Jämför original-Metros med Metro Redux

Robot
Jämför original-Metros med Metro Redux

Metro 2033 och Last Light får nytt liv på kraftfullare pc:s, Playstation 4 och Xbox One.

#deep-silver, #4a-games, #metro-redux, #metro-2033, #metro-last-light


Medlem
Jämför original-Metros med Metro Redux

Det är så man gör en re-release! Gått igenom det mesta och ändrat allt till det bättre vad jag kan se


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Ser helt klart ut att vara en slipad upplevelse. Scysst också att de erbjuder 50% rabatt (både på på 2033: Redux och Last Light: Redux) om man har originalet på Steam.

Det blir att köpa dubbelpaketet för min del, kanske först på julrean eller så. Blir lagom till Maxwell-släppet Q1 2015

Medlem

Ungefär som när Mass Effect släpptes till PC efter att ha varit XBox-exklusivt, man ändrar och förbättrar spelet, inte bara portar det.

Medlem

Förbokar direkt efter detta Älskade verkligen bägge spelen. Grym atmosfär, musik och hur vapen/gasmasker/ficklampa osv fungerar. Nog de bästa SP FPS spelen jag spelat.

Medlem

Kommer köpa metro 2033 redux, alltid tänkt köpa det men aldrig blivit av. Så bra att det kommer en förbättrad version.

Medlem

Just when I thought I was out...they pull me back in.

k3m
Medlem

Nu blir det ett köp

Medlem

Häftigt spel Last light, och det snyggaste spelet ute på marknaden!

Givet köp, men jag väntar till nästa vinterrea.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Köpte båda direkt när jag såg att dom kom upp på steam

Medlem

Ser riktigt intressant ut! Skönt att vi som redan har spelen kan uppgradera till redux till rea pris.

Medlem

Nice att man får det billigare

Medlem

För mig som tycker att atmosfär är bland det viktigaste i spel så är både Metro 2033 och Last Light två mästerverk. Det blir solklart ett köp av 2033 redux (även om det ser ut som att miljöerna ljusats upp en del) men jag har inte förstått om Last Light redux innebär någonting mer än 4k-upplösning och nya game modes för oss PC-spelare?

Inaktiv

Har inte spelat något av dem, kan nog bli ett köp till ps4:an...

Medlem

Blir att köpa igen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Lurid:

Skulle gärna ha sett några före och efter bilder.

Det är med i filmen...

Medlem
Skrivet av Lurid:

Skulle gärna ha sett några före och efter bilder.

Testa och öppna ögonen.

Först och främst är klippet som det länkas till full med jämförelser, och som om inte det vore nog, läser du nyheten ser du att det står...

Skrivet av FZ:

Du kan djupdyka ännu mer i tekniken i Eurogamers Digital Foundry-artikel.

Där finns allt du behöver och lite till.

Medlem

Är ingen FPS-spelare.. men.

Detta kan nog vara värt att lägga lite tid på, har 2033 fast bara spelat lite i början, mest för att testa min (då) highend dator, som inte kunde driva det


signatur
Medlem

Hur mycket bättre blir 2033 av saker det kan få från Last Light? Jag gav mig på 2033 vid ett illa valt tillfälle, direkt efter jag mörsat igenom alla tre Stalker-titlarna. Från öppna världar gick jag till en scriptad och trång korridorshooter och tröttnade väldigt omgående. Verkar som om det här är min chans till att testa det igen

Medlem

ja, det är både bra och dåligt med remakes. Jag hoppas att det positiva överväger det negativa. Det positiva är att en helt ny generation får uppleva de här spelen i bättre grafik, fans till serien kan spela dem i bättre grafik och utvecklaren får in mer pengar som kan investeras i nya projekt.

Det negativa är dock tiden och att utvecklarna kanske nöjer sig med det ett tag. Jag vill hellre se nya och bra spel än att man ska ha en återvinningsfilosofi på ett bolag av ens stortitlar. Förhoppningsvis hinner de med båda, men jag ställer mig fortfarande osäker till att säga att det här är fenomenet som alla bolag nu verkar hålla på med är så positivt i utvecklingen av nya spel.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Gen
Medlem

Känns hyfsat safe att förboka detta faktiskt även om jag lovat mig själv att inte förboka mer.

Har orginalen men om priset är rätt så kan det vara kul att införskaffa och lira detta.

Medlem

Tröttnade på last light för det var så mycket följa john och babysitting, och så har jag för mig att tutorial var inbakat i campaign, vilket jag är lite allergiskt mot.

Medlem

Snyggt! :)Blir ett re-köp

Medlem

Ser lockande ut. Köpte 2033 genom Humble Bundle men kontrollerna är ju tyvärr helt oanvändbara i det spelet, då muskänsligheten i sidled är mycket mycket högre än i höjdled. Handkontroll är då enda alternativet och det blev bara rörigt. Lyckades ställa om känsligheten i sidled till ett högre värde i Logitechs inställningar men det kändes så bökigt att måsta gå in och ändra varje gång så har inte spelat mer än 2-3 timmar av spelet...

Synd då det är en av de snyggaste och bästa upplevelser jag nånsin haft i spel. Här kan vi snacka om att ha respekt för sina fiender! Jäklar vad nervigt det var att smyga runt utomhus med det flygande monstret vakandes över en...

Medlem

Blir ju till att skaffa.

1
Skriv svar