Destinys prislapp: 3,2 miljarder kronor

Robot
Destinys prislapp: 3,2 miljarder kronor

Activision är beredda att spendera flera miljarder för att göra Destiny till deras nya kassako.

#call-of-duty-advanced-warfare, #destiny, #activision-blizzard, #bungie, #grand-theft-auto-5-2, #xbox-360, #playstation-3


Medlem
Destinys prislapp: 3,2 miljarder kronor

do want!

Medlem

Jag ser faktiskt fram emot detta. Eftersom ja gillar mmos, borderlands och haloserien så borde väl en kombination av alla 3 vara bra eller?

Medlem

Inget PC inget köp.

jkw
Medlem

Nog det enda spelet som gör att jag inte säljer min PlayStation 4 idag.

Medlem

Ett givet köp!

Men jag kan inte fatta hur man vågar lägga 3.2 miljarder kronor på ett nytt IP. Bungie verkar rätt sköna ändå uppenbart.

Medlem

3,2 miljarder för ett spel!? Aldrig att jag köper det, även om jag hade så mycket pengar.

Medlem

Tror inte detta kommer sluta bra.

Medlem
Skrivet av Murmelade:

3,2 miljarder för ett spel!? Aldrig att jag köper det, även om jag hade så mycket pengar.

Släpps det på PC så kan du bara vänta till Steam rean och kanske få det för under miljarden, vilket enligt mig är en riktigt bra deal.

Medlem

Activision vill ha en kassako? det låter skrämmande...ska vi tvingas se massa små DLC hela tiden nu man måste betala för?:(

Medlem

Ingen PC version? lol


signatur

Meep!

jkw
Medlem

Innan flera "QQ NO DATAZ VERZUN QQ"-inlägg, läs detta:
http://www.eurogamer.net/articles/2014-04-28-bungie-explains-...

Medlem

Är det inte det dyraste spelet som gjorts då?

Medlem
Skrivet av jkw:

Nog det enda spelet som gör att jag inte säljer min PlayStation 4 idag.

Kanske inte var så smart att köpa ett PS4 om detta är fallet?

Bungie är högst kompetenta på sitt område, men jag tror inte heller detta blir en stor succé, kankse på sikt, men inte inledningsvis.

Spelet har fortfarande stora frågetecken som de inte har förklarat, och så snart något är otydligt eller komplicerat, finns det risk att den stora massan uteblir.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

helt klart det mest intressanta spelet på 10 år minst, folk är fan NÅÅBS

jkw
Medlem
Skrivet av Jelen:

Kanske inte var så smart att köpa ett PS4 om detta är fallet?

Det är lätt att vara efterklok brukar man säga. Nä men seriöst; har PlayStation 4, KillZone: Shadowfall, Battlefield 4, nyaste PlayStation headsettet som är trådlöst som bara ligger och dammar i och med att det inte kommer några intressanta spel.

Visst Watch Dogs, återstår att se om det är något att hänga i julgranen. Utöver det så känns det som om att alla spel man såg fram emot har blivit fördröjda med ett eller flera år vilket är lite av en besvikelse.

Hårdvaran i sig är underbar, men bristen på titlar som är intressanta (som håller mer än en helg) för min egen del saknas.

Väntar på ett release-datum för Diablo 3: Ultimate Evil Edition också, men det verkar dröja till slutet på året, alternativt början av 2015... och det är ju ett tag dit ..

Medlem

Detta spel kan räkna med en livslängd på cirka 10 år, det är det som är sagt iaf, sen lever det säkerligen inte kvar längre, och under denna tiden kan Activision tillskansa sig flera miljarder i bar reklam och försäljning utav andra produkter som har med varumärket destiny att göra, filmrättigheter b la och andra prylar.

så 3,5 miljarder är billigt om man ser till vad de kommer dra in. Destiny är det enda onlinespelet jag kommer att köpa vare sig det kommer till X360 eller PS4.

Online och Digital försäljning kommer så småningom att ta död på spelhistorian, då man inte längre kan använda spelen efter dess "bäst före datum" är utgånget.

Sorgligt men sant.

Hoppas spelen kommer tillbaka i flashbaserade kassetter, de är svåra att kopiera för massan, innebär ett reellt värde och håller fan så mkt bättre en en sketen bluray!

Det är en sak om man har en cd / dvd / blurayskiva som master och läser in infon på en hårddisk för att senare inte användas, en annan om den används och slits hela tiden.

Medlem

Extremt riskabelt. Det krävs 5-6 uppföljare för att kanske få tillbaka investeringen igen. Som spelet ser ut nu så verkar det inte speciellt intressant heller. Ser ut som en borderlandskopia

Medlem

Jag hoppas mer på activision i kk en ett nytt jävla ska ut ett nytt spel varje höst lagom till jul rushen.

Medlem

Tänkte först skriva något om hur sjukt det är att så stora summor pengar inte leder till "mer", men kom på mig själv med att det bara låter korkat. AAA-spel är svindyra av massvis olika anledningar, får väl bara hoppas att det i slutändan blir en njutbar produkt. Det är egentligen allt jag som konsument bryr mig om.

Hade själv gärna sett det på PC, men någon gång framöver hade jag ändå tänkt införskaffa en PS4:a så... nåja. Det som lockar mest för egen del är Co-op, då samarbets-abstinensen inte lagt sig efter Borderlands, Borderlands 2 och DayZ.

k3m
Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Murmelade:

3,2 miljarder för ett spel!? Aldrig att jag köper det, även om jag hade så mycket pengar.

Släpps det på PC så kan du bara vänta till Steam rean och kanske få det för under miljarden, vilket enligt mig är en riktigt bra deal.

Vänta tills det kommer till gog, då får du det för halva priset. Plus så äger du spelet och inte bara hyr det. Att hya ett spel för 500 miljoner är bara för mycket.

Medlem

Deras förlust. Pc lirarna kommer inte gråta en tår

Medlem

Att dom behöver sälja så många spel för att täcka kostnaderna är bara ännu en bra anledning att släppa det till pc!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hoppas att spelet floppar.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Ingen PC version? lol

Eko. Synd, såg intressant ut.

Medlem

Rätt vild chansning av Activision att lägga så mycket pengar på ett nytt spel även om de som ligger bakom spelet är veteraner.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Så mycket hormoner här, ja ok spelet kommer inte till pc, då köper man det till sin konsol, är ni oförmögna att använda en handkontroll eller är ni gamers? Dessutom är chansen stor att det släpps till pc senare, vissa vill att spelet ska floppa, idioter.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Så mycket hormoner här, ja ok spelet kommer inte till pc, då köper man det till sin konsol, är ni oförmögna att använda en handkontroll eller är ni gamers? Dessutom är chansen stor att det släpps till pc senare, vissa vill att spelet ska floppa, idioter.

Spelar bara inte FPS på konsol, that's all. Har aldrig gillat det då jag växte upp med FPS till datorn, och föredrar att spela sådana spel där. Ifall det nu gör mig till mindre "gamer" i dina ögon vet jag inte ifall jag kunde bry mig mindre om.
Spelet får gärna gå hur bra det vill, det är bara inte intressant för mig ifall det inte släpps till PC.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Så mycket hormoner här, ja ok spelet kommer inte till pc, då köper man det till sin konsol, är ni oförmögna att använda en handkontroll eller är ni gamers? Dessutom är chansen stor att det släpps till pc senare, vissa vill att spelet ska floppa, idioter.

Jag är 100% dator gamer (dvs, C64/Amiga/Pc) och använder inte konsol överhuvudtaget..men jag vill inte att det ska floppa. Kul för er som gillar konsol....enda anledningen till att en flopp hade varit intressant hade varit för att det är just Activision..men inte äns det räcker.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar