Amazon äntrar spelscenen – detta är Fire TV

Robot
Amazon äntrar spelscenen – detta är Fire TV
Medlem
Amazon äntrar spelscenen – detta är Fire TV

Nja.


signatur

I want to play a game.

Medlem
Medlem

Vad är det? En annan version of Ouya?

Medlem

Ifall det finns uppgifter angående det så bör det uppges vad för OS maskinen kör.

Medlem

Jag förstår iden, jag tycker om iden. Det verkar vara en lagom kraftfull pryl för många även om det inte är något för mig


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Mitt första intryck är kluvet. Är det en spelkonsol? Är det en mediaspelare? Ja, vad är det för något? Den kommer inte lyckas rubba konsoljättarna vilket gör den tveksam som konsol och mediaspelare blir mer och mer integrerade direkt i TVn vilket gör den tveksam även som det. Vad ska man ha den till?

MEG
Medlem

Nja då man har en begränsad budget så är inte detta en pryl som man kommer att lägga sina surt förvärvade pengar på.
Jag önskar dom dock lycka till med sin vad det nu är


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Flopp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nope.

Och sedan det mer spontana: Varför?!

Medlem

Vad många säkert missar är att den främst konkurrerar med Apple tv. Spel kommer i andra hand. Och för det priset, lätt värt att testa. Ungefär samma pris som ett nytt spel på gamestore.

Är det någon som använder amazon store? Dessa titlar man kan streama? Är det hyrpris?

Medlem

Eller är det samma upplägg som netflix har? Isåfall är det av intresse!

Medlem

Det här måste man ju testa!

Medlem

För dålig SOC. Hade det varit Tegra 4, Snapdragon 800/801 eller helst 805 så hade den haft en chans.

Medlem
Skrivet av neohasse:

Nope.

Och sedan det mer spontana: Varför?!

Htpc för film i 1080p.
Filmerna lagrar man på en nas.

Maskinerna har en plats i hemmet för alla som använder htpc eller tjänster som Netflix.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av neohasse:

Nope.

Och sedan det mer spontana: Varför?!

Htpc för film i 1080p.
Filmerna lagrar man på en nas.

Maskinerna har en plats i hemmet för alla som använder htpc eller tjänster som Netflix.

Och som inte redan har datorn uppkopplad till TV:n, en Apple TV, eller spelkonsol redan menar du? Jag säger flopp.

Medlem

Bra box för de som inte redan har en. Netflix/plex är nog schysst på denna. Blir intressant att se vad mer som kommer fungera i Sverige.

Medlem

Är detta nya Apple... Eller jag menar Amazon TV?

Har apple och google kunnat motivera deras "TV" enheters existens så borde inte Amazon ha några problem med det heller.

Tycker den känns överflödig för mig och onödig, likt Apple TV, men marknaden finns nog för dem som inte har ett välutrustat IT hem från början.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Urgas:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av neohasse:

Nope.

Och sedan det mer spontana: Varför?!

Htpc för film i 1080p.
Filmerna lagrar man på en nas.

Maskinerna har en plats i hemmet för alla som använder htpc eller tjänster som Netflix.

Och som inte redan har datorn uppkopplad till TV:n, en Apple TV, eller spelkonsol redan menar du? Jag säger flopp.

Det finns nog betydligt fler människor i den kategorin än du tycks tro, ska du se.

Medlem
Skrivet av Urgas:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av neohasse:

Nope.

Och sedan det mer spontana: Varför?!

Htpc för film i 1080p.
Filmerna lagrar man på en nas.

Maskinerna har en plats i hemmet för alla som använder htpc eller tjänster som Netflix.

Och som inte redan har datorn uppkopplad till TV:n, en Apple TV, eller spelkonsol redan menar du? Jag säger flopp.

Är det inte skönare att starta en liten konsol som tar 5 sekunder att starta, drar 8w idle och 15w full load och är ljudlös?

Jag har allt kopplat till förstärkaren men ska man kolla film genom en nas är det onödigt att använda datorn till det när smart tvn gör samma jobb.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag tycker inte den verkar så dålig.

Billig konsol och billiga spel som fokuserar på gameplay istället för story och grafik. Låter trevligt.

Medlem

För att inte nämna alla moderna TV-apparater som redan har fullt fungerande inbyggda mediaspelare etc etc.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Urgas:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av neohasse:

Nope.

Och sedan det mer spontana: Varför?!

Htpc för film i 1080p.
Filmerna lagrar man på en nas.

Maskinerna har en plats i hemmet för alla som använder htpc eller tjänster som Netflix.

Och som inte redan har datorn uppkopplad till TV:n, en Apple TV, eller spelkonsol redan menar du? Jag säger flopp.

Är det inte skönare att starta en liten konsol som tar 5 sekunder att starta, drar 8w idle och 15w full load och är ljudlös?

Jag har allt kopplat till förstärkaren men ska man kolla film genom en nas är det onödigt att använda datorn till det när smart tvn gör samma jobb.

Ja precis, många moderna TV-apparater har redan fullt stöd för att spela upp filmer via nätverket. Själva behover av Apple TV och liknande enheter blir mindre och mindre vartefter prestandan i TV-apparaterna blir bättre och funktionaliteten utökas. Kanske att den här prylen lever ngt år eller så, men nej, jag är övertygad om att det inte är ngt för framtiden.

Medlem
Skrivet av Urgas:

För att inte nämna alla moderna TV-apparater som redan har fullt fungerande inbyggda mediaspelare etc etc.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Urgas:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av neohasse:

Nope.

Och sedan det mer spontana: Varför?!

Htpc för film i 1080p.
Filmerna lagrar man på en nas.

Maskinerna har en plats i hemmet för alla som använder htpc eller tjänster som Netflix.

Och som inte redan har datorn uppkopplad till TV:n, en Apple TV, eller spelkonsol redan menar du? Jag säger flopp.

Är det inte skönare att starta en liten konsol som tar 5 sekunder att starta, drar 8w idle och 15w full load och är ljudlös?

Jag har allt kopplat till förstärkaren men ska man kolla film genom en nas är det onödigt att använda datorn till det när smart tvn gör samma jobb.

Ja precis, många moderna TV-apparater har redan fullt stöd för att spela upp filmer via nätverket. Själva behover av Apple TV och liknande enheter blir mindre och mindre vartefter prestandan i TV-apparaterna blir bättre och funktionaliteten utökas. Kanske att den här prylen lever ngt år eller så, men nej, jag är övertygad om att det inte är ngt för framtiden.

Det är min tanke också. De försöker slå sig in på en krympande marknad, dvs dedikerade mediaspelare. Det kanske fungerar idag, men nästa generation kommer alla ha det här i sin TV. Det som kan vara Amazons plan är möjligtvis att använda det här som en avfyrningsramp för att lansera sin egen smart-TV med den här plattformen inbyggd. Då kan det vara ett smart drag.

Medlem

Eftersom den stödjer plex så kommer jag troligtvis införskaffa den. Allt annat som kommer med blir ju en bonus.

Medlem
Skrivet av Urgas:

För att inte nämna alla moderna TV-apparater som redan har fullt fungerande inbyggda mediaspelare etc etc.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Urgas:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av neohasse:

Nope.

Och sedan det mer spontana: Varför?!

Htpc för film i 1080p.
Filmerna lagrar man på en nas.

Maskinerna har en plats i hemmet för alla som använder htpc eller tjänster som Netflix.

Och som inte redan har datorn uppkopplad till TV:n, en Apple TV, eller spelkonsol redan menar du? Jag säger flopp.

Är det inte skönare att starta en liten konsol som tar 5 sekunder att starta, drar 8w idle och 15w full load och är ljudlös?

Jag har allt kopplat till förstärkaren men ska man kolla film genom en nas är det onödigt att använda datorn till det när smart tvn gör samma jobb.

Ja precis, många moderna TV-apparater har redan fullt stöd för att spela upp filmer via nätverket. Själva behover av Apple TV och liknande enheter blir mindre och mindre vartefter prestandan i TV-apparaterna blir bättre och funktionaliteten utökas. Kanske att den här prylen lever ngt år eller så, men nej, jag är övertygad om att det inte är ngt för framtiden.

Både ja och nej.

Köper du en tv idag är det stor risk att den codec som finns i tvn inte klarar av alla filmer man vill se och redan efter något år slutar det komma uppdateringar.
Samt ganska många som måste ha någon typ av mottagare för att kunna ta emot kabeltv för att tvn inte har fullt stöd.

Smarttv är under utveckling men just nu finns det ingen tv på marknaden som kan mäta sig med min Ouya som mediaspelare och självklart kan inte min Ouya mäta sig med min dator.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

om den kan emulera de flesta gamla konsoler som ouya då kan jag tänka mig att köpa den

Medlem

HDMI-kabel från gamer-PCn till TVn. *Gäspar åt alla mediaspelare*


signatur

yolo

Medlem

Funkar det bra att beställa från hemsidan deras fast man bor i Sverige ?

Medlem

Mycket bra initiativ. Detta kommer förhoppningsvis leda till att spelkonsollerna tar ett jättehopp mot att bli ännu kraftfullare.

Ett fantastiskt lågt pris på både konsoll och spel.
Detta kommer att bli STORT!

Spelmarknaden behöver en sån här spark i röven. Härligt!


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Skräp, som alla andra konsoler..

12
Skriv svar