Oroväckande tystnad från Kickstarter-spel

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Birchoff:

Namninsamling för att få pengarna tillbaka låter bara fjantigt. Vet inte folk om hur kickstarter går till? Man tar en risk att finansiera, det är bara så det är.

Donera inte finansiera.

Jag förstår inte hur folk kan få det om bakfoten. Det står klart och tydligt på första rader på kickstarter.com "Kickstarter is the world's largest funding platform".

Märk väl funding, alltså finansiering, inte donation. Skillnaden är att vid en donation så förväntar man sig inte något personligt i gengäld, vilket man gör vid finansiering.

Inaktiv
Skrivet av LordOfTerror:

Jag betalar aldrig i förskott eller till kickstarter. Jag köper enbart spel som finns tillgängliga. Btw så har jag inte ens hört talas om spelet (tror jag)

Det är egentligen bästa sättet att hantera early access spel och kickstarter spel man är intresserad av tycker jag. Vänta på att dom finns tillgängliga på early access eller dylikt, men köp dom inte direkt. När man vet att det uppdateras regelbundet så är det kanske dags att fundera på ett köp om man tycker spelet ser intressant ut i sitt nuvarande stadie redan.

Medlem

Sluta släng pengar på ofärdiga spel!
Betala inte förrän de är släppta och buggfria och har fått många recensioner så blir spelvärlden bättre.
Preorder och att betala för alpha/beta access är inte ok!

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Birchoff:

Namninsamling för att få pengarna tillbaka låter bara fjantigt. Vet inte folk om hur kickstarter går till? Man tar en risk att finansiera, det är bara så det är.

Donera inte finansiera.

Finansiera är faktiskt ett bättre ord. En donation är en gåva där man inte förväntas få något tillbaka och det är oftast inte alls fallet i kickstarter.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Sluta släng pengar på ofärdiga spel!
Betala inte förrän de är släppta och buggfria och har fått många recensioner så blir spelvärlden bättre.
Preorder och att betala för alpha/beta access är inte ok!

Håller med 100%. Speciellt nu för tiden då det inte är fysiska kopior längre så spel tar ju inte slut. Finns ingen som helst anledning att förboka mer än att du kanske får lite leksaker i en box eller liknande.

Medlem
12
Skriv svar