Dice har patchat PC-versionen av Battlefield 4

Medlem

FLIMMER utav helvete!!! fram till denna patch har jag inte haft ett enda problem , nu är det inte spel bart =(
Epilepsi varning på min dator =(

Medlem
Skrivet av Azureye:
Skrivet av Loltron:

dayz standalone släpptes idag, så jag lär inte röra bf på månader, sorry dice.

Fast Dice/EA har redan fått dina pengar. Dom skiter väl i vad du gör nu?

Touché, tur att det bara är tid på papper då.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Vågar man börja igen då?

Medlem

Tänk om det kommer en ny drivrutin som fixar det, snarare än en speluppdatering. Skamset av folk som gnällt på fel då.

Medlem
Skrivet av Thunderhawk:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av Thunderhawk:

Flickering !

http://www.youtube.com/watch?v=7QZqJgjsf2Q !

DICE verkar inte ens testa sina egna patcher FFS !

Börjar bli lite trött på allt gnäll. Dice gör sitt bästa för att fixa till alla problemen, jobbar säkert stenhårt i flera timmar i sträck. Det är inte så enkelt som alla verkar tro att fixa buggar, och att äns koda ett spel över huvud taget, speciellt ett spel som battlefield 4. Det är näst intill OMÖJLIGT för dice att pröva en ny patch på varenda systemkonfiguration som existerar, sen måste man ju pröva på olika operativsystem dessutom! Det skulle ta ett bra tag innan patcher skulle komma ut om dom skulle bli tvugna att pröva en patch på varenda systemkonfiguration som existerar!
Alla verkar tro att det finns en magisk knapp som gör att allt fixas helt magiskt. Det tar kanske flera timmar att fixa en simpel bugg..
Skärpning!

Men kom in i matchen nu för fan... Gå in på Battlelog och LÄS! http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/view/2955065670116...
95% av alla som har SLI/Crossfire samt DUAL GPU KORT har huumungus med FLICKERING! Skiter i om du har tröttnat på gnäll!

Jag har pröjsat 1200kr för detta AAA spelet.... Det har gått 2 månader nu och det är fortfarande i beta läge ! Så du tycker vi ska ha det så här?! Fine... MEN att sitta och PUTTENUTTA som du gör med DICE/EA är fan löjligt! Skärpning på dig själv du!

BTW... Tycker du det verkar spelbart som jag visade med youtube länken ? = https://www.youtube.com/watch?v=7QZqJgjsf2Q

Har du betalat 1200 kr för BF4 så har du gjort bort dig rätt rejält, 650:- gav jag för BF4 + Premium och det var en förhandsbokning, surt för dig.

Spelet fungerar dessutom riktigt bra för mig!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av Thunderhawk:

Flickering !

http://www.youtube.com/watch?v=7QZqJgjsf2Q !

DICE verkar inte ens testa sina egna patcher FFS !

Börjar bli lite trött på allt gnäll. Dice gör sitt bästa för att fixa till alla problemen, jobbar säkert stenhårt i flera timmar i sträck. Det är inte så enkelt som alla verkar tro att fixa buggar, och att äns koda ett spel över huvud taget, speciellt ett spel som battlefield 4. Det är näst intill OMÖJLIGT för dice att pröva en ny patch på varenda systemkonfiguration som existerar, sen måste man ju pröva på olika operativsystem dessutom! Det skulle ta ett bra tag innan patcher skulle komma ut om dom skulle bli tvugna att pröva en patch på varenda systemkonfiguration som existerar!
Alla verkar tro att det finns en magisk knapp som gör att allt fixas helt magiskt. Det tar kanske flera timmar att fixa en simpel bugg..
Skärpning!

problemet är att spelet verkar så himmla skyndat detta är riktigt basic saker som borde upptäckts innan och som jag förmodar blev upptäckta men man släppte spelet iaf.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av Ziern:

Tänk om det kommer en ny drivrutin som fixar det, snarare än en speluppdatering. Skamset av folk som gnällt på fel då.

Dice sa att dom inte skulle släppa en hotfix. Men jag tror att dom blir illa tvungna.

Medlem
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av Thunderhawk:

Flickering !

http://www.youtube.com/watch?v=7QZqJgjsf2Q !

DICE verkar inte ens testa sina egna patcher FFS !

Börjar bli lite trött på allt gnäll. Dice gör sitt bästa för att fixa till alla problemen, jobbar säkert stenhårt i flera timmar i sträck. Det är inte så enkelt som alla verkar tro att fixa buggar, och att äns koda ett spel över huvud taget, speciellt ett spel som battlefield 4. Det är näst intill OMÖJLIGT för dice att pröva en ny patch på varenda systemkonfiguration som existerar, sen måste man ju pröva på olika operativsystem dessutom! Det skulle ta ett bra tag innan patcher skulle komma ut om dom skulle bli tvugna att pröva en patch på varenda systemkonfiguration som existerar!
Alla verkar tro att det finns en magisk knapp som gör att allt fixas helt magiskt. Det tar kanske flera timmar att fixa en simpel bugg..
Skärpning!

Problemet med BF4 är att det var otroligt buggigt när det släpptes, till och med ospelbart för vissa. Så varför släpptes det överhuvudtaget? Och visst är det hårt jobb att fixa buggar. Men problemet just nu är ju att deras nya patchar inte fixar gamla buggar utan lägger till nya.

Jag tvivlar inte på att det är svårt och tidskrävande att laga ett trasigt spel men jag vet att andra genom historien har lyckats bättre än vad Dice gör i dagsläget. Ställ krav, om ingen klagar på felen så görs inget åt det.

Medlem

Kraschar för mig igen.

Medlem

Tyvärr sämre igen, fler crasher.
Sen buggen som dom säger sig ha fixat med stuck on revive, den har jag aldrig haft innan.
Den får jag nu..

Jag njuter dock av de fulla rundorna man lyckas få.
Har inte särskilt bråttom, dom kan ta sin tid..

Men det släpptes helt jävligt solklart för tidigt..

Medlem
Skrivet av Thunderhawk:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av Thunderhawk:

Flickering !

http://www.youtube.com/watch?v=7QZqJgjsf2Q !

DICE verkar inte ens testa sina egna patcher FFS !

Börjar bli lite trött på allt gnäll. Dice gör sitt bästa för att fixa till alla problemen, jobbar säkert stenhårt i flera timmar i sträck. Det är inte så enkelt som alla verkar tro att fixa buggar, och att äns koda ett spel över huvud taget, speciellt ett spel som battlefield 4. Det är näst intill OMÖJLIGT för dice att pröva en ny patch på varenda systemkonfiguration som existerar, sen måste man ju pröva på olika operativsystem dessutom! Det skulle ta ett bra tag innan patcher skulle komma ut om dom skulle bli tvugna att pröva en patch på varenda systemkonfiguration som existerar!
Alla verkar tro att det finns en magisk knapp som gör att allt fixas helt magiskt. Det tar kanske flera timmar att fixa en simpel bugg..
Skärpning!

Men kom in i matchen nu för fan... Gå in på Battlelog och LÄS! http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/view/2955065670116...
95% av alla som har SLI/Crossfire samt DUAL GPU KORT har huumungus med FLICKERING! Skiter i om du har tröttnat på gnäll!

Jag har pröjsat 1200kr för detta AAA spelet.... Det har gått 2 månader nu och det är fortfarande i beta läge ! Så du tycker vi ska ha det så här?! Fine... MEN att sitta och PUTTENUTTA som du gör med DICE/EA är fan löjligt! Skärpning på dig själv du!

BTW... Tycker du det verkar spelbart som jag visade med youtube länken ? = https://www.youtube.com/watch?v=7QZqJgjsf2Q

SLI och Crossfire är buggigt redan från grunden, vem ska komma in i matchen?

För mig har BF4 funkat från start, förutom en period då jag inte kunde deploy:a, men det gick över med nya drivisar.

Medlem

Nu har spelet börjat krascha och upplever fler små problem efter patchen. Nice


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Har blivit väre för mig nu. Revive menyn försvinner aldrig och texturer flimmrar. Alla gamla buggar e kvar.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Ziern:

Tänk om det kommer en ny drivrutin som fixar det, snarare än en speluppdatering. Skamset av folk som gnällt på fel då.

Ja och vad konstigt det skulle vara eftersom att det var efter patchen som problemet uppstod?

..

Skrivet av neohasse:

För mig har BF4 funkat från start, förutom en period då jag inte kunde deploy:a, men det gick över med nya drivisar.

Må så vara men det funkade utmärkt innan patchen.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Thunderhawk:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av Thunderhawk:

Flickering !

http://www.youtube.com/watch?v=7QZqJgjsf2Q !

DICE verkar inte ens testa sina egna patcher FFS !

Börjar bli lite trött på allt gnäll. Dice gör sitt bästa för att fixa till alla problemen, jobbar säkert stenhårt i flera timmar i sträck. Det är inte så enkelt som alla verkar tro att fixa buggar, och att äns koda ett spel över huvud taget, speciellt ett spel som battlefield 4. Det är näst intill OMÖJLIGT för dice att pröva en ny patch på varenda systemkonfiguration som existerar, sen måste man ju pröva på olika operativsystem dessutom! Det skulle ta ett bra tag innan patcher skulle komma ut om dom skulle bli tvugna att pröva en patch på varenda systemkonfiguration som existerar!
Alla verkar tro att det finns en magisk knapp som gör att allt fixas helt magiskt. Det tar kanske flera timmar att fixa en simpel bugg..
Skärpning!

Men kom in i matchen nu för fan... Gå in på Battlelog och LÄS! http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/view/2955065670116...
95% av alla som har SLI/Crossfire samt DUAL GPU KORT har huumungus med FLICKERING! Skiter i om du har tröttnat på gnäll!

Jag har pröjsat 1200kr för detta AAA spelet.... Det har gått 2 månader nu och det är fortfarande i beta läge ! Så du tycker vi ska ha det så här?! Fine... MEN att sitta och PUTTENUTTA som du gör med DICE/EA är fan löjligt! Skärpning på dig själv du!

BTW... Tycker du det verkar spelbart som jag visade med youtube länken ? = https://www.youtube.com/watch?v=7QZqJgjsf2Q

Vem tvingade dig att spendera 1200:- på spelet? Stod ingen stans att spelet kommer levereras utan fel (buggar). Hur svårt är det att gå in i dina drivrutiner och endast köra en GPU för grafiska renderingar medan det inte fungerar? Eller prova andra drivruiner...

Medlem

Så många av de där buggarna som fortfarande är kvar och en kvantiljon till buggar som inte fixats alls.

Därtill hörde Carmageddon från 1997 av sig och ville ha tillbaka sin fordonsfysik!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Så därför borde speltillverkare hädanefter tvingas skriva i EULA att spelet ska levereras utan buggar? Det hjälper nog inte.


signatur

autograph

Medlem

Denna patch förstörde ju mer än vad den gjorde nytta...
Fortfarande lika buggigt med skillnaden att hela spelvärlden blinkar..
Det är väl säkert roligt om man är aspackad och på en klubb..

Medlem

Kan tyvärr bara instämma i kråksången hade lite problem i betan som var fixat vid släpp, nu ser dock marken ut som den är gourad (stavning) shaded och flimmrar rejält.
Får lite Fade to black vibbar.

Medlem

Spelet kraschade i princip hela tiden innan. Det enda som hjälpte mig va att köpa nytt grafikkort^^

Dice ftw

Medlem

Verkar ju som det är praktikanter som gör BF4.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Har tyvärr upplevt otaliga krascher och fått två meddelanden om att min sparfil är korrupt. Bara att ändra inställningarna igen, till hur jag vill ha dem. Igen...

Xbox 360 fick en uppdatering idag också. Så har inte hunnit spela så mycket, så jag vet inte om den har löst nånting. Fast nu kan man iallafall köra Air Superiority på Xbox 360, vilket inte fanns tidigare. Nu med helikopter. Kul tyckte jag.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Hade nästan inga problem tidigare men efter patchen (och ny drivrutin från Nvidia) fick jag en ruggig krasch som knäckte W7 och jag fick en blåskärm med textrader (aldrig sett W7 krascha så hårt). Lite trist...

Medlem

Kan inte ens starta spelet efter patchen...

Medlem

*suck..* precis som alla andra så har jag fått flickering grafik buggen, mest troligt pga att jag har en SLI setup på två st GTX770.

Riktigt Drygt att Dice inte testar sina egna patcher innan dom släpper det, SLI/Crossfire idag är inte direkt rocket science och så ovanligt som det var en gång i tiden.1

Jag kan förstå att det inte är så kul för utvecklare att behöva göra flera olika API och vad allting i programerings och kodvärlden heter för att få ett spel att fungera på flera datorer och olika setups samtidigt, men det här känns ändå ganska kass, då jag som x antal flera inte alls kan spela som det är nu.

Riktigt bra citat från battelog forumet "when EA/Dice patching Battlefield 4, they take one step forward, five steps back"


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

Med tanke på allt jag läst i den här tråden så måste jag säga att Dice har gjort ett bra jobb med senaste patchen. Om Dice någonsin får fram ett fungerande spel av den här sörjan så borde samtliga framtida DLC vara gratis som kompensation.

Medlem

Det kraschar iaf inte längre, yaay

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

"Press space to accept revive" xDDDDDDDDDDDDDDD

AAHAHAHAHAHAHHAH!!

Hahaha så j*vla skön du är Daske.

Medlem

Släpp test-patcher innan ny release av en patch, tack! Då kan saker som detta kan undvikas.

Medlem

BF4 hade börjat funka bra för mig 2 patcher sedan men sen kom förra och sedan denna patchen som totalt fucka upp spelet jämfört med innan dessa patcher. Blivit till och med värre än dom första veckorna med spelet och det är fan en bedrift, så när dom säger att dom jobbar hårt på att fixa spelet så tror jag att jobba hårt och fixa betyder något annat för EA spel.

123
Skriv svar