PS4-Rayman Legends blir inte som Wii U-versionen

Robot
PS4-Rayman Legends blir inte som Wii U-versionen
Medlem
PS4-Rayman Legends blir inte som Wii U-versionen

Har redan Rayman Legends till PS3, tveksam till om det är värt ett köp till PS4 med.

Medlem

Med tanken på att Rayman till Vita är en exakt kopia av Wii U versionen så vet jag inte varför man skulle vilja nergradera och köra PS4 versionen över remote play i så fall.

Medlem

Nu orkar jag inte kolla alla Ubisoft och Rayman Legends trådar i arkivet, men var det inte så att de sa att Wii U versionen av spelet skulle ha exklusiva/unika mechanics som ingen av de andra konsolerna skulle ha?.
Isf borde inte Vita versionen vara helt 100% kopia på Wii U versionen och samtidigt inte vara speciellt förvånad över att PS4 + Vita inte är det samma som Wii U med dess Gamepad.

Skulle inte iofs inte bli förvånad om Ubisoft gör något sådant i efterhand med tanke på hur de gjorde med Rayman Legends och dess release och det senast uttalandet om Watchdogs Wii U version kommer senare än de andra.

Någon som kommer ihåg något liknande eller är jag helt ute och cyklar angående Wii U exklusive mechanic/content delen dvs?

Medlem
Skrivet av Winzi:

Nu orkar jag inte kolla alla Ubisoft och Rayman Legends trådar i arkivet, men var det inte så att de sa att Wii U versionen av spelet skulle ha exklusiva/unika mechanics som ingen av de andra konsolerna skulle ha?

Nej, både Vita och Wii U har samma gameplay från start till slut. Alla andra versioner saknar just toutch delen.

Medlem

Bara hört negativa kommentarer om Murfy-banorna så det är väl bara bra om de är borta.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Winzi:

Nu orkar jag inte kolla alla Ubisoft och Rayman Legends trådar i arkivet, men var det inte så att de sa att Wii U versionen av spelet skulle ha exklusiva/unika mechanics som ingen av de andra konsolerna skulle ha?

Nej, både Vita och Wii U har samma gameplay från start till slut. Alla andra versioner saknar just toutch delen.

"Rayman Legends will features unique to the Wii U console. The player will be able to control game specific objects and features via the tablet controller, which will even work in 4 player multiplayer."

källa kom från Ubisofts egna Rayman Legends sida.

Så uppenbarligen var det inte så då. Varför blir jag inte förvånad längre över vad alla dessa större företag säger om spelen de släpper.

Medlem
Skrivet av Cortex:

Har redan Rayman Legends till PS3, tveksam till om det är värt ett köp till PS4 med.

Nej varför skulle man göra det?

1
Skriv svar