Far Cry 3 bekräftat

Medlem

När man såg att ni skrivit " Jag trivs bäst i öppet landskap"
tänkte man att ni borde skrivit istället.
Jag trivs bäst i buggit landskap.

För det man hört mest om Far Cry 2 är ju att det ska vara just rejält buggit.

Medlem

Det enda som var grymt bra i spelet var banverktyget. Mycket lätt och skoj att bygga egna banor.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Äh va ni är negativa.. jag hade skitskoj bara med att elda gräs haha... ni har för höga krav

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

Äh va ni är negativa.. jag hade skitskoj bara med att elda gräs haha... ni har för höga krav

det är utgivarnas fel som hypade spelet till skyarna
och visade filmsekvenser som inte fanns med i spelet
:evil:


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Om de inte har fixat problemen sen FC2 så kan både de och FC3 dra åt helvete!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Rädda Far Cry! Död eller levande!

Medlem

Folk som gnäller på 2:ans öppenhet är folk som inte klarar av sandbox-spel.

Gnäll på vaktposterna är däremot befogad.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Inaktiv

Bara det inte suger lika hårt som 2:an gjorde. Men det säger ju visserligen inte så mycket då det verkligen var vid botten.

Medlem
Skrivet av PingviN:

Folk som gnäller på 2:ans öppenhet är folk som inte klarar av sandbox-spel.

Gnäll på vaktposterna är däremot befogad.

Fast den är ju dålig, stora berg överallt och helt död! Visst det finns vattebufflar, zebror, men sen då?:O Sen att du inte kan använda den till att smyga är ju också skit! Gubbarna vet ju vart man är iaf!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Vill ha tillbaka min mutanter och min kikare med inbyggd röstmottagare så att jag kan lyssna på personer 200 meter bort.

Vill också sticka tillbaka till djungeln igen för den var mer intressant än Afrika. Skaffa fram några intressanta vapen också för den delen.

Om man ska ha ett Sandbox spel så ska man göra så att man har mycket att göra. Inte som FarCry 2 gjorde

Kanske en röst för huvudpersonen också.

Medlem

Far Cry 2 till PC var grymt bra. Hoppas 3:an fortsätter i samma stil

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av PingviN:

Folk som gnäller på 2:ans öppenhet är folk som inte klarar av sandbox-spel.

Gnäll på vaktposterna är däremot befogad.

Fast den är ju dålig, stora berg överallt och helt död! Visst det finns vattebufflar, zebror, men sen då?:O Sen att du inte kan använda den till att smyga är ju också skit! Gubbarna vet ju vart man är iaf!

Då är du inte tillräckligt skicklig. Vaktposterna var för övrigt ett riktigt trevligt inslag om man spelade som sniper.

Medlem

Stora landskap är alltid välkommet, men då ska uppdragen vara inom en zon. San Andreas är ett bra exempel på stora landskap men uppdragen görs ändå i staden du är i. Far Cry 2 va förjävligt enligt mig. Man tog uppdraget längst ner i högra delen av världen och målet va längst upp till vänster, och på vägen kryllar de av vägspärrar. Just Cause lyckades också väldigt bra med öppna landskap, allt har med resetiden att göra. Just Cause hade väldigt högt tempo så där gjorde de inte så mycke om uppdragen va långt ifrån varann. Där fanns även flygplan och helikoptrar.

Är väldigt skeptisk till Far Cry 3. Dom måste verkligen göra ett bra jobb med de, i stort sätt en helt ny spelstil.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Fast den är ju dålig, stora berg överallt och helt död!

Spelet saknar inte brister, men att ge upp hoppet om FC3 bara för att man inte kan spela ett sanbox-lir utan quicktravel är lite konstigt.

Skrivet av Tommy_h:

Sen att du inte kan använda den till att smyga är ju också skit! Gubbarna vet ju vart man är iaf!

Aj dissagri. Fungerade utmärkt att smyga i FC2. Även om man röjde sin position (sniper... hehehehe) så kunde man glida tillbaka in i undervegetationen och slå till igen.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av klossen:

Jaha har inga förhoppningar efter Far Cry 2.

+1

Medlem
Skrivet av PingviN:
Skrivet av Tommy_h:

Fast den är ju dålig, stora berg överallt och helt död!

Spelet saknar inte brister, men att ge upp hoppet om FC3 bara för att man inte kan spela ett sanbox-lir utan quicktravel är lite konstigt.

Skrivet av Tommy_h:

Sen att du inte kan använda den till att smyga är ju också skit! Gubbarna vet ju vart man är iaf!

Aj dissagri. Fungerade utmärkt att smyga i FC2. Även om man röjde sin position (sniper... hehehehe) så kunde man glida tillbaka in i undervegetationen och slå till igen.

Nice, var fixar man den versionen av farcry 2?

Medlem

Visst kunde man smyga hyfsat innan man avfyrade ett skott men sen var det som om fienderna satte på sig FLIR goggles. Det var ju larvigt. Även om man tog skydd bland buskar och allt så sköt de ju rakt på en även även när de sprintade.

Alla sandbox-spel måste inte ha fasttravel för att vara bra/roligt. Mafia är ett av mina absoluta favoritspel och där fick man köra över ganska långa distanser mellan uppdragen. Där funkade det för att Lost Heaven hade en sådan härlig känsla. Sen var det ibland dialog mellan karaktärerna i bilen och musiken var grym. Staden hade liv och känsla.

I Far Cry 2 var ju spelvärlden helt död och alla var emot dig. Att köra mellan uppdragen blev snabbt enformigt och tråkigt. Det fanns liksom ingenting roligt eller intressant med transporterna. Om man hade tur fick man se en eller två zebror strosa omkring bland gräset. Sen blev man skjuten i ryggen av sura afrikaner i pickupbil.

I STALKER så är ju en stor del av charmen den här blandningen av fiender, monster och stalkers som inte är fientliga. Vore ju skittrist om alla stalkers var fientliga.

Medlem

Gillade 1:an men 2:an dödade spelet tycker jag, det är bara att hoppas att nr 3 blir mer färgglatt och mer lättspelat.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

När ska dom ge upp det här med singleplayer spel blir så jävla less.... så himla 1999 så det inte är sant, lätt att manipulera botfanskapen med.

Jag spelar i stort sett bara singelplayerspel. Finns inget bättre än ett spel med en intressant story (t.ex. Mass Effect/Fallout) som man får sitta och förkovra sig i timme efter timme. Multiplayer är förvisso kul men ärligt talat så hade jag klarat mig nästan lika bra utan det. Däremot ska det sägas att singelplayerspel som bara är hjärndött pang-pang utan att ge spelaren någon förklaring och motivation till varför man gör det inte är så mycket att ha.

/ LordDaimos

Medlem

Hoppas att de gör samma sak som Ubisoft gjorde med AC2 och finslipade det så pass mycket att det blev mycket mycket bättre än första

Medlem

Får fan hoppas på att dom inte fuckar upp spelet som med 2an... 2an saknade så jävla mycket >.<

Medlem

Hoppas Ubisoft gör lika bra jobb med att förbättra FC3 som de gjorde med att förbättra AC2.

Edit: ah, Westmountain hann före.

Medlem
Skrivet av Whimsical:

Visst kunde man smyga hyfsat innan man avfyrade ett skott men sen var det som om fienderna satte på sig FLIR goggles. Det var ju larvigt. Även om man tog skydd bland buskar och allt så sköt de ju rakt på en även även när de sprintade.

Ibland känns det som om man spelat ett helt annat spel, för jag har verkligen ALDRIG upplevt samma sak. De enda gånger jag upptäcktes direkt när jag körde stealth var om det var någon som faktiskt såg polaren dö, alt. ligga död på marken. Framför allt när man skulle raida stora camps så var det svårt att ha koll på var alla stod och kunde se. Men blev det fart på fienderna var det bara att byta position så lugnade det sig efter ett tag och man kunde fortsätta sitt tysta korståg. Var det natt kunde man ofta gå precis bakom ryggarna på folk utan att de märkte en trots att de var "förvarnade". Jag tror att många kan luras av att musiken stegrades så fort man dödade någon, men det betydde inte alltid att fienderna hade hittat en. Själv stängde jag av musiken då det förhöjde spelupplevelsen mycket mer att bara lyssna på ljuden och fiendernas reaktioner.

Skrivet av Whimsical:

Alla sandbox-spel måste inte ha fasttravel för att vara bra/roligt. Mafia är ett av mina absoluta favoritspel och där fick man köra över ganska långa distanser mellan uppdragen. Där funkade det för att Lost Heaven hade en sådan härlig känsla. Sen var det ibland dialog mellan karaktärerna i bilen och musiken var grym. Staden hade liv och känsla.

Men även GTA IV hade stora problem i slutet med att man tröttnade på att köra dessa oändligt långa vägar. Så jag håller med om att detta kunde upplevas som ett problem ibland i Far Cry 2, dock inte lika stort som i GTA. För i FC2 fanns som sagt även båtar vilket oftast gick bra mycket snabbare än bil, åtminstone på andra kartan, och bussar.

Skrivet av Whimsical:

I Far Cry 2 var ju spelvärlden helt död och alla var emot dig. Att köra mellan uppdragen blev snabbt enformigt och tråkigt. Det fanns liksom ingenting roligt eller intressant med transporterna. Om man hade tur fick man se en eller två zebror strosa omkring bland gräset. Sen blev man skjuten i ryggen av sura afrikaner i pickupbil.

I STALKER så är ju en stor del av charmen den här blandningen av fiender, monster och stalkers som inte är fientliga. Vore ju skittrist om alla stalkers var fientliga.

Att spelvärlden var död håller inte jag med om. Jag har bott i Afrika och i djungeln bor det sällan varken folk eller andra djur än apor (vilka ändå inte syns till då de är uppe i träden). Det är mest ute på de öppna landskapen utan bebyggelse alls som man ser djur och det gjorde man även i FC2. Tänk på att det faktiskt inte är så hiskeligt stor värld vi pratar om ändå. Jag skulle vilja säga att djurlivet var realistiskt om än kanske inte så roligt. Däremot hade det gärna fått vara fler civilister ute på vandring. Men landet låg ju iofs i krig och då avbefolkas det ganska fort. Jag kan köpa det även om det var trist och tvärtemot vad man såg i introt. Även att alla skjuter vid första bästa syn är otroligt töntigt och riktigt dåligt av utvecklarna faktiskt.

Överlag tycker jag att Far Cry 2 var ett BÄTTRE spel än Far Cry 1. Det hade väldigt mycket sämre story än FC1 men jag avslutade åtminstone FC2, vilket jag inte gjorde med FC1. Det spelet dog helt och blev aptråkigt så fort mutanterna kom in i bilden. Jag försökte några gånger bara plöja igenom det med fusk för att jag ville se slutet, men orkade inte då det blev så tråkigt. Far Cry 2 hade visserligen en helt katastrofalt dålig handling och slut, och uppdragen var otroligt repetetiva, men miljöerna och att man kunde ta sig an uppdragen precis som man ville gjorde att det ändå blev väldigt roligt att spela.

Medlem

Jag hade inga större problem med naturlivet i Afrika. Men som du sa hade det varit trevligt om inte alla människor var fientliga och beväpnade. Det kändes som att hela landet försvarade sig mot mig. Tyckte aldrig att det kändes som en krigszon som det pratades om där två grupper slogs om makten. Det var aldrig som i STALKER där man ibland gick rakt in i en eldstrid mellan två grupper eller så såg man ett gäng banditer bli anfallna av mutanter. Spelvärlden hade liv i STALKER. Det var inte bara du mot hela landets invånare som i Far Cry 2.

Angående transporter i GTA IV så fungerade ju taxis som fasttravel. Fungerade väldigt bra också tycker jag.

Men transporterna i Far Cry 2 blev verkligen hemska. Bussarna var alltid jobbiga att nå och man fick aldrig köra lugnt genom savannerna utan blev ständigt stoppad av vaktposter eller technicals. Störde tempot en hel del.

Jag håller med om att det var väldigt skönt att kunna ta sig an uppdragen hur man ville. Kunna köpa sina typer av vapen som passade sin spelstil var skönt.

Men tempot var bara förjävligt tack vare transportsträckorna, uppdragen blev enformiga, handlingen och karaktärerna urtrista. Så till slut undrade man ju varför man satt och körde kilometer fram och tillbaka. Jag kände bara att det var slöseri med tid.

Men aja, jag kan förstå att folk gillade. Det var rätt annorlunda från vanliga shooters och sandbox-spel. För mig var det förra årets största besvikelse.

Medlem

FAR CRY 1 är bäst

Medlem

på WEBHALLEN.com kan man boka far cry 3. sen tog dam bort det :O. nu kan man inte boka far cry 3 :O.

är det nan som vet varför ?

12
Skriv svar