Förlorar Sega rättigheterna till Shenmue?

Robot
Förlorar Sega rättigheterna till Shenmue?
Medlem
Förlorar Sega rättigheterna till Shenmue?

Vill de verkligen återuppliva det så är det väl dags nu då...

MEG
Medlem

Det står "på mycket längre" i artikeln, det bör väl stå på mycket länge?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Kan inte några ägare köpa varumärket och göra en 3a? det är fan DAGS NU!!!!!

Medlem

Började faktiskt spela Shenmue (det första) för lite sen, aldrig spelat det innan. Fantastiskt spel, vore kul att se en tredje del eller ett liknande spel i samma anda.

Skribent
Skrivet av MEG:

Det står "på mycket längre" i artikeln, det bör väl stå på mycket länge?

Mycket riktigt! Ändrar.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent

Frågan är lite vad man kan hitta på med Shenmue idag. Problemet som jag ser det är formatet – Shenmue var trots lågt tempo ett riktigt storslaget och påkostat äventyr. För att göra det rättvisa krävs en rejäl budget och det som vi ibland kallar för AAA-produktion.

Vilket förmodligen är en utgivares värsta mardröm, med tanke på hur det gick för serien för 13 år sen.

Så vilka alternativ finns kvar? Kickstarter? Ett mindre projekt till 3DS? Jag tror inte det blir alls samma sak. Och hur mycket jag än vill ha en fortsättning kan jag sympatisera med att Sega inte vet hur de ska göra med serien.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Sega borde gå samman med antingen Nintendo eller Sony och göra en 3:a till antingen PS4 eller Nintendos kommande konsol. Finns inte en chans att dom på egen hand kommer kunna utveckla en uppföljare om budgeten ska vara på samma nivå som 1:an och 2:an.

Medlem

Vissa grejjer ska man bara låta vara imo, som Deus Ex eller Dungeon Keeper hade jag gärna sluppit dom nya versionerna av.

Medlem

Finns det någon emulator som gör att man kan lira Shenmue 1 & 2 på pc?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Jag gillade Shenmue på dreamcasten, det var väldigt före sin tid. Nu krävs det mycket innan jag tror på någon uppföljare, det krävs en riktigt bra story i sådana fall.

Medlem

Det är pga Shenmue och System Shock som jag hatar när utvecklare avslutar spelen med cliffhangers :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nintendo kan ju köpa rättigheterna och göra något vettigt med deras nästa generations game and watch, WEENER, Zelda, Metroid lär aldrig dyka upp ändå, och om inte maskinen skall dö innan nästa år får man nog puffa för något bättre än mario

Medlem
Skrivet av Javas:

Det är pga Shenmue och System Shock som jag hatar när utvecklare avslutar spelen med cliffhangers :/

Själv har jag väntat på en uppföljare till XIII sedan 2004. Ytterligare ett spel med en cliffhanger vi nog aldrig får se upplösningen till...

Medlem

Jag hoppas på att Sega skulle gå mer och mer samman med nintendo som ev skulle mynna ut i Shenmue 3 till WiiU.

Som sagt är det nog svårt veta hur det ska ta nästa steg i serien, men ett gött Shenmue 3 med bra story och med gamepad:en till wiiu skulle kunna bli giftig kombination

Medlem

F**k no!!, ge sega rätt till de!! Bästa spelen Nånsin!!

1
Skriv svar