Final Fantasy X/X-2 HD Remaster

Inaktiv
Skrivet av Erenthal:

X är ett bättre spel än VII.

Där, jag sa det.

Håller med faktiskt även om det inte är något fel på VII alls.

Moderator | Testpilot
Skrivet av MMO4Life:

När kommer Final Fantasy VI remastered?

Har det ens varit snack om ett sådant?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av eatem:
Skrivet av Erenthal:

X är ett bättre spel än VII.

Där, jag sa det.

Håller med faktiskt även om det inte är något fel på VII alls.

Stör mig bara på grafiken... Riktigt svårt att spela det spelet för mig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av The Gamer:

ja, det här med att ta gamla goda klassiker och göra om till bättre versioner verkar vara något som nu har blivit till en fluga. De som har gjort det för att nämna några få är metal gear solid, final fantasy, splinter cell och Zelda-serien.

Det är HD-collections och HD som gäller. Frågan är om man ska tycka att det är en bra utveckling eller en dålig? Ta betalt för ett gammalt spel en gång till kan man diskutera och stannar inte det här upp utveckligen för nya spel? Jag tänker på att det borde ta tid av utvecklarna, men säljer det så är det väl det som räknas.

Å andra sidan så har jag hört argumentet att om spel är en konstform, eller i alla fall en värdefull del av vår kultur, så är det ju jäkla synd att verk helt och hållet försvinner. Spel är ju så hårdvaruberoende, att om inte maskinerna finns kvar (och vem orkar bevara säg en N64 i fungerande skick de närmaste 50 åren framåt?) så går spelen också förlorade.

Är inte vissa värda att bevara, för framtida generationer att uppleva?

Emulator, mannen. spelar PS 2 spel på min PC långt efter att pS2:an gick sönder.

Medlem
Skrivet av Chillander:

Har någon spelat FF 8?

*spoiler*

Har hört att det ska sluta rätt dåligt för protagonisten, eller är det FF 6 jag tänker på ?

FF8 har nog det lyckligaste slutet av alla FF. FF7 är bara en stor dystopi. Det är det mörkaste spelet i serien. Square vägrar göra en remake av det innan de toppar 7.ans framgång med en ny titel. Har höga förhoppningar för 15 som är baserat på Hamlet.

Medlem

Att man var dum och sålde X och X-2 för flera år sen :/ Synd att HD versionen inte kom till xbox med


signatur

Game long and prosper

roliga är att alla som redan äger spelet kan lätt dra ner en emulator använda sitt spela och wolla super kvalitet alla hd med lite tweaks


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av The Gamer:

ja, det här med att ta gamla goda klassiker och göra om till bättre versioner verkar vara något som nu har blivit till en fluga. De som har gjort det för att nämna några få är metal gear solid, final fantasy, splinter cell och Zelda-serien.

Det är HD-collections och HD som gäller. Frågan är om man ska tycka att det är en bra utveckling eller en dålig? Ta betalt för ett gammalt spel en gång till kan man diskutera och stannar inte det här upp utveckligen för nya spel? Jag tänker på att det borde ta tid av utvecklarna, men säljer det så är det väl det som räknas.

Det är perfekt för oss som växte upp med en dator och aldrig ägde en konsol på den tiden. Jag har ju ingen lust att köpa en PS2 och försöka få tag på FFX, FFX-2, Ico, Shadow of the Colossus m.fl.

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Erenthal:

X är ett bättre spel än VII.

Där, jag sa det.

så länge du inte dissar VI. Tyvärr verkar inte lika många ha spelat det.

Tack för att det finns de som gjort det i alla fall!
Jag vågade knappt kritisera VII när det kom ut och säga att storymässigt och sett till persongalleriet är VI överlägset alla andra. När det begav sig var det mest tjat om den otroliga grafiken i VII. Enligt mig STORA KLOSSAR som händer. Om man såg den inledningen och jämförde med den vackra mecha-snö-inledningen i VI. Vilken känns som "konst"? Men FFX och FFX-2 då? Ja intressanta och snabbare "Summoner" strider bra story men det sedvanliga Japanska "gubbsjuke" syndromet lite väl tydligt. Varför har alla glömt lilla Vivi i FFIX?

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

När kommer Final Fantasy VI remastered?

Håller de på med det?
den som kom på PS1 är väl en liten remastered version


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Är jag verkligen den enda som fattat att den "berömda skrattscenen" SKA låta som den gör? Lyssnar man på dialogen så inser man att det är meningen att låta tillgjort.


signatur
12
Skriv svar