Majoritet av domarna kvinnor

Medlem
Skrivet av conthox:

Men andra yrken då? De som inte ger 24 k. Snackar vi föressen före eller efter skatt?

Som arbetslös över 25 år och gått gymnasial utbildning får man 223kr per dag (efter skatt) om man inte är berättigad till A-Kassa. Motsvarar ca 6690kr per månad. Sen kan man dock få bostadstillägg men det gäller dock endast för barnfamiljer och personer under 29 år. Sen kan arbetslösa också få ytterligare extra pengar om man har barn (utöver barnbidraget).

Men i övrigt får man väldigt lite som arbetslös. Jag personligen tror att en stor majoritet av de arbetslösa hellre skulle vilja ha ett riktigt jobb med riktig lön.

Kan även tillägga att man som t.ex funktionsnedsatt eller arbetsskadad får ungefär lika mycket.

Medlem

@conthox: Min poäng var dock lite mer i linje att varför vissa utbildar sig till lågt betalda jobb och sedan klagar på att det är dåligt betalt. Medellönen för ett givet yrke är inte direkt svårt att kolla upp.

Kan ju vara så att välbetalda yrken är yrken som få kan eller vill göra.

Sedan finns det yrken med dålig lön och brist på arbetskraft. Nästan alla är inom offentlig sektor (t.ex sjuksköterskor och lärare).

Men visst. Är lönen så dålig att du hellre går på bidrag är det i sig ett annat problem.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Kvotering ska endast ske om personerna har samma kompetens.
Jag vet på arbetsplatser där jag jobbat har det gått till så.
Man har velat ha mångfald inte bara svenskar och finnar och 99% av dom män.
Och det kan jag hålla med om.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar