Next Car Game sladdar in på Steam

Robot
Medlem
Next Car Game sladdar in på Steam

Efterforskning på hög nivå

Ska bli intressant och se hur slutprodukten kommer att se ut. Gillade verkligen första Flatout men känns som att det aldrig blev mycket bättre än så :/. Hoppas nu dem kan återskapa samma glädje man fick med första spelet :).

Medlem

Såg nån trailer för det för nån vecka sedan. Såg ju bedrövligt dåligt ut ärligt talat. "Reset to track" har jag aaaaaldrig gillat och det kändes definitivt föråldrat redan för 10 år sedan. Det måste åtminstone vara någon sorts straff om man kör åt helvete, typ fördröjning åtminstone. Kanske det var beta/WIP eller något, men nej, usch. Det enda som var coolt var att de (i stort sett) hade copy-pastat skadeikonen i hörnet från gamla hederliga Destruction Derby! Till skillnad från Sapiens så tyckte jag det gick ut för efter Flatout 2 (som jag tyckte var helt grymt), men det är ju kanske för att jag faktiskt missade ettan.

Allt vad gällde fysik såg helt rubbat ut i det här.. Bilarna hoppade jättemärkligt, där de åkte utanför banan betedde de sig hur konstigt som helst, skadorna såg inte heller ut att stämma. Gnäll, gnäll, gnäll... xD

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Såg nån trailer för det för nån vecka sedan. Såg ju bedrövligt dåligt ut ärligt talat. "Reset to track" har jag aaaaaldrig gillat och det kändes definitivt föråldrat redan för 10 år sedan. Det måste åtminstone vara någon sorts straff om man kör åt helvete, typ fördröjning åtminstone. Kanske det var beta/WIP eller något, men nej, usch. Det enda som var coolt var att de (i stort sett) hade copy-pastat skadeikonen i hörnet från gamla hederliga Destruction Derby! Till skillnad från Sapiens så tyckte jag det gick ut för efter Flatout 2 (som jag tyckte var helt grymt), men det är ju kanske för att jag faktiskt missade ettan.

Allt vad gällde fysik såg helt rubbat ut i det här.. Bilarna hoppade jättemärkligt, där de åkte utanför banan betedde de sig hur konstigt som helst, skadorna såg inte heller ut att stämma. Gnäll, gnäll, gnäll... xD

Jag tycker NCG är riktigt bra. Sjukt svårt dock, har inte lyckats vinna något race än...

Redaktör

Straffet för "Reset" är att bilen startar stillastående, du tappar garanterat tid på att använda det. Däremot känns det som att man kan resetta närsomhelst, i gamla Flatout har jag för mig att man bara kunde göra det nästan stillastående.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Xstioph:

Såg nån trailer för det för nån vecka sedan. Såg ju bedrövligt dåligt ut ärligt talat. "Reset to track" har jag aaaaaldrig gillat och det kändes definitivt föråldrat redan för 10 år sedan. Det måste åtminstone vara någon sorts straff om man kör åt helvete, typ fördröjning åtminstone. Kanske det var beta/WIP eller något, men nej, usch.

Om du inte gillar den funktionen, använd den inte och kör på ditt egna lilla vis! Ingen har tvingat dig till att använda den.

Avstängd

Tycker det är hur skönt som helst när man kommer i en kurva och matar ut bilen i fullt ställ och sen måste man vara med på tillbakakastet annars går det åt helvete!

Gillar det här spelet lika mycket som Flatout 2. Ett av dom skönaste bilspelen till PC på länge.

Medlem

Brukar vara allergisk till allt vad assists heter men detta spelet är fanimej ett undantag, särskilt om man får för sig att uppgradera motorn.

Inaktiv
Skrivet av Xstioph:

Såg nån trailer för det för nån vecka sedan. Såg ju bedrövligt dåligt ut ärligt talat. "Reset to track" har jag aaaaaldrig gillat och det kändes definitivt föråldrat redan för 10 år sedan. Det måste åtminstone vara någon sorts straff om man kör åt helvete, typ fördröjning åtminstone. Kanske det var beta/WIP eller något, men nej, usch. Det enda som var coolt var att de (i stort sett) hade copy-pastat skadeikonen i hörnet från gamla hederliga Destruction Derby! Till skillnad från Sapiens så tyckte jag det gick ut för efter Flatout 2 (som jag tyckte var helt grymt), men det är ju kanske för att jag faktiskt missade ettan.

Allt vad gällde fysik såg helt rubbat ut i det här.. Bilarna hoppade jättemärkligt, där de åkte utanför banan betedde de sig hur konstigt som helst, skadorna såg inte heller ut att stämma. Gnäll, gnäll, gnäll... xD

Första gången sen dess avskaffande som jag önskar att det gick att minus-gradera andras inlägg.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Xstioph:

Såg nån trailer för det för nån vecka sedan. Såg ju bedrövligt dåligt ut ärligt talat. "Reset to track" har jag aaaaaldrig gillat och det kändes definitivt föråldrat redan för 10 år sedan. Det måste åtminstone vara någon sorts straff om man kör åt helvete, typ fördröjning åtminstone. Kanske det var beta/WIP eller något, men nej, usch. Det enda som var coolt var att de (i stort sett) hade copy-pastat skadeikonen i hörnet från gamla hederliga Destruction Derby! Till skillnad från Sapiens så tyckte jag det gick ut för efter Flatout 2 (som jag tyckte var helt grymt), men det är ju kanske för att jag faktiskt missade ettan.

Allt vad gällde fysik såg helt rubbat ut i det här.. Bilarna hoppade jättemärkligt, där de åkte utanför banan betedde de sig hur konstigt som helst, skadorna såg inte heller ut att stämma. Gnäll, gnäll, gnäll... xD

Första gången sen dess avskaffande som jag önskar att det gick att minus-gradera andras inlägg.

Bara för att han inte har samma åsikt som du?

Medlem

Ett mycket lovande bilspel. Riktigt härligt kaos ibland. Styrningen måhända vara lite svår men samtidigt bra när man lärt sig behärska den bättre

Medlem

Kommer ihåg att jag innan försökte bli medlem för att få Next Car Game men det gick inte. Det var stoppat. Så inte konstigt att pengarna slutade strömma in. Satsar nu istället på att stödja Assetto Corsa istället och väntar spänt på när de ska släppa första kampanjen.


signatur

Det var detta...

Avstängd

Grymt roligt spel, älskar att man kan smula ner bilen totalt.
Sen så älskar jag att de kopierat Destruction Derbys skadeikon i hörnet
Kommer bli ett riktigt bra spel när det väl släpps.

1
Skriv svar