ju så att man skulle vara oupptäckt när man erövrade baser i FC3 för att få bonuspoäng. Smygande sniper var ju typ det som man fick spela som trots att där fanns andra spelstilar som tyvärr inte gav nån bonus.

Medlem

Well, jag är en av dom som tyckte FC3 var as tråkig. Jag orkade inte lira mer än 2-3 timmar innan jag tröttnade. Så hoppar över detta köptet också tror jag

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kan någon ge exempel på vad man kan "kräva" av en uppföljare? Ska spelmotorn bytas ut? Jag gillade FC3 och ser fram emot 4:an också. Kul med miljöombyte. Vill jag ha ett helt nytt och annorlunda spel så köper jag... något annat, kanske Destiny eller Titanfall.

Självklart ska man kritisera spelen men vad är det en uppföljare bör innehålla som är nytt?

Allt som gör det till någonting mer än bara en expansion.

Medlem
Skrivet av musse1:
Skrivet av Pretorian24:

Kan någon ge exempel på vad man kan "kräva" av en uppföljare? Ska spelmotorn bytas ut? Jag gillade FC3 och ser fram emot 4:an också. Kul med miljöombyte. Vill jag ha ett helt nytt och annorlunda spel så köper jag... något annat, kanske Destiny eller Titanfall.

Självklart ska man kritisera spelen men vad är det en uppföljare bör innehålla som är nytt?

Det jag vill se av en uppföljare är att det rör sig någonstans. Rent tekniskt alltså. Det kanske är snyggare, andra spelmoment, småputs och förbättringar här och där osv. Men om man säljer samma bil med ny lack och annan färg på inredningen blir iaf inte jag imponerad. Med det sagt ska det ändå bli kul att testa Far Cry 4, jag gillar serien

Då hoppas jag att ni sågar nästa Battlefield, för dom 3 senaste spelen har varit samma sak. =D

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av musse1:
Skrivet av Pretorian24:

Kan någon ge exempel på vad man kan "kräva" av en uppföljare? Ska spelmotorn bytas ut? Jag gillade FC3 och ser fram emot 4:an också. Kul med miljöombyte. Vill jag ha ett helt nytt och annorlunda spel så köper jag... något annat, kanske Destiny eller Titanfall.

Självklart ska man kritisera spelen men vad är det en uppföljare bör innehålla som är nytt?

Det jag vill se av en uppföljare är att det rör sig någonstans. Rent tekniskt alltså. Det kanske är snyggare, andra spelmoment, småputs och förbättringar här och där osv. Men om man säljer samma bil med ny lack och annan färg på inredningen blir iaf inte jag imponerad. Med det sagt ska det ändå bli kul att testa Far Cry 4, jag gillar serien

Då hoppas jag att ni sågar nästa Battlefield, för dom 3 senaste spelen har varit samma sak. =D

Fast BF4 introducerades ju trots allt Frostbite 3, deras senaste grafikmotor. Nya map packs släpps som DLC, inte BF5 och 6.
Däremot så släpper dom Hardline, en BF mod, som ett fullspel. Nu släpptes ju även CS som ett fullspel tillslut, men det var ju inte så konstigt med tanke på den popularitet det ådragit sig, och det arbete som i slutänden lagts på det.
Kanske lagts en hel del arbete på Hardline också, men jag vet inte...känns fortfarande så likt BF från vad jag sett av det. Visst kan företag använda samma grafikmotor (som Unreal Engine) och därigenom få en liknande grafisk känsla, eller så kan dom använde ett spels modverktyg för att uppnå samma känsla som orginalspelet (som mellan Half-Life och CS), men när man använder både samma grafikmotor, (interna)modverktyg och antagligen massa vapen/karaktärs -modeller och skins med små förändringar så anser jag personligen inte att man gjort ett "nytt" spel.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Pretorian24:

Kan någon ge exempel på vad man kan "kräva" av en uppföljare? Ska spelmotorn bytas ut? Jag gillade FC3 och ser fram emot 4:an också. Kul med miljöombyte. Vill jag ha ett helt nytt och annorlunda spel så köper jag... något annat, kanske Destiny eller Titanfall.

Självklart ska man kritisera spelen men vad är det en uppföljare bör innehålla som är nytt?

Allt som gör det till någonting mer än bara en expansion.

Expansion ? Var den gränsen går finns ju inga klara gränser och verkar vara upp till ev köpare. Så den är ju väldigt flexibel iden om vad som är en uppföljning eller en expansion.

Oavsett vad de släpper kommer folk gapa o gnälla för att inte deras syn är den riktiga. Suck.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Hela spelbranschen lider av fruktansvärd brist på fantasi. Det enda Far Cry som var bra var ettan, sen gick det raskt utför.

Medlem

Vad som krävs i en uppföljare?? Göra allting bättre. FC4 känns som en "copy-paste" uppföljare. Precis som CoD, Titanfall osv.
Jag tror problem för mig är sannolikheten är så låg att man faller bort lite. Vem fan bryr sig att man i Himalya? Vad vinner en vapensmugglare eller vad Picard nu terroriserar Mongoliet för? Samma sak kändes i FC3. Det var aldrig nåt direkt hot. Det fanns inget knark, inge WMD, eller militanta planer. Bara massa guerilla i en onämd djungel på en ö ingen vet var den ligger.

Jag hade hellre sett ett Far Cry Vietnam eller Thailand. Typ nåt man kan leva sig in i. Att det finns på riktigt. Då kunde man göra lagen till ett "hot" med. Eller Sydamerika, Mexico. Eller varför inte Florida eller New Orleans.

Det var det jag tyckte bäst om i FC2. Det såg ut som Afrika. Känslan att vara ensam och hjälplös med bara sin egna färdighet som främsta vapen.

Men det slängde dom ut i FC3 med magiska krafter o annat mumbojumbo. Tog bort inlevelsen direkt. Och nu kommer det tillbaka i FC4.

Ne, får hoppas att de gör bättre ifrån sig i FC5

12
Skriv svar