Stor Ubisoft-rea på Steam

Skrivet av Sviskon:

Aldrig köpa Ubisoft spel.

Ger mig fan på att du piratar dom för du tycker ändå spelen är bra


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Sviskon:

Aldrig köpa Ubisoft spel.

Ger mig fan på att du piratar dom för du tycker ändå spelen är bra

Faktiskt inte, jag har tittat en del när andra spelar dock, jag har inte blivit sugen på att köpa själv.

Men jag måste säga att THE EXPENDABLES 2 ser utt att vara värt att begå olagligheter för!

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Sviskon:

Aldrig köpa Ubisoft spel.

Så länge ett spel är bra så skiter jag fullständigt i vem som ligger bakom det. Bara din egna förlust när du går miste om ett bra spel på grund av envishet.

Om det visar sig att Ubi skulle släppa ett spel som ser värt ut att spela, så kan man ju alltid få den upplevelsen på annat vis.

Det enda som skulle få mig att fundera på att betala är om det skulle komma något gudomligt online spel.
Har inte sett skymten till något i närheten av det ännu, dock.

Inaktiv
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Dvärgen:

Nu blev jag lite klokare, tackar alla som förklarade hur det låg till. Jag kan hålla med om att det känns jävligt korkat att man måste logga in även på uplay för att kunna spela då till och med uplay inte är så värst stabil, dock tror jag inte gnäll här på FZ hjälper.
Knappast att ubisoft kikar in här och ser hatet och tänker (oj folket är arga, nu måste vi bättra oss och ta bort uplay)

Finns säkerligen bättre lösningar än att sitta här och tjuta för deras rejäla snedsteg.

Hade vi inte "gnällt" och berättat hur illa det ligger till med Ubisoft så hade inte du blivit, som du själv skrev, klokare.

Man kan göra mer än att bara upplysa omgivningen, till exempel aktivt välja att inte köpa Ubisofts spel, som jag gör.

Sen får du kalla det vad du vill, men jag ser inte det som "hat".

Bara för jag blev klokare betyder det inte att jag kommer bojkotta, att ni informera vissa av oss här betyder det inte att det gör något skillnad. Vi är några miljarder på jordklotet.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Dvärgen:

Nu blev jag lite klokare, tackar alla som förklarade hur det låg till. Jag kan hålla med om att det känns jävligt korkat att man måste logga in även på uplay för att kunna spela då till och med uplay inte är så värst stabil, dock tror jag inte gnäll här på FZ hjälper.
Knappast att ubisoft kikar in här och ser hatet och tänker (oj folket är arga, nu måste vi bättra oss och ta bort uplay)

Finns säkerligen bättre lösningar än att sitta här och tjuta för deras rejäla snedsteg.

Hade vi inte "gnällt" och berättat hur illa det ligger till med Ubisoft så hade inte du blivit, som du själv skrev, klokare.

Man kan göra mer än att bara upplysa omgivningen, till exempel aktivt välja att inte köpa Ubisofts spel, som jag gör.

Sen får du kalla det vad du vill, men jag ser inte det som "hat".

Bara för jag blev klokare betyder det inte att jag kommer bojkotta, att ni informera vissa av oss här betyder det inte att det gör något skillnad. Vi är några miljarder på jordklotet.

Skillnad gör det alltid, hur mycket är en annan fråga.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Raid25:

Fasen! Får ju inte pengar förrens på måndag den 24 då rean slutar.

24 är sist dagen man kan handla billigt så du hinner ju nätt och jämt till att handla det du vill ha.

Ah! Trodde rean gick ut midnatt 23/24. Excellent! Då hinner man nog göra sig lite fattigare tillsammans med bokrean som börjar på måndag

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av KatOne:

Uplay är den dummaste skiten på länge...

Vad har ubisofts klient med steam att göra? Inte precis så att du måste logga in på den klienten med om du köper spelet på steam, eller har jag fel?

Äger inget ubisoft spel på steam så vet inte alls

Det är TYVÄRR helt fel.. Ett stort antal titlar kräver ett konto på uplay, även genom Steam. Där man, efter att ha klicka på startat i Steam, skall starta uplay, uplay skall uppdateras (varje gång?), sen loggas det in och efter uppemot en minut kan man spela. Har man otur så har Steam tappat sambandet med uplay och då funkar inte Steam-chatten, speltid räknas inte etc.

Inaktiv
Skrivet av Raid25:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Raid25:

Fasen! Får ju inte pengar förrens på måndag den 24 då rean slutar.

24 är sist dagen man kan handla billigt så du hinner ju nätt och jämt till att handla det du vill ha.

Ah! Trodde rean gick ut midnatt 23/24. Excellent! Då hinner man nog göra sig lite fattigare tillsammans med bokrean som börjar på måndag

precis,jag hade gärna hakat på om det inte vore för att jag får från csn den 25:e ;P

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sviskon:

Aldrig köpa Ubisoft spel.

Sluta hata snälla. Ubisoft må inte vara så bra när det kommit till deras DRM men spelen är fortfarande bra och du ger då också pengar till utvecklarna.

Det är Ubisoft som hatar sina konsumenter.. Jag kommer aldrig bidra till att sådana företag kan fortsätta som de gör.

De får gärna fortsätta som de gör dvs ge ut bra spel

Medlem

Jag har aldrig upplevt några problem med Uplay, snarare tvärtom. Jag tycker den är riktigt smidig och lätt att använda. Jag gillar det och köper mer än gärna Ubisofts spel. <3


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av nisp88:
Skrivet av Sviskon:

Aldrig köpa Ubisoft spel.

Tråkigt att du missar South Park Stick of Truth.

Jag tycker inte South Park är speciellt roligt. Aldrig haft den typen av humor i flesta fall, det finns vissa saker som var roliga ja, men i huvudsak så är det för låg humor med för mycket kiss och bajs + irriterande överdrivna röster. Och det i ett helt spel, inget för mig.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av KatOne:

Uplay är den dummaste skiten på länge...

Vad har ubisofts klient med steam att göra? Inte precis så att du måste logga in på den klienten med om du köper spelet på steam, eller har jag fel?

Äger inget ubisoft spel på steam så vet inte alls

Tyvärr så är det så i ganska många av Ubisofts spel på steam som kräver Uplay.
Dessutom så kan det i vissa fall vara så att när du startar spelet i steam, så startas Uplay och sedan måste du starta spelet igen efter att Uplay startat. Det är inte så att processen att starta spelet fortsätter efter uplay startat, utan du får starta igen.
Bara en knapptryckning extra i och för sig men det kan vara irriterande ibland

Dessutom kan processen att starta ett spel kan bli väldigt omständlig om du inte spelar allt för ofta.
Det kan bli -> Starta spelet-> Uppdatera Steam -> Starta om Steam -> Starta Uplay -> Uppdatera Uplay -> Starta om Uplay- > Starta spelet i Uplay.

Medlem

har inte ubisoft nån gång sagt att de kommer skrota uplay men inte när

Medlem

Köpte Future soldier nyss och funderar på att plocka upp ett gammalt gott Assassin's...


signatur

Gradixio!

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Hade vi inte "gnällt" och berättat hur illa det ligger till med Ubisoft så hade inte du blivit, som du själv skrev, klokare.

Man kan göra mer än att bara upplysa omgivningen, till exempel aktivt välja att inte köpa Ubisofts spel, som jag gör.

Sen får du kalla det vad du vill, men jag ser inte det som "hat".

Näthatare!!!1

Nej, men jag kan bara hålla med. Det verkar som att booNZXTood vill leva i någon slags verklighetsfrånvänd värld som direkt tagen ur introt till Syndicate Wars, där alla är nöjda och glada med att få skit skyfflat i käften på dem var eviga dag, tack vare det lilla chippet de fått implanterat från födseln som får skiten att se ut som guld och gröna skogar. Ända tills chippet blir saboterat av religiösa stollar och han får se den bistra verkligheten i några blodiga sekunder innan han står på fel sida av en minigun.

Det där är så gott som verklighet redan på mobilspelsmarknaden och där kan den gott få stanna. Kritiskt tänkande är en bra sak.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Sviskon:

Hade vi inte "gnällt" och berättat hur illa det ligger till med Ubisoft så hade inte du blivit, som du själv skrev, klokare.

Man kan göra mer än att bara upplysa omgivningen, till exempel aktivt välja att inte köpa Ubisofts spel, som jag gör.

Sen får du kalla det vad du vill, men jag ser inte det som "hat".

Näthatare!!!1

Nej, men jag kan bara hålla med. Det verkar som att booNZXTood vill leva i någon slags verklighetsfrånvänd värld som direkt tagen ur introt till Syndicate Wars, där alla är nöjda och glada med att få skit skyfflat i käften på dem var eviga dag, tack vare det lilla chippet de fått implanterat från födseln som får skiten att se ut som guld och gröna skogar. Ända tills chippet blir saboterat av religiösa stollar och han får se den bistra verkligheten i några blodiga sekunder innan han står på fel sida av en minigun.

Det där är så gott som verklighet redan på mobilspelsmarknaden och där kan den gott få stanna. Kritiskt tänkande är en bra sak.

Tack, bra liknelse för övrigt.

Spelindustrin har en mörk framtid att vänta då folk som växer upp nu inte förstår vilken skit de får betala för, samt rakt avfärdar andras kritik riktat mot etablissemanget som hat och gnäll.

Medlem

Så mycket p12-hat här på FZ.se. Ni ska bara veta hur mycket skit Steam fick på sig när det kom ut med säkert över ett hundratal buggar.

Medlem

Problemet jag har med Ubisoft för närvarande är inte deras Uplay, eller deras spel.
Men jag tänker inte chansa att få ett rootkit på min dator för jag använder den till andra saker som genererar inkomst och ska jag då chansa på att ha ett elakartat rootkit för ett jävla spel så kan dom ta sig i bajjan.

Det är mest synd för mig, men det är en övervägning. Inget hat.
Om ni inte vet skillnaden mellan DRM och rootkit föreslår jag att ni kikar på wikipedia, det är lite som en backdoor och med Windows-7-support som upphör snart tänker jag inte ta några risker

Medlem
Skrivet av employed:

Så mycket p12-hat här på FZ.se. Ni ska bara veta hur mycket skit Steam fick på sig när det kom ut med säkert över ett hundratal buggar.

Vad i hela friden yrar du om, människa? Den enda som över huvud taget nämnt något om buggar i den här tråden är du. Buggar utgör inte ens en bråkdel av det som folk klagar på när det gäller Ubisoft. Ironin i ditt inlägg är dessutom total. Jag hoppas för din skull att den är medveten.

12
Skriv svar