Robot
Child of Light

Child of Light är spelet som ser ut som sina konceptskisser, med anor i JRPG. Men det är också något så udda som en indieansträngning från ett storbolag.

#child-of-light, #dear-esther, #journey, #fez, #the-walking-dead-a-telltale-games-series, #ubisoft, #rayman-legends


Medlem
Child of Light

Jag ser verkligen fram emot när fler storbolag skapar spel av den här typen. Att tillåta sig själva att utveckla mindre spel, mer minimalistiska och låta deras olika studios vara lite mer fria i sitt utvecklande. Nu är detta nog inte ett fritt utvecklat spel på det sättet men jag hoppas att vi kan nå dit så småningom, jag tror det kan vara livsviktigt för storföretagen att våga ta steg in i det okända för att utforska ny mark och göra sig själva mindre utsatta för ekonomiska bakslag.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Ja jösses det här verkar lovande. Ubisoft har ju sina ess i ärmarna vid sidan av den allt mer mediokra Assassins Creed serien som aldrig tar slut.

Proximately: Ja annars lär de nog bli omsprugna av indie scenen till slut. Allt fler som gillar spel sneglar åt indie scenen för där har du just den här formen av kreativitet som man så ofta saknar i "mainstream" spel idag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Taitusan vad mysigt detta ser ut att bli!

Medlem

Oj det där såg ju riktigt charmigt ut. Blir ett köp till PS4

Medlem

Samma motor som Raymanspelen, med bra konceptkonstnärer kan den verkligen skapa fantastiskt vackra spel.

Medlem

Ser riktigt trevligt ut. Gillar "sagoboks"-grafilstilen.

Dessutom, som andra redan nämnt är det kul att se spel som dessa få komma fram även från de större bolagen.

SE

1
Skriv svar