Går Remember Me-utvecklarna i konkurs?

Sida 1 av 1
2014-01-31 15:33
Går Remember Me-utvecklarna i konkurs?
2014-01-31 15:41
Går Remember Me-utvecklarna i konkurs?

Vad var detta? Kommer inte ihåg..

2014-01-31 16:07
Skrivet av absimilard:

Vad var detta? Kommer inte ihåg..

2014-01-31 16:28

Konceptet var intressant men det var alldeles för många korridorer. Ingen öppenhet alls... :/

2014-01-31 16:42

tyckte det var kul, spelade t o m igenom hela spelet. Fast spelade med xbox wireless handkontroll, inget man sitter vid datorn o spelar med mus o tngtbord direkt.

2014-01-31 16:50

Visst var spelet ganska klumpigt gjort men som det första spelet så var det ändå ganska bra.

Sen så gillar jag inte exakt hur ni säger att det kunde lika gärna vara borås, visst man kom inte nära vare sig Sacre coeur eller Eiffeltornet men jag tyckte ändå det såg ut att vara ett framtida Paris.

Ärligt talat, ser detta ut som Borås?

http://static4.wikia.nocookie.net/__cb20130614010860/remember...

2014-01-31 17:01

Oh noes, jag rekommenderade nyligen "Remember Me". Det var ett riktigt bra spel.

2014-01-31 17:18
Skrivet av eddie the eagle:

Visst var spelet ganska klumpigt gjort men som det första spelet så var det ändå ganska bra.

Sen så gillar jag inte exakt hur ni säger att det kunde lika gärna vara borås, visst man kom inte nära vare sig Sacre coeur eller Eiffeltornet men jag tyckte ändå det såg ut att vara ett framtida Paris.

Ärligt talat, ser detta ut som Borås?

http://static4.wikia.nocookie.net/__cb20130614010860/remember...

hade lika väl kunnat varit möllan i malmö typ.
eller stortorget.

ska man göra sci-fi måste man gå over the box.

2014-01-31 17:39

Hade alldeles för höga förhoppningar för spelet, i min åsikt failade dom totalt med spelet.

2014-01-31 17:41
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av eddie the eagle:

Visst var spelet ganska klumpigt gjort men som det första spelet så var det ändå ganska bra.

Sen så gillar jag inte exakt hur ni säger att det kunde lika gärna vara borås, visst man kom inte nära vare sig Sacre coeur eller Eiffeltornet men jag tyckte ändå det såg ut att vara ett framtida Paris.

Ärligt talat, ser detta ut som Borås?

http://static4.wikia.nocookie.net/__cb20130614010860/remember...

hade lika väl kunnat varit möllan i malmö typ.
eller stortorget.

ska man göra sci-fi måste man gå over the box.

Ärligt talat gillar jag sci fi mer när man inte går over the box utan är förankrat i verkligheten(tro däremot inte att jag inte gillar den sorts sci fi)

2014-01-31 17:45

Jag gillar stilen och konceptet, bara leveldesignen och korridorutförandet som stoppar potentialen.

2014-01-31 17:45

Synd Gillade verkligen Remember Me, även om de inte utnyttjade potentialen mer.

2014-01-31 18:32

fy, hatade detta spelet. Tråkig combat.

2014-01-31 18:41

Jag gillade Remember Me, kan instämma i att det blev lite väl mycket korridorkutande men sci-fi känslan fanns där och jag funderade faktiskt häromdagen på att det hade varit intressant med en uppföljare. Trist om de tvingas slå igen.

2014-01-31 18:49

Riktigt sunkigt spel. Hade potential men hela gameplayet var fruktansvärt tråkigt

2014-01-31 18:52
2014-01-31 19:46

Ingen kommer att komma ihåg dem...

(Ack ja, den här gången är det ni som suckar åt humorn)

2014-01-31 19:47

Så går det, när man gör ett skit spel. Satan vad värdelöst Remember me var, elle ska jag säga Forget me?

2014-01-31 20:33

Plockade upp spelet på Steam-rean och blev positivt överraskad.

Visst, det var linjärt och striderna blev lite repetitiva, men jag gillade storyn och designen på miljöer och karaktärer mycket.

Dessutom, remix-funktionen var riktigt jäkla skoj, särskilt den sista där det blev rena rama Inception av det hela. Fantastiskt innovativt grepp!

Allt i allt kan jag bara säga att jag verkligen hoppades på en uppföljare, där de fick polera sina koncept lite grann. Ett riktigt jäkla bra spel ligger där och väntar bakom misstagen.

2014-01-31 23:50
Skrivet av Rakoon:

Hade alldeles för höga förhoppningar för spelet, i min åsikt failade dom totalt med spelet.

Klart de gjorde.. Hela iden med att släppa det så tidigt var för att de skulle hinna före Watchdogs.. som ju är förvillande likt i många avseenden. Men det slog bakut. Bwaahahahahahaha.

2014-02-01 12:00

Uppdaterad info om det här; källa AGB:

Dontnod Entertainment CEO Oskar Guilbert has dismissed reports that the Remember Me studio is bankrupt, stating that any financial problems the studio faced are now in the past.

"There are some rumours about the bankruptcy of Dontnod. There is no bankruptcy, Dontnod is not in bankruptcy," he told GamesIndustry International in an exclusive interview this afternoon.

"We are in something called in France 'judicial reorganisation' which allows us to re-adapt our production pipeline to the new situation. Because as you know we finished a game called Remember Me for Capcom which was out in June 2013, last year. This game, I think it's important to mention, is number two in terms of downloads on PlayStation Plus in Europe, so it's a big success on the digital side at least."

"We are in very close negotiations for our next project with one of the top publishers"
"We started new projects and those new projects need some investment and we decided to resize the company in order to match these new needs. That's why we needed judicial reorganisation."

Judicial reorganisation (or redressement judiciaire) appoints a Judicial Administrator to oversee the running of the company focusing on sustainability, settling liabilities and managing labour costs.

Guilbert said it allowed the company to reduce its costs in a more flexible way, but was not able to announce any more than that regarding the resizing, including if there would be job cuts. He was able to hint at Dontnod's immediate future.

"We are also in close negotiations with one big partner; I cannot of course announce the name and say that but we are in very close negotiations for our next project with one of the top publishers," he explained.

_ _ _

Faran är alltså över och de jobbar på ett nytt projekt.

2014-02-01 12:39

Jag förstår inte varför folk klagar över att ett korridorspel är linjärt. That's the whole point? The last of us är det men det var inte alls lika många som klagade över det. Kanske var det mer klart från redan första början att det var en korridor story medans Remember Me gjorde sken av att vara öppet. Eller så är det endast ett dröm att kunna kuta omkring i ett neo-paris utan restriktioner? Skulle blivit för likt assassins creed då imho!

2014-02-02 08:22

Det sega är att dom kommer skylla på att huvudkaraktären var kvinna som anledning till att det inte sålde så bra. Ist för att det kanske inte var så värst bra.

2014-02-02 16:58

Beejac

Skrivet av BeeJac:

Jag förstår inte varför folk klagar över att ett korridorspel är linjärt.

Saken är nog den att Remember Me ansågs bli ett sandbox-spel (GTA, Skyrim etc), så många blev nog missnöjda när det visade sig vara linjärt (jag är inkluderad där tyvärr).
Sen varför så många trodde spelet skulle vara mer öppet är oklart, kanske dålig PR eller missförstånd bland communityt på nätet.

Sida 1 av 1