Inaktiv
Skrivet av yooz1e:

Jag köpte Cities XL igår, efter att big brorsan sa att de var kul, han har kört de sedan release, och kan säga.. läääänge sedan tiden gick så fort för mig. Hade verkligen skoj! Har verkligen skoj!

Hoppas dock bara de fortsätter så

Låter lovande, måste testa det då!

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

CXL är klart mycket bättre än sim city.
Sen behöver man inte betal i månaden om man kör singelplayer.

Men singleplayer är inte ens en blek kopia av vad onlineläget är så man undrar varför det ens finns.. just ja.. GIRIGHETEN!

Singleplayer är en fälla för de som tror att detta spel ska vara simcitys arvtagare...

Medlem

Verkar lovande
men en del dom har att fixa med.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Vet inte riktigt hur det är med månadskostnad, men du kan köpa "LIMITED EDITION" för 154 spänn på http://www.g2play.net/store/Cities-XL/

Standard edition kostar 134 kr

För att vara korrekt så kan du köpa en nyckel för spelet där, du får dvs inte själva spelet och har inget sätt att få tag på det.

/ LordDaimos

Medlem

Visste inte att SimCity kom redan 89'.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

CXL är klart mycket bättre än sim city.
Sen behöver man inte betal i månaden om man kör singelplayer.

Håller verkligen inte med, trots att sim city 4 är så pass gammalt innehar det mer personlighet och charm än vad Cities XL har.
Sim City 4 + Rush Hour + de tiotusentals moddar gör sim city svårslaget.

Cities XL offline är innehållslöst, det kommer inte komma några offline expansioner är det sagt, moddar kommer med största sannolikhet aldrig att stödjas. Du kommer aldrig kunna bygga bussar, tåg och andra transporter offline. Det känns rätt så döfött. Online delen kan kanske bli trevligare om MC sköter sina kort rätt och håller det uppdaterat och lyssnar på sin fanbase vad gäller förbättringar etc. Inte för att jag tror de kommer göra det då det inte ens finns ett officielt forum att dryfta sina tankar på... till ett "onlinespel", bra jobbat säger jag bara. De valde att sätta på skygglapparna istället och låtsas som att allt är frid och fröjd. Man får verkligen hoppas att det blir bättre dock.
Återkommer kanske till spelet om ett år eller något om det fortfarande lever då.
Just nu känns det mer som "been there done that".

Medlem

Jag har kört spelet i drygt en vecka nu. Tycker det är riktigt bra. I vissa avseende är det enklare än SimCity 4 och i vissa avseende är det mer komplext. Bäst är väl att man kan bygga gigantiska städer, det har vi som gillar stadsbyggnadsspel önskat länge. Mycket bra grafik är det också.

När det gäller on-line spelet så väntar jag lite med det. Tycker att det är lite väl dyrt. Jag körde det under testperioden men tyckte inte att det gav något extra. Men det är klart det är ju en del på gång, bland annat blueprints, medeltidsbyggnader, China town-byggnader, realistiska kartor av Rio De Janerio och Manhattan och en del annat.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av FL3JM:

Vet inte riktigt hur det är med månadskostnad, men du kan köpa "LIMITED EDITION" för 154 spänn på http://www.g2play.net/store/Cities-XL/

Standard edition kostar 134 kr

För att vara korrekt så kan du köpa en nyckel för spelet där, du får dvs inte själva spelet och har inget sätt att få tag på det.

/ LordDaimos

Ok, det är ju bara låna nån polares cd eller tanka ner från nätet ju, borde ju inte vara olagligt om man faktiskt köpt en cdnyckel.

Jag gör faktiskt så med alla mina köpta spel för jag har ingen cd-läsare i min dator, sitter en vattentank där istället. Köper inte fysiska spel längre dock, mycket mera praktiskt att beställa via g2play/steam.

Medlem

Inte ett bra spel, tillför inget nytt till stadsbyggarscenen. Väldigt svårt att få kontroll på sin stad.

Månadsavgift är verkligen inte befogad. Visa dem blizzards spel som kontinuerligt uppdateras och de erbjuder gratis spel över nätet.

12
Skriv svar