Sverige är Europas främsta land att göra spel i

Robot
Sverige är Europas främsta land att göra spel i

GDC Europe ser Sverige som det främsta navet i europeisk spelutveckling.

#dice, #mojang, #coffee-stain-studios


Medlem
Sverige är Europas främsta land att göra spel i

Vi är nog världsledande i grand strategy så Paradox förtjänar också en honnör

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Vi är nog världsledande i grand strategy så Paradox förtjänar också en honnör

Mjaaa....mainstream kanske i såna fall, vad jag förstått så gör Matrix Games bra mycket mer invecklade prylar, som War in the Pacific. Men nog tar Paradox större plats

Medlem

"Home of Minecraft, the Battlefield franchise and Goat Simulator"

Medlem

Välfärden visar sig duktig!

Medlem

Snart när man är på semester utomlands:
- Oh, you are from Sweden!?!
- Goat Simulator! Very funny computer game, yes?

Nåja. Det är nog ändå bättre än vad Tyskarna behöver stå ut med.

Medlem
Skrivet av joppe_k:

Snart när man är på semester utomlands:
- Oh, you are from Sweden!?!
- Goat Simulator! Very funny computer game, yes?

Nåja. Det är nog ändå bättre än vad Tyskarna behöver stå ut med.

Don't mention the war?


signatur

Burn in the light.

Medlem

Med de spelen ser jag inte Sverige som bäst i europa.
Ser tex Witcher 3 och STALKER spelen sopa mattan med allt Sverige har att erbjuda med spel.

Sen att MInecraft tydligen säljer som glass en varm sommardag är en annan histora...

Bäst säljande behöver inte nödvändigtvis vara samma som kvalité/ bra spel.

Inaktiv

Visst, men vad är Europa. Tycker inte man ska bortse från Östeuropa, DayZ, Stalker, Spintires? m.m. .


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Roligt att höra nu är det bara att hoppas på att The Division och Battlefront blir bra spel också.

Medlem
Skrivet av Xzander:

"Home of Minecraft, the Battlefield franchise and Goat Simulator"

http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20120207102042/glee/images...

Det måste ju släppas skit spel och inte bara bra spel 2 bra för 1 kasst är ju rätt bra jämnfört med andra länder.

Medlem

Sverige är fan världens främsta land på att göra spel. Magicka, Europa Universalis, Hearts of Iron, Penumbra, World in Conflict, Just Cause, Brothers, Payday osv. Och allt från ett litet sketet land med bara 9.6 miljoner invånare.

Blir dock inte förvånad. Jag menar, vad ska man annars göra när man har 26 soldagar per år? Rulla köttbullar? Stoppa korv?

Medlem

Glöm inte Ubisoft Massive som gör Tom Clancy's The Division


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Skrivet av Bojkott:

Sverige är fan världens främsta land på att göra spel. Magicka, Europa Universalis, Hearts of Iron, Penumbra, World in Conflict, Just Cause, Brothers, Payday osv. Och allt från ett litet sketet land med bara 9.6 miljoner invånare.

Blir dock inte förvånad. Jag menar, vad ska man annars göra när man har 26 soldagar per år? Rulla köttbullar? Stoppa korv?

Sausage and meatball simulator 2014.

Inaktiv
Skrivet av Jakobinklubben:

Visst, men vad är Europa. Tycker inte man ska bortse från Östeuropa, DayZ, Stalker, Spintires? m.m. .

DayZ är väl nyzeeländskt/tjeckiskt. Fråga en tjecker om han tillhör öst eller väst så får du intressanta svar.

Och nej, Östeuropa får inte var med!


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Biggles:
Skrivet av Hockey Stick:

Vi är nog världsledande i grand strategy så Paradox förtjänar också en honnör

Mjaaa....mainstream kanske i såna fall, vad jag förstått så gör Matrix Games bra mycket mer invecklade prylar, som War in the Pacific. Men nog tar Paradox större plats

Prylar som "war in the pacific" är också mycket mindre i tidsspann och storlek vilket kanske anspelar mindre på "grand" strategy än HOI3 och EUIV


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Älskar personligen många östeuropeiska spel. De är mästare på att skapa mörk atmosfär. Dock är östeuropa inget land och studiorna är färre och mer utspridda. Sen tycker jag metro-spelen är fantastiska men Ukraina verkar vara ett helvete att skapa spel i.

Utmärkelsen är för var det är bäst att göra spel, inter var man gör bäst spel.

Personligen tycker jag att det görs många kavlitetsspel i Sverige (year walk, paradoxsspelen, mirrors edge) samtidigt som det skapas väl uppmärksammade storsäljare här (Dice, Massive). Herre gud, hälften av EAs kommande titlar bygger på svensk teknik.

Medlem

Älskar personligen många östeuropeiska spel. De är mästare på att skapa mörk atmosfär. Dock är östeuropa inget land och studiorna är färre och mer utspridda. Sen tycker jag metro-spelen är fantastiska men Ukraina verkar vara ett helvete att skapa spel i.

Utmärkelsen är för var det är bäst att göra spel, inter var man gör bäst spel.

Personligen tycker jag att det görs många kavlitetsspel i Sverige (year walk, paradoxsspelen, mirrors edge) samtidigt som det skapas väl uppmärksammade storsäljare här (Dice, Massive). Herre gud, hälften av EAs kommande titlar bygger på svensk teknik.

Medlem

Det handlar inte heller enbart om att utveckla bäst och mest säljande spel. Företagsklimatet, utbildning, möjligheter, infrastruktur är en stor faktor att räkna med i dessa sammanhang. Sedan finns det också många teknik och utvecklingsföretag inom IT branschen som skapar en nära koppling mellan spelen och tekniken som höjer statusen med.

Medlem

Sverige - ärans och hjältarnas land!


signatur

Meep!

Medlem

Dennaton Games också!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Glöm inte allas favoritstudio, King

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Sverige är fan världens främsta land på att göra spel. Magicka, Europa Universalis, Hearts of Iron, Penumbra, World in Conflict, Just Cause, Brothers, Payday osv. Och allt från ett litet sketet land med bara 9.6 miljoner invånare.

Blir dock inte förvånad. Jag menar, vad ska man annars göra när man har 26 soldagar per år? Rulla köttbullar? Stoppa korv?

Wolfenstein: the New Order!


signatur

Metal is best served heavy.

1
Skriv svar