Yakuza-skaparen om GTA

Robot
Medlem
Yakuza-skaparen om GTA

Kan man skilja på spel och verklighet är det väl upp till var och en att avgöra vad som är lämpligt.

Medlem

Det känns för mig lika självklart att att vuxna människor själva kan avgöra hur de vill spela sina spel, som utvecklare själva kan avgöra vilka sorters spel de vill berika marknaden med... Fast i slutändan så är det väl pengarna som styr och om det är omoraliska sätta-eld-på-spädbarn-spel som säljer tillräckligt för att Nagoshi ska kunna mata sin familj så.. Sitter han snart där och kodar.

Medlem

Än så länge är det väl inget att bekymra sig om. Men inom en snar framtid när spelen blir verkliga och vi inte kollar på en platt 2D-skärm utan är totalt inne i en annan 3D-värld...ja då kan det nog börja hända grejer.

Vi får väl se hur mycket Avatar-filmen påverkar folk..skillnaden där är ju dock att det inte är någon interaktivitet samt att det inte är något man kan uppleva hemma.

Framtiden är lika spännande som skrämmande, det hör till.

Medlem

also, gta gör satir på övervåld och kriminalitet och usa överlag, och jag kan väl tänka mig att få förstår det.

Sen så finns det reaktioner av vad du gör i spelet, även om det inte är så farligt att man kör på nån mitt på gatan eller själ en bil så kan polisen komma, även om det den gör ett litet hot.
Det jag vill komma fram till är att mina syster barn gillar att köra gta, men, dom gör inte dom sakerna ovan för då vet dom polisen kommer och det vill dom inte, så dom åker taxi och tåg genom staden.

Då var det värra med min pappa som blev nyfiken på spelet efter att titta över axeln på barnen som spelat. Det han gjorde var att förfölja folk, jaga dom, eller hamna i bråk och bli nedslagen själv och sen hamna på sjukhus, om och om igen.

GTA är ett spel som är baserat på konsekvenser, men det annonserar sig som ett spel med övervåld och frihet att göra vad du vill. Alla som ger kritik till spelet, man kan undra vad dom har att tjäna på att trycka ner det.

Kända advokaten som inte längre har rätt att föra mål.
Bok kvinnan som var på fox som inte spelat spelet.
Eller denna konkurrent som säger sig veta bättre.

Medlem
Skrivet av TruB:

also, gta gör satir på övervåld och kriminalitet och usa överlag, och jag kan väl tänka mig att få förstår det.

Sen så finns det reaktioner av vad du gör i spelet, även om det inte är så farligt att man kör på nån mitt på gatan eller själ en bil så kan polisen komma, även om det den gör ett litet hot.
Det jag vill komma fram till är att mina syster barn gillar att köra gta, men, dom gör inte dom sakerna ovan för då vet dom polisen kommer och det vill dom inte, så dom åker taxi och tåg genom staden.

Då var det värra med min pappa som blev nyfiken på spelet efter att titta över axeln på barnen som spelat. Det han gjorde var att förfölja folk, jaga dom, eller hamna i bråk och bli nedslagen själv och sen hamna på sjukhus, om och om igen.

GTA är ett spel som är baserat på konsekvenser, men det annonserar sig som ett spel med övervåld och frihet att göra vad du vill. Alla som ger kritik till spelet, man kan undra vad dom har att tjäna på att trycka ner det.

Kända advokaten som inte längre har rätt att föra mål.
Bok kvinnan som var på fox som inte spelat spelet.
Eller denna konkurrent som säger sig veta bättre.

Ja jag håller med dej!
Jag tycker oxå att puckot borde ta o släppa sina spel till PC med istället för o klaga på GTA!
Att han klagar på GTA visar ju bara att han är svartsjuk på hur bra GTA är!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Jag tyckte inte om Yakuza. Det typ låtsades att vara ett spel i stil med GTA med massvist onödigt användande utav ordet FUCK men det var typ just dit det vågade. Sen var storyn och mellansekvenserna så otroligt övermoraliska så att det helt enkelt inte passa in...jag menar, det är ett spel om kriminella gäng fast de alla beter sig om de var Bamse med vänner. Det är väldigt otroligt svårt att köpa att huvudkaraktären är kriminell när han endast beter sig som en superhjälte i spelet.

Medlem

Måste också säga att jag tror det är nog mer moraliskt fel att låta yakuza-gangsters framstå som hjältar snarare än att göra ett spel om kriminalitet där just kriminalitet är HEMSKT (som den är i verkligheten).

Medlem

folk som går och dödar folk pga spel skulle göra samma sak om dom skulle tittat på idol och sändningen bröts så titta på personen inte vad han gjorde innan han vart "el loco" i skallen... PLZ srsly?

Medlem

Jag spelar för att få göra moraliskt tvivelaktiga saker. Vill jag bete mig som folk stänger jag av datorn och går ut. Det är liksom hela grejen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Om man får tycka som man vill, så tycker jag GTA IV var den sämsta i serien. Snygg som fan, och kul att bara flumma i, men annars fann jag inget nöje med det. Karaktärerna var urtråkiga och vem fan vill hålla på med massa jävla mini-spel och uppvakta sin ack så intressanta kusin eller vad fan han än nu var.

Måste säga att jag finner detta uttalande intressant dock. Om något så är väll Yakuza inte direkt folk man vill ha som förebild? Och, i fallet med just GTAIV så har jag svårt att tro nån skulle ta åt sig det minsta lilla, om denne inte redan är mentalt handikappad, då allt presenteras på ett ganska så grovt oseriöst vis.

Om det är något spel som förskönar livet som kriminell är det väll snarare spel i stil med Mafia, och även då tvivlar jag på att mentalt friska människor skulle bli allt för påverkade.

Det finns nog viktigare saker att granska här i livet en nöjes sektorn.

Medlem

Vad i helskotta är Yakuza? Trodde först det var han där serietecknade gubben som hatar alla spel och pratar i 350km/h i sina videos.. Heter väl också något med Yakuza eller?

Medlem

Har kört igenom Yakuza 1 & 2, att denna kille påstår att det skulle på något sätt vara bättre än GTA på någon front så snackar han i nattmössan. Yakuza skaparna försöker göra sin psykopat till en "goodguy" genom att han räddar barn och djur till höger o vänster. Medan man senare brutalt misshandlar folk som kommer fram till en på gatan.

Nä, jag köper inte ditt resonemang Nagoshi.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har kört igenom Yakuza 1 & 2, att denna kille påstår att det skulle på något sätt vara bättre än GTA på någon front så snackar han i nattmössan. Yakuza skaparna försöker göra sin psykopat till en "goodguy" genom att han räddar barn och djur till höger o vänster. Medan man senare brutalt misshandlar folk som kommer fram till en på gatan.

Nä, jag köper inte ditt resonemang Nagoshi.

Precis. Det biter sig självt i arslet så hårt att moralkakan han försöker häva ur sig faller direkt.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Amen, zyr0k.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

det är bättre att döda i spel än att döda i verkligheten om man nu ska döda överhuvudtaget


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

GTA är ett spel som handlar om val.
Visst e kul att sno en bil o köra ifrån snuten, samma sak IRL, ännu roligare!

Skillnaden är konsekvenserna.
Dem som inte fattar att det är en underbar "uppfinning" att kunna bita i det förbjudna äpplet utan att skada en annan människa, måste vara dum i huvudet.

Sen att en japan har mage nog att klaga på västerländska spel är underhållande.

Kojima var intelligent nog att göra MGS4 mer västerländskt för att nå till fler gamers.
Denna snubbe verkar vara fast i gamla japanska spår.
Dags för japanerna att riva muren


signatur

Ledare av den svenska APB Klanen

Besök www.eqbm.se för mer information!

Medlem
Skrivet av SierraKhaar:

Denna snubbe verkar vara fast i gamla japanska spår.
Dags för japanerna att riva muren

Tror kineserna vill ha kvar den

Medlem

Inte går jag och får lust att gå bärsärkargång på riktigt bara för att jag skulle göra det i GTA.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Är man vuxen måste man vara snäll. Det har dom sagt på reklamen ju. ^^


signatur

1337

1
Skriv svar