Wolfenstein: The New Order

k3m
Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Zpartan:

"Livet hade varit mer spännande om nazisterna vunnit kriget. "

Ovanligt klantigt, och osmakligt uttalande från artikelförfattaren.

Om nu Nazisterna vunnit kriget hade nog ingen utav oss suttit här just nu, å andra sidan tror jag inte världen hade haft alla problem vi har idag, istället för 100 slavdrivare hade vi haft en, och världsordningen hade varit en annan.

Du förstår väl att han var oseriös? Till och med jag som har problem att se ironi, sarkasm och oseriösa inlägg såg att han endast skämtade där.
Man ska kunna skämta om saker samt även kunna diskutera om dom, så så fort du hör att någon skämtar om att livet skulle blivit mer intressant om si och så var så ska du lägga dig i och spela mer mogen och försöka läxa upp folk att saker och ting dom säger är osmakligt?

Människor som du förvånar mig aldrig, jag blir alltid lika irriterad på såna där moraltanter, försök se det roliga i saker innan du ska börja predika snälla.

Det är ett av problemen i dagens Sverige. Alla är så jävla lätt kränkta och får medial uppmärksamhet. Tex senast nu var ju när dom körde teckenspråks skämtet på melodifestivalen då gick de dövas riksförbund ut direkt och grinade i tidningarna och en massa folk hoppade på tåget. Fan folk får ha lite självdistans och ta inte allt så jävla seriöst.

så folk får inte tycka att något är bittert!?

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Zpartan:

"Livet hade varit mer spännande om nazisterna vunnit kriget. "

Ovanligt klantigt, och osmakligt uttalande från artikelförfattaren.

Om nu Nazisterna vunnit kriget hade nog ingen utav oss suttit här just nu, å andra sidan tror jag inte världen hade haft alla problem vi har idag, istället för 100 slavdrivare hade vi haft en, och världsordningen hade varit en annan.

Du förstår väl att han var oseriös? Till och med jag som har problem att se ironi, sarkasm och oseriösa inlägg såg att han endast skämtade där.
Man ska kunna skämta om saker samt även kunna diskutera om dom, så så fort du hör att någon skämtar om att livet skulle blivit mer intressant om si och så var så ska du lägga dig i och spela mer mogen och försöka läxa upp folk att saker och ting dom säger är osmakligt?

Människor som du förvånar mig aldrig, jag blir alltid lika irriterad på såna där moraltanter, försök se det roliga i saker innan du ska börja predika snälla.

Det är ett av problemen i dagens Sverige. Alla är så jävla lätt kränkta och får medial uppmärksamhet. Tex senast nu var ju när dom körde teckenspråks skämtet på melodifestivalen då gick de dövas riksförbund ut direkt och grinade i tidningarna och en massa folk hoppade på tåget. Fan folk får ha lite självdistans och ta inte allt så jävla seriöst.

det är ju för det är inte politiskt korrekt, allt är kränkande, rasistiskt eller bara rent allmänt osmakligt. Ingen tål något längre, på 90 talet då jag var si sådär 6-7 år så drev folk med allt utan att någon började gråta. 2000 talet blev riktigt blödigt.

det är inte blödigt att tycka att det är fel att driva med vissa saker. Jag växte också upp under 90-talet och det drevs friskt med förståndhandikappade...inget jag anser man bör göra.

Sen är inte det inte riktigt rätt att jämföra melodifestival-skämt (jag håller med om att det var onödigt grinigt av riksförbundet) och något som tog död på en massa människor.

Vissa saker ska man inte skoja om, som nazism, för då kan man glömma bort allvaret.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

k3m
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Zpartan:

"Livet hade varit mer spännande om nazisterna vunnit kriget. "

Ovanligt klantigt, och osmakligt uttalande från artikelförfattaren.

Om nu Nazisterna vunnit kriget hade nog ingen utav oss suttit här just nu, å andra sidan tror jag inte världen hade haft alla problem vi har idag, istället för 100 slavdrivare hade vi haft en, och världsordningen hade varit en annan.

Du förstår väl att han var oseriös? Till och med jag som har problem att se ironi, sarkasm och oseriösa inlägg såg att han endast skämtade där.
Man ska kunna skämta om saker samt även kunna diskutera om dom, så så fort du hör att någon skämtar om att livet skulle blivit mer intressant om si och så var så ska du lägga dig i och spela mer mogen och försöka läxa upp folk att saker och ting dom säger är osmakligt?

Människor som du förvånar mig aldrig, jag blir alltid lika irriterad på såna där moraltanter, försök se det roliga i saker innan du ska börja predika snälla.

Det är ett av problemen i dagens Sverige. Alla är så jävla lätt kränkta och får medial uppmärksamhet. Tex senast nu var ju när dom körde teckenspråks skämtet på melodifestivalen då gick de dövas riksförbund ut direkt och grinade i tidningarna och en massa folk hoppade på tåget. Fan folk får ha lite självdistans och ta inte allt så jävla seriöst.

det är ju för det är inte politiskt korrekt, allt är kränkande, rasistiskt eller bara rent allmänt osmakligt. Ingen tål något längre, på 90 talet då jag var si sådär 6-7 år så drev folk med allt utan att någon började gråta. 2000 talet blev riktigt blödigt.

det är inte blödigt att tycka att det är fel att driva med vissa saker. Jag växte också upp under 90-talet och det drevs friskt med förståndhandikappade...inget jag anser man bör göra.

Sen är inte det inte riktigt rätt att jämföra melodifestival-skämt (jag håller med om att det var onödigt grinigt av riksförbundet) och något som tog död på en massa människor.

Vissa saker ska man inte skoja om, som nazism, för då kan man glömma bort allvaret.

Exakt vad jag också tycker. Jag orkade bara inte skriva på mobilen

Inaktiv
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Nightportier:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Nightportier:

"Health pack", "förbandlåda"!! Implementerar de detta i mp så kommer det bli mycket intressant.. Sist jag minns detta var CoD vanilla med exp.. kommer inte ihåg om det fortfarande fanns i 2an.. tror det.
Gillar starkt detta. Dödar du någon kan du "kampa" medkitet och hoppas någon oförsiktig antagonist med lite liv försöker nå den.. tillför ännu en aspekt i mp imo.

i cod 2 finns det inget medkits, där kom regenererande liv. Dock fanns det moddade servrar som körde med healthbar och inte regenererande liv. dock saknar då kiten

kk.. ja då var det vanilla då som jag upplevde det senast.. visste väl att det var längesen

varför jag minns är för jag ibland installerar cod 2 igen för att återuppleva lite awesome MP

Ah, grymt.. brukar putta upp en pro-mod server med ettan ibland o panga lite.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Visste inte att FZ sympatiserade åt det fascistiska hållet? Hoppas att det är någon form av felskrivning//tänk, för den som kom på det kommer definitivt inte få journalistpriset i politisk korrekthet direkt.

Medlem

Jag tolkar väl mer "spännande" kommentaren som ett ironiskt sätt att poängtera att man varje dag kunde riskera livet bara man såg ut/tänkte lite annorlunda. Ett spännande liv utan tvivel, men knappast trevligt eller bra!

Medlem

Herregud vilken ankdammsdiskussion.
Glada laxar kommer alltid att dra skämt, gnällspikar gnälla och bittra människor vara bittra. Deal with it.

Redaktör
Skrivet av Propy:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Zpartan:

"Livet hade varit mer spännande om nazisterna vunnit kriget. "

Ovanligt klantigt, och osmakligt uttalande från artikelförfattaren.

Om nu Nazisterna vunnit kriget hade nog ingen utav oss suttit här just nu, å andra sidan tror jag inte världen hade haft alla problem vi har idag, istället för 100 slavdrivare hade vi haft en, och världsordningen hade varit en annan.

Du förstår väl att han var oseriös? Till och med jag som har problem att se ironi, sarkasm och oseriösa inlägg såg att han endast skämtade där.
Man ska kunna skämta om saker samt även kunna diskutera om dom, så så fort du hör att någon skämtar om att livet skulle blivit mer intressant om si och så var så ska du lägga dig i och spela mer mogen och försöka läxa upp folk att saker och ting dom säger är osmakligt?

Människor som du förvånar mig aldrig, jag blir alltid lika irriterad på såna där moraltanter, försök se det roliga i saker innan du ska börja predika snälla.

Det är ett av problemen i dagens Sverige. Alla är så jävla lätt kränkta och får medial uppmärksamhet. Tex senast nu var ju när dom körde teckenspråks skämtet på melodifestivalen då gick de dövas riksförbund ut direkt och grinade i tidningarna och en massa folk hoppade på tåget. Fan folk får ha lite självdistans och ta inte allt så jävla seriöst.

det är ju för det är inte politiskt korrekt, allt är kränkande, rasistiskt eller bara rent allmänt osmakligt. Ingen tål något längre, på 90 talet då jag var si sådär 6-7 år så drev folk med allt utan att någon började gråta. 2000 talet blev riktigt blödigt.

det är inte blödigt att tycka att det är fel att driva med vissa saker. Jag växte också upp under 90-talet och det drevs friskt med förståndhandikappade...inget jag anser man bör göra.

Sen är inte det inte riktigt rätt att jämföra melodifestival-skämt (jag håller med om att det var onödigt grinigt av riksförbundet) och något som tog död på en massa människor.

Vissa saker ska man inte skoja om, som nazism, för då kan man glömma bort allvaret.

Folk har alltid tagit illa upp av sånt andra funnit oförargligt. Skillnaden i dag mot t.ex. 90-talet är att gemene man har så oerhört mycket enklare att dela med sig av sina åsikter.

Bildtexten: jag hade svårt att tro att nån skulle ta illa upp av den när jag skrev den - en gigantisk, sannolikt sjukt farlig robot är på väg mot dig på bilden, och ironin är att strax ställas mot denna mordmaskin och kalla det hela "mer spännande". Jag tycker det har väldigt lite att göra med nazismen, och Wolfensteins tolkning av nazisterna är ju dessutom accepterad underhållning sen 20 år tillbaka. Bildtexten handlar inte om Hitlertysklands nazism, den handlar om Wolfensteins nazism.

Om någon ändå tog illa upp ber jag om ursäkt, det var verkligen inte min avsikt.

Skrivet av blohm:

Visste inte att FZ sympatiserade åt det fascistiska hållet? Hoppas att det är någon form av felskrivning//tänk, för den som kom på det kommer definitivt inte få journalistpriset i politisk korrekthet direkt.

Är du allvarlig?


signatur
MEG
Medlem

Undra om detta spel kommer att bli bättre än Rambo: The Video Game...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag känner mej kränkt


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar