Xbox One vs. Xbox 360

Medlem
Xbox One vs. Xbox 360

Det har tisslats och tasslats en del kring hur Forza 5 genomgått en rad förändringar sedan E3-versionen (vilken kördes på PC). Blev därför nyfiken på hur spelet faktiskt står sig mot Forza 4 från 2011(!).

Vad som slår mig är att Forza 4 faktiskt verkar se bättre ut (och detta i de mest oväntade detaljerna). Det gäller inte bara den mer naturliga ljussättningen och kontrasten utan även asfaltstexturerna, reflektioner och skuggor ser betydligt bättre ut. Till råga på allt så är ljudet en klar försämring i femman.

Om detta beror på högre upplösning eller ny hårdvara spekulerar jag inte i, jag har inte Xbox One och kan inte göra en jämförelse rakt av. På förhand ser dock fyran betydligt bättre ut. Oavsett hur det ligger till så borde jämförelsen mellan ett två år gammalt spel och next-gen vara såhär jämn.

#blogg

Medlem
Xbox One vs. Xbox 360

Bizarrt. Jag håller med dig. Forza 4 på X360 såg helt klart bättre ut genom hela klippet.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Även ljudet var enormt mycket bättre i Forza 4 tycker jag.

Medlem

Tycker dock Forza 5 ser sjukt mycket bättre ut, mycket mera detaljer i omgivningen, ett mera relalistiskt ljus, den där shiny ytan som alla spel fått senare tiden är äntligen borta, samt att omgivnigen är fylld med mera saker.

1
Skriv svar