Assassin's Creed II

Medlem

Såg ut som det förra tyckte jag^^

Moderator | Testpilot

Sniceigt. Väntar på PC versionen dock ;P


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Bara att vänta på pc-versionen då.

Inaktiv

det här måste köpas helt klart. håller me synd det där me mellansekvenserna


signatur

ToMZoN

Medlem
Skrivet av homersimps:

Hmm.. hade väntat mig en fullpoängare:o

Va? Nu tog du väl i? 5/5? Knappast.

Medlem

Man måste inte alls titta igenom alla mellansekvenser om man misslyckas med uppdragen, missförstå inte recensenten. De är dessutom betydligt bättre än AC1, bästa spelet sedan World of Goo! 9/10, 4/5 känns lite väl snålt...

Medlem

Mycket bra skriven recension Peter! Din bästa hittills, din lille ordtrollare där!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Mycket bra skriven recension Peter! Din bästa hittills, din lille ordtrollare där!

Jag är benägen att hålla med.

Gillade den här skarpt. Bra jobbat!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

jag som hade hoppats att man skulle kunna välja italienskt tal eftersom det utspelas i Italien. inte för att det gör spelet sämre med engelskt tal, men det hade nog gort stämningen i spelet ännu bättre med Italienska.

Inaktiv
Skrivet av Toomsie:
Skrivet av homersimps:

Hmm.. hade väntat mig en fullpoängare:o

Va? Nu tog du väl i? 5/5? Knappast.

Lite tråkigt att MW2 får högre betyg dock. Nu har jag inte spelat AC2, men tycker personligen att MW2 fått för höga betyg av de flesta recensenter.

-----

Assassin's Creed II recensionen var riktigt bra skriven.

Medlem
Skrivet av Almatron:

Såg ut som det förra tyckte jag^^

Nej, jag tyckte det såg ut som Halo 3.

Medlem

Så himla jobbigt är det nog inte att följa mellansekvenserna. Har ni alla fått mass-adhd? Ni bevisar bara att det var rätt att göra dem oavbrytbara, då ni annars hade missat hela storyn. Den har ubisoft lagt ner mycket tid och pengar på, och höjer faktiskt spelkänslan vare sig ni vill eller inte eftersom den skapar ett djupare engagemang (för de som följer den alltså och inte ni som börjar hoppa upp och ner i soffan och skrika med munnen full av geléhallon så fort ni måste sitta still i ett par minuter).

Visst är det segt om man måste se samma sekvens flera ggr om man misslyckas, men det gör också att mer står på spel, och man blir mer motiverad att inte misslyckas.

Medlem
Skrivet av Juwlz:

Visst är det segt om man måste se samma sekvens flera ggr om man misslyckas, men det gör också att mer står på spel, och man blir mer motiverad att inte misslyckas.

Nej, det enda det gör är att man blir uttråkad och omotiverad. Finns inget som stör spelkänslan så mycket som långa pauser varje gång man dör.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Vozk:

Fan vad nice! Har inte ens lyckats ta mig igenom ettan än.

Gjorde någon det? Man tröttnade efter 5-6 timmar av samma, samma, samma, samma, samma, samma sak.

True dat! Ettan sög


signatur

Game long and prosper

Medlem

Testade första lite, men njaaa, är man i nån 3D värld eller? fattade aldrig riktigt.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Testade första lite, men njaaa, är man i nån 3D värld eller? fattade aldrig riktigt.

Kanske för att du hoppade över alla mellansekvenser?


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av Juwlz:

Så himla jobbigt är det nog inte att följa mellansekvenserna. Har ni alla fått mass-adhd? Ni bevisar bara att det var rätt att göra dem oavbrytbara, då ni annars hade missat hela storyn. Den har ubisoft lagt ner mycket tid och pengar på, och höjer faktiskt spelkänslan vare sig ni vill eller inte eftersom den skapar ett djupare engagemang (för de som följer den alltså och inte ni som börjar hoppa upp och ner i soffan och skrika med munnen full av geléhallon så fort ni måste sitta still i ett par minuter).

Jag tror ingen har tänkt ta bort dem första gången, då får de gärna vara obrytbara. Det är att man inte kan stänga av dem när man försöker igen folk stör sig på.

Citat:

Visst är det segt om man måste se samma sekvens flera ggr om man misslyckas, men det gör också att mer står på spel, och man blir mer motiverad att inte misslyckas.

Nej, det är få saker som gör mig så omotiverad som att behöva se en lång sekvens en gång till.

Medlem
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av Oneone:

Testade första lite, men njaaa, är man i nån 3D värld eller? fattade aldrig riktigt.

Kanske för att du hoppade över alla mellansekvenser?

hehe faktiskt inte! men jag kommer inte ihåg det var så länge sen jag testade spelet

Medlem

På PS3an ska det gå att skippa mellansekvenserna, låter konstigt att det inte går på Xbox.

Ni kanske inte hittat rätt knapp?

Medlem

Lär nog hur som köpa 2:an, tyckte ettan var lovande på många plan förutom den väldigt påklistrade cyber / sci-fi delen som jag tyckte förstörde mycket av känslan istället för att hjälpa den.


signatur
Medlem

Ettan hade en grym spelvärld och story som kunde uppskattas trots de ibland repetitiva uppdragen.
Om de har förbättrat upplägget av uppdragen så finns inte mycket kvar att klaga på det här spelet tror jag.
Blir till att köpa så fort det kommer till pc!

Medlem

Tumme upp för riktigt bra recension!

Medlem

Tycker det var en bra recension med undantaget att jag såsom många andra hade velat höra mer om hur själva lönnmorden går till i AC2.

Tyckte mycket av assassin-känslan försvann i första AC, när det var omöjligt att lönnmörda en person utan att bli sedd och fick sedan fick fighta sig fri.

Spelet hade i mina ögon växt om de hade förbättrat detta sedan AC, gjort det mer likt "hitman" uppdragsmässigt.

Medlem

Jag tyckte det var lite småskojigt när Ezio träffade sin farbror och han presenterade sig själv: "It's me Mario" med en fet italienskt brytning.

Ser framemot tills jag får dubbla hiddenblades


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

"Ostoppbara mellansekvenser"
Var det ju i förra spelet med och var skit irriterande enligt mig.

Medlem

Kan snabbt säga att lönnmorden i denna utgåva kan göras på mycket mer varierande sätt än AC, här har du en blandning av vapen att utföra ditt "hemska" yrke.

Men att avslöja exakt vad det är kommer förstöra lite av spelet för er, så ni får nöja er med att

Ja, det är mer varierande.


signatur

"Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power."

Medlem

Blir nog ett köp!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Hämtar mitt förhandsbokade ex. imorgon Längtar!

Inaktiv

okej hade förväntat mig världens super spel nu är det bara nästan fast det bästa: bättre än föregångaren köper det trorligen nästa vecka


signatur

[/5] "powernap over"

Medlem

Trevligt att tvåan överträffar föregångaren! Då kommer jag äntligen klara av att spela genom detta spel. Förra var så monotont vilket hindrade den potential som fanns.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

123
Skriv svar