Capcom sparkar personal i Europa?

Robot
Medlem
Capcom sparkar personal i Europa?

Jag har inte köpt ett Capcomspel sedan Okami släpptes. För mig känns det som att de enbart satsar på street fighter och Resident Evil...

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Jag har inte köpt ett Capcomspel sedan Okami släpptes. För mig känns det som att de enbart satsar på street fighter och Resident Evil...

nja, det finns ju Lost planet och lite annat också.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Tror de sparkar folk för de upptäckte att Keiji Inafune hade rätt om ett nytt "Mega Man". GO Mighty No 9!!!

Medlem

Kan dock inte hålla med om att de satsar speciellt på Resident Evil. Möjligen satsar på att förstöra serien mer inför varje släpp...

Medlem

De satsar för mycket på RE och Street Fighter ja. Resident Evil 6 är något av de dyraste spelen någonsin och de har nog släppt iaf minst ett Resident Evil-relaterat spel varje år nu de senaste åren.

Jag tycker Capcom borde ta och göra ett nytt Haunting Ground, ett nytt Clock Tower och ett nytt Megaman.

Medlem

De kommer nog bli nästa företag att gå i konkurs efter THQ, det går verkligen inte bra för Capcom och de har sig själva att skylla. Deras utvecklare gjorde företaget men det förstod de tydligen inte, det var länge sedan detta företag gjorde ett spel som var i klass med deras äldre titlar.

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Jag har inte köpt ett Capcomspel sedan Okami släpptes. För mig känns det som att de enbart satsar på street fighter och Resident Evil...

Okami och Breath of Fire 4.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

De kommer nog bli nästa företag att gå i konkurs efter THQ, det går verkligen inte bra för Capcom och de har sig själva att skylla. Deras utvecklare gjorde företaget men det förstod de tydligen inte, det var länge sedan detta företag gjorde ett spel som var i klass med deras äldre titlar.

Jag tror de har lite mer att erbjuda än THQ för att hålla sig flytande ett tag till ändå.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av PcGamer:

De kommer nog bli nästa företag att gå i konkurs efter THQ, det går verkligen inte bra för Capcom och de har sig själva att skylla. Deras utvecklare gjorde företaget men det förstod de tydligen inte, det var länge sedan detta företag gjorde ett spel som var i klass med deras äldre titlar.

Jag tror de har lite mer att erbjuda än THQ för att hålla sig flytande ett tag till ändå.

Jag tror detsamma, sen säljer Monster Hunter grymt bra i Japan. Men det känns som att de tar korkade beslut.
Att dem inte släpper vissa spel till PC som exempelvis Dragon's Dogma eller att de inte släpper vissa spel här i väst som säkert skulle gå bra.

ELF
Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag har inte köpt ett Capcomspel sedan Okami släpptes. För mig känns det som att de enbart satsar på street fighter och Resident Evil...

Om vi ska vara sådana så har inte jag köpt något spel från Capcom sen jag hade mitt N64 och spelade RE2.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Jozo:

Jag har inte köpt ett Capcomspel sedan Okami släpptes. För mig känns det som att de enbart satsar på street fighter och Resident Evil...

Om vi ska vara sådana så har inte jag köpt något spel från Capcom sen jag hade mitt N64 och spelade RE2.

Ja, de har verkligen misslyckats med att hitta på attraktiva IP:n för oss västerlänningar....

Medlem

Fattar inte varför de lägger massa resurser på mediokert skräp som Lost Planet och Resident Evil. Inte alls konstigt de går dåligt.

Medlem

Capcom har gått ifrån att vara ett varumärke att räkna med till CRAPCOM!

Rest in pieces asshole!

Medlem

gör en remake utav RE2 så kan jag börja förlåta er lite för alla snedsteg ni tagit senaste åren.


signatur

God is dead

Medlem

Bara jag som hade velat se mega man i mer vuxen grafik story telling sci-fi likt Deus ex? inte fps ofc, men kanske svårt att behålla den känslan av bra story och allvar i ett platforms spel?

Medlem

Bye bye Capcom

Medlem

Det har ju inte kommit en bra RE titel sedan RE2.

Känns som de satsar för mycket på skit som inte fungerar så bra (Lost planet tex). Kom på ett nytt IP eller förfina de ni har. Sluta släpp skit i bra IP's.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar