Ny trailer för Halo: The Master Chief Collection

Robot
Medlem
Ny trailer för Halo: The Master Chief Collection

Ny konsol med gamla spel yäy!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Drygt 500kr för de spelen? Värt för dom som inte har spelat alla i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Gonathay:

Ny konsol med gamla spel yäy!

Så nu passar det att vara negativ, flera av Sony´s stosäljare på ps3 kommer ju att säljas igen på ps4 lite uppsnyggade,
det har man inte sett nått gnäll om.

Men det brukar ju oftast gnällas åt bara ett håll här på FZ.

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:

Drygt 500kr för de spelen? Värt för dom som inte har spelat alla i alla fall.

Så du tycker det är dyrt att betala 500 kr för 4 spel som är uppsnyggade ?
Jag tycker det är dyrt att betala cirka 500 för ett gamalt ps3 the last of us spel som är uppsnyggat och släpps igen på ps4.

Snacka om enkla stålar för Sony.

Inaktiv
Skrivet av BingoBerra:
Skrivet av 73mpl4R:

Drygt 500kr för de spelen? Värt för dom som inte har spelat alla i alla fall.

Så du tycker det är dyrt att betala 500 kr för 4 spel som är uppsnyggade ?
Jag tycker det är dyrt att betala cirka 500 för ett gamalt ps3 the last of us spel som är uppsnyggat och släpps igen på ps4.

Snacka om enkla stålar för Sony.

Det är standard här på FZ. När Sony gör remakes och liknande saker så hyllas det. När MS gör det så blir det ett jävla liv hehe. Bara att vänja dig.

Medlem
Skrivet av BingoBerra:
Skrivet av 73mpl4R:

Drygt 500kr för de spelen? Värt för dom som inte har spelat alla i alla fall.

Så du tycker det är dyrt att betala 500 kr för 4 spel som är uppsnyggade ?
Jag tycker det är dyrt att betala cirka 500 för ett gamalt ps3 the last of us spel som är uppsnyggat och släpps igen på ps4.

Snacka om enkla stålar för Sony.

Det lät kanske så, men det tycker jag inte. Kommer antagligen att köpa kollektionen själv om/när jag köper Xbox One.

Inaktiv

Remakes... man tycker ju att med nya konsoller borde det vara nya spel,
men samtidigt så är ju nog en hel del kanske konsolägare första gången och får chansen att uppleva äldre spel som är bra,

Första gången man upplevde the Secret of Monkey island var på ps3 så nog kan det vara bra med remakes.

Undra om Discworld lär dyka upp på någon av konsollerna tro, det var längesen man spelade det.

Medlem
Skrivet av BingoBerra:
Skrivet av 73mpl4R:

Drygt 500kr för de spelen? Värt för dom som inte har spelat alla i alla fall.

Så du tycker det är dyrt att betala 500 kr för 4 spel som är uppsnyggade ?
Jag tycker det är dyrt att betala cirka 500 för ett gamalt ps3 the last of us spel som är uppsnyggat och släpps igen på ps4.

Snacka om enkla stålar för Sony.

Var skrev han att det var dyrt? Och varför allt ditt hat mot sony?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Den där samlingen lär ju vara fantastisk för alla som gillar serien.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av BingoBerra:
Skrivet av 73mpl4R:

Drygt 500kr för de spelen? Värt för dom som inte har spelat alla i alla fall.

Så du tycker det är dyrt att betala 500 kr för 4 spel som är uppsnyggade ?
Jag tycker det är dyrt att betala cirka 500 för ett gamalt ps3 the last of us spel som är uppsnyggat och släpps igen på ps4.

Snacka om enkla stålar för Sony.

Var skrev han att det var dyrt? Och varför allt ditt hat mot sony?

läs första inlägget i denna tråden,
jag bara påpekade att det är likadant på ps4 med att släppa gamla spel, det klagas så ofta på Xbone men när liknande saker görs på ps4 så hörs inte ett pip.

Det är inget hat mot Sony, bara hat mot en ensidig kritik som många här på FZ har. Hat mot Fanboys som förpestat FZ och många andra spelsighter.

Medlem
Skrivet av BingoBerra:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av BingoBerra:
Skrivet av 73mpl4R:

Drygt 500kr för de spelen? Värt för dom som inte har spelat alla i alla fall.

Så du tycker det är dyrt att betala 500 kr för 4 spel som är uppsnyggade ?
Jag tycker det är dyrt att betala cirka 500 för ett gamalt ps3 the last of us spel som är uppsnyggat och släpps igen på ps4.

Snacka om enkla stålar för Sony.

Var skrev han att det var dyrt? Och varför allt ditt hat mot sony?

läs första inlägget i denna tråden,
jag bara påpekade att det är likadant på ps4 med att släppa gamla spel, det klagas så ofta på Xbone men när liknande saker görs på ps4 så hörs inte ett pip.

Det är inget hat mot Sony, bara hat mot en ensidig kritik som många här på FZ har. Hat mot Fanboys som förpestat FZ och många andra spelsighter.

Jo första inlägget är onödigt men templars inlägg kommenterade han hur prisvärt det är.
Måste hålla med honom då jag gärna hade spelat den här samlingen om jag hade ägt en krysslåda.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Om ni tycker att det är värt att spendera pengar på en ny konsol för att spela spel ni redan spelat med något bättre grafik så fine, tycker att det också är dåligt att man utannonserat The last of us till PS4 trots att det fortfarande är ett relativt nytt spel.

Det som behövs för att både Xbox One och Playstation 4 ska sälja är nya intressanta spel, några helt nya spelserier skulle inte skada.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Kommer att köpta en Xbox One enbart för detta.

Medlem
Skrivet av Gonathay:

Om ni tycker att det är värt att spendera pengar på en ny konsol för att spela spel ni redan spelat med något bättre grafik så fine, tycker att det också är dåligt att man utannonserat The last of us till PS4 trots att det fortfarande är ett relativt nytt spel.

Det som behövs för att både Xbox One och Playstation 4 ska sälja är nya intressanta spel, några helt nya spelserier skulle inte skada.

Jag har inte spelat Halo förutom lite multiplayer i fyllan. Jag hade utan tvekan köpt den här samlingen om jag hade ägt en krysslåda.

Tycker det är bra att dom släpper älskade spel till nya konsoler. Då kan nya spelare få spela spelen och vi som inte äger äldre system får köra igenom spelen igen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Geeks Gaming

Hade jag haft en xbox two såå hade jag lätt köpt detta. Dock hoppas jag verkligen på pc men de lär aldrig hända. Fast typ 4 av de 7-8 engines dom använder är från pc

Skrivet av 73mpl4R:

Drygt 500kr för de spelen? Värt för dom som inte har spelat alla i alla fall.

Absolut, minst 1000 timmmars underhållning för 500:-, det är de värda.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av BingoBerra:
Skrivet av Gonathay:

Ny konsol med gamla spel yäy!

Så nu passar det att vara negativ, flera av Sony´s stosäljare på ps3 kommer ju att säljas igen på ps4 lite uppsnyggade,
det har man inte sett nått gnäll om.

Men det brukar ju oftast gnällas åt bara ett håll här på FZ.

Skrivet av BingoBerra:
Skrivet av 73mpl4R:

Drygt 500kr för de spelen? Värt för dom som inte har spelat alla i alla fall.

Så du tycker det är dyrt att betala 500 kr för 4 spel som är uppsnyggade ?
Jag tycker det är dyrt att betala cirka 500 för ett gamalt ps3 the last of us spel som är uppsnyggat och släpps igen på ps4.

Snacka om enkla stålar för Sony.

Varför utgår du från att de anser att det är positivt att det sker på PS4 men inte på Xbone? Det är väl lika illa oavsett?

Nyheten handlar om Xbox One - därför håller man sig till Xbox One?

Det är som de säger, gamla spel på nya konsoler. Jag anser dock inte det något dåligt men att börja tjata om PS4 förstår jag inte... (Om det inte handlar om äldre inlägg av de som jag missat.)

Medlem

dis DingoBerra årets fanboy ju...

Medlem

Skulle varit roligare med en komplett Halo collection istället med alla Halo spel...

Vill ju spela Reach och ODST

Medlem
Skrivet av Gaara:

Skulle varit roligare med en komplett Halo collection istället med alla Halo spel...

Vill ju spela Reach och ODST

Jag skulle gärna ha velat ha Reach med i paketet också. Det har man ju spenderat en hel del tid framför.

Medlem

Skälet till att jag kommer skaffa en XB1 i höst!
Halo är typ det enda jag komemr ha till min XB1 haha, resten blir till PS4an

Medlem
Skrivet av InfiniteTias:

Skälet till att jag kommer skaffa en XB1 i höst!
Halo är typ det enda jag komemr ha till min XB1 haha, resten blir till PS4an

Samma här.

Skrivet av Gaara:

Skulle varit roligare med en komplett Halo collection istället med alla Halo spel...

Vill ju spela Reach och ODST

Det håller jag med, om men det är bättre än ingenting. "ODST" är grymt bra, för att inte säga musiken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av InfiniteTias:

Skälet till att jag kommer skaffa en XB1 i höst!
Halo är typ det enda jag komemr ha till min XB1 haha, resten blir till PS4an

Samma här.

Highfive!
Längtar efter sena Fredags/lördagskvällar med Halo 2 Multiplayer.
Kommer bli sjukt kul!

Medlem

Halo 1 med 60 fps och 1920x1080 har funnits hur länge som helst nu.

Medlem
Skrivet av InfiniteTias:
Skrivet av Preath:
Skrivet av InfiniteTias:

Skälet till att jag kommer skaffa en XB1 i höst!
Halo är typ det enda jag komemr ha till min XB1 haha, resten blir till PS4an

Samma här.

Highfive!
Längtar efter sena Fredags/lördagskvällar med Halo 2 Multiplayer.
Kommer bli sjukt kul!

yay, highfive!

Haha, jorå det kommer bli riktigt skoj.

Avstängd
Skrivet av BingoBerra:
Skrivet av Gonathay:

Ny konsol med gamla spel yäy!

Så nu passar det att vara negativ, flera av Sony´s stosäljare på ps3 kommer ju att säljas igen på ps4 lite uppsnyggade,
det har man inte sett nått gnäll om.

Men det brukar ju oftast gnällas åt bara ett håll här på FZ.

Väldigt intressant att du råkar ta upp det här. När det enligt egna undersökningar och efterforskning egentligen är helt tvärtom. Har under en längre tid följt med kommentarer angående x1 och ps4 på flera olika forum och antecknat och följt med utvecklingen lite.

Bland annat så är det från FZ, Flashback, NeoGaf, Reddit /r/Ps4 och /r/XboxOne jag samlat info.

I ett tidigt skede när det nämndes att ps4an skulle få en remake av tlou så visst, ps4 fansen jublade men X1 fansen ryckte på axlarna och kommenterade med att Ps4ans spel inte är något att ha eftersom de spelen endast är ps3 remakes, Shitty indie games eller dåliga gamla PC spel som portats (bland andra så nämndes outlast som ett av dom)

Sen kom förstås Outlast även till X1 och hela xbox one delen på reddit exploderade i hur fantastiskt bra spel det var. Lade även märke till att det var fler användare som tidigare ansett det vara "ett dåligt gammalt PC spel" som även nu hyllade spelet.

MS släppte en trailer med en hel uppsjö av indie spel, och x1 fansen jublade över indie spelen som nu helt plötsligt inte längre var "shitty indie games"

Och det samma gäller även när MCC collection tillkännagavs. De användare som tidigare dissat Sony för att dom "bara" gör remakes av ps3 spel, hyllar nu MS för samma sak som dessa användare tidigare smutskastat Sony för.

Så visst har det kastats skit för att ps4an släpper remakes, men det är något som x1 fansen har slutat med nu... undrar varför...


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

1
Skriv svar