Watch Dogs – ett lanseringsdatum är spikat

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Sisyr:

Förstår inte riktigt varför ni ovan är mindre taggade på spelet nu än ni var tidigare - vad har ändrats?

Inte helt säker, men allt är iallfall förstört nu. Sen länge.

Första visningen på E3 kändes spännande och fräscht. Man visste inte riktigt hur det skulle fungera.

Sen nästa gång det visades så kändes allt tydligare. Det kändes mer som en om-skinnad Assassins Creed/Far Cry 3 med mycket av samma mekanik som körs där. Så alla frågetecken kring "hur kommer det att funka" tycktes fyllas i med "som i Far Cry". Och därav dog lite av hypen tror jag.

Så kände iallafall jag.


signatur

subterranean homesick alien

FM-guru
F.d. Sisyr

Nä jag vet inte jag, tycker det finns lite väl mycket skepsis. Någon började skriva att "det här är ju ASSCREED I NUTIDEN!!!" och alla hakade på. Köper inte det resonemanget.

Men men, den som lever får se!

Medlem

Blir generellt inte hypad förrän spel släpps och visar sig vara bra

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Förstår inte riktigt varför ni ovan är mindre taggade på spelet nu än ni var tidigare - vad har ändrats?

The magic of PC ;). Första trailern 2012 lämnade mycket åt fantasin. Ibland blir det bara sämre om man visar för mycket. Ta mitt ord för det dock, spel ska man ALDRIG döma efter video klipp eller grafik, jag vet inte hur många gånger jag har fallit för det. Detta spelet kan fortfarande vara otroligt kul. Och jag hoppas det!

Medlem

Mmm, ett intressant spel som jag är glad över att det försenats.
För vem vill ha ett ett ultratrist linjärt spel, när du kan få ett spel som överträffar dina förväntningar?!


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Förblir en gåta att folk klagar på att hypen har försvunnit när spelat är polished och och ännu bättre än tidigare! Eller föredrar ni en stor hype som BF4 som startar med massa buggar och ett ofärdigt spel lagom till release? Too many young padawans in here.

Medlem

Alltså det här med att spel inte verkar intressant längre för att det gått ett par månader verkar ju bottna i svaga psyken. Snarlikt beteende över "saker man inte kan kontrollera / inte kan få" så då börjar man bete sig på ett negativt sätt särskilt om man blir avvisad. T.ex att man är intresserad av en tjej men så visar det sig att hon är intresserad av någon annan / bara vill vara vän och helt plötsligt börjar man bete sig negativt mot den här tjejen eller vem / vad det nu handlar om.

Det här beteendet finns ju hos alla i någon utsträckning, och hos psykopater kan ju den där försvarsmekanismen skapa helt fantastiska hämndbeteenden, men när man sitter och gnäller över att ett spel blir försenat några månader känns det bara så otroligt jävla Justin Bieber över det hela, bortskämt och barnsligt.

Medlem

Kan fan inte komma ihåg ifall jag förbokade detta eller inte. :S

Dagens i-lands problem.

Nu ska jag äta kebab!

Medlem
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Förstår inte riktigt varför ni ovan är mindre taggade på spelet nu än ni var tidigare - vad har ändrats?

De har visat upp en hel del videos som har fått mig att bli mindre intresserad. Spelet ser ut som AC i en Blade Runner liknande framtid. När man hackar central datorn så påminner det mig om hur man gjorde "Leap of Faith" i AC.

När jag såg spelet för första gången fångade det mitt intresse och var höjdpunkten på det årets E3. Ju mer videos de visat ju mer framkommer det att spelet är väldigt styrt av en AI som agerar efter ett script.

Spelet såg ut att bli väldigt repetitivt något som utveckarna själva verkar ha tyckt (och tydligen den främsta orsaken till att de inte lanserade det förra året). I ett spel som Watchdogs kommer AI´n vara avgörande, iaf när man kör det solo.

12
Skriv svar