Codemasters ärliga om utskällt Grid: Autosport-dlc

Robot
Codemasters ärliga om utskällt Grid: Autosport-dlc

Det finns folk som VILL betala för att korta ner spelet, säger community managern. Och... det säljer.

#grid-autosport, #codemasters, #grid-2


Medlem
Codemasters ärliga om utskällt Grid: Autosport-dlc

Tja, jag antar att det inte är någon ide att ens försöka framställa skräpet i bättre dager, och att det bara skulle göra mer skada att ens försöka. Greed kill games.

Releasehästryttare

Hmm, de som tycker grinden är lång i det spelet bör hålla sig borta från world of tanks och warthunder .. har spelat warthunder sen i april förra året och är inte ens halvägs

Redaktör
Skrivet av Ender:

Tja, jag antar att det inte är någon ide att ens försöka framställa skräpet i bättre dager, och att det bara skulle göra mer skada att ens försöka. Greed kill games.

Fast han har ju en poäng - tillräckligt många vill tydligen ha sånt här för att motivera att det släpps. Och så länge det är helt frivilligt är det upp tiill var och ens sunda förnuft huruvida man köper det, jag ser nästan hellre såna här helt frivilliga saker än banpaket för 50 spänn i spel som lider av akut banbrist (#Forza 5], t.ex.).


signatur
Inaktiv
Skrivet av Devan:

Hmm, de som tycker grinden är lång i det spelet bör hålla sig borta från world of tanks och warthunder .. har spelat warthunder sen i april förra året och är inte ens halvägs

Själv håller jag mig faktiskt borta från alla spel som inkluderar multiplayer där jag inte kan klara alla unlocks inom 10-15 timmar ingame. Hade föredragit om det var som på den gamla goda tiden då det handlade om ens egen förmåga, inte vilken level och vilka unlocks man hade.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ender:

Tja, jag antar att det inte är någon ide att ens försöka framställa skräpet i bättre dager, och att det bara skulle göra mer skada att ens försöka. Greed kill games.

Fast han har ju en poäng - tillräckligt många vill tydligen ha sånt här för att motivera att det släpps. Och så länge det är helt frivilligt är det upp tiill var och ens sunda förnuft huruvida man köper det, jag ser nästan hellre såna här helt frivilliga saker än banpaket för 50 spänn i spel som lider av akut banbrist (#Forza 5], t.ex.).

Det blir till ett tveksamt "mja" från mig. Att ha ett gridingsystem i ett spel, för att levla upp karaktärer eller fordon är en sak, och att halvera grindingtiden mot en kostnad något helt annat. I ett F2P spel hade jag kunnat förstå det, då folk kan välja att spela spelet i lugnt "gratis"-takt eller att man mot en avgift för de som vill kan levla snabbare. Att däremot ta fullbetalt för ett spel, för att sedan "erbjuda" möjligheten att levla snabbare mot en avgift är i mina ögon avskyvärt.
Inte heller kan jag tycka att antalet köpare av dlc't rättfärdigar det heller. Det blir lite som att säga att det är ok med aimbot i [valfritt FPS här] bara för att så många uppenbarligen vill ha det.

Det är helt klart en sorglig utveckling av spelmarknaden där den som betalar lite extra får fördelar.

I vote NO to this shit!

Medlem

Förstår inte varför någon skulle betala pengar för ett spel från Codemasters. De kan stänga ned online-servrarna för ett godtyckligt spel vilken dag som helst.

Medlem

Synd att GRID-känslan är som bortblåst i det här skitspelet.

Releasehästryttare
Skrivet av Loxus:

Synd att GRID-känslan är som bortblåst i det här skitspelet.

Testa Next car game , finns på steam i early acces för 24 euro

Medlem

Det jag kan reagera på.. det är att när man KAN köpa en grej för att det ska gå fortare och när andra faktiskt gör det. Då försvinner lite av progressmoroten, även om man inte nyttjar detta.

Ett typexempel är ju Diablo eller andra spel där man kan duplicera items.. eller Forza.. jag kände mig helt tom i kroppen när jag kom på hur man tjänade pengar lite halvbuggat genom att köpa och sälja en viss typ av motor med uppgraderingar för att tjäna snabba pengar.

Glädjedödande! Men det är klart att vissa efterfrågar det

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ender:

Tja, jag antar att det inte är någon ide att ens försöka framställa skräpet i bättre dager, och att det bara skulle göra mer skada att ens försöka. Greed kill games.

Fast han har ju en poäng - tillräckligt många vill tydligen ha sånt här för att motivera att det släpps. Och så länge det är helt frivilligt är det upp tiill var och ens sunda förnuft huruvida man köper det, jag ser nästan hellre såna här helt frivilliga saker än banpaket för 50 spänn i spel som lider av akut banbrist (#Forza 5], t.ex.).

Det blir till ett tveksamt "mja" från mig. Att ha ett gridingsystem i ett spel, för att levla upp karaktärer eller fordon är en sak, och att halvera grindingtiden mot en kostnad något helt annat. I ett F2P spel hade jag kunnat förstå det, då folk kan välja att spela spelet i lugnt "gratis"-takt eller att man mot en avgift för de som vill kan levla snabbare. Att däremot ta fullbetalt för ett spel, för att sedan "erbjuda" möjligheten att levla snabbare mot en avgift är i mina ögon avskyvärt.
Inte heller kan jag tycka att antalet köpare av dlc't rättfärdigar det heller. Det blir lite som att säga att det är ok med aimbot i [valfritt FPS här] bara för att så många uppenbarligen vill ha det.

Det är helt klart en sorglig utveckling av spelmarknaden där den som betalar lite extra får fördelar.

I vote NO to this shit!
http://myplanetharmony.com/wp-content/uploads/sites/default/f...

Fast din liknelse är ju riktigt kass. Haha.
Dessutom får ju ingen någon fördel gentemot någon annan, det saboterar ju inget online.

Om någon vill ta sig fram snabbare, och spelet inte är byggt kring det, så ser jag inget större problem med det. Det är ju faktiskt business också, ett företags största och mest nödvändiga mål är att tjäna pengar. Många blir lite naiva ibland..

Sedan får man såklart ogilla precis vad man vill. Men jag personligen har inget emot att såna här obetydliga "dlc" finns med.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Fast din liknelse är ju riktigt kass. Haha.
Dessutom får ju ingen någon fördel gentemot någon annan, det saboterar ju inget online.

Om någon vill ta sig fram snabbare, och spelet inte är byggt kring det, så ser jag inget större problem med det. Det är ju faktiskt business också, ett företags största och mest nödvändiga mål är att tjäna pengar. Många blir lite naiva ibland..

Sedan får man såklart ogilla precis vad man vill. Men jag personligen har inget emot att såna här obetydliga "dlc" finns med.

Jo, det är väl inte riktigt samma sak, poängen var mer att saker inte behöver vara OK bara för att många köper/skaffar det

Att det är "business" är å andra sidan precis det som sticker i ögonen. Att dom skapar en typ av grinding/levling -system i spel (och framför allt då F2P) är ju inget nytt, men att företag gör det för att kunna sälja "boost-pack" är något annat. Hur vill du själv se framtidens spel? Spel som är uppbyggda kring neverending daily quests som är så tråkiga att du kommer känna dig tvingad att köpa dig runt dom?

Idag heter det "obetydliga "dlc"", i en snar framtid nära dig heter det "standard" . Ifall man inte har något emot att företagen spottar på en för att tjäna pengar så är ju inte det här ett problem såklart. Det naiva är nog att tro att de flesta företag inte skulle gå hur långt som helst för att tjäna pengar, ifall vi konsumenter låter dom göra det.

1
Skriv svar