Stora Anime-tråden

Releasehästryttare

Bleh..

I brist på annat så såg jag Säsong 2 av BASTARD Heavy Metal Dark Fantasy.

Väldigt cringe, enda anledningen till att jag såg klart den är att den är snyggt animerad ibland.

Hjälper inte att den slutar på en cliffhanger och det inte kommer en säsong 3! -.-

Så ja, rekommenderar inte denna serie.

Medlem

Var väldigt hypad inför BASTARD men nej .. Enda bra med serien var introt, grym ltå

Releasehästryttare

Great Pretender Razbliuto 7/10

Inte lika bra som huvudserien men känns som det va poängen med denna, bara lite mer "world building".

Releasehästryttare

Gav 'Tis Time for "Torture," Princess två avsnitt och blev tyvärr besviken.

Den är för "silly", det finns en mörk underliggande ton men jag tror inte den kommer gå nånstans.

Releasehästryttare

!!!!

Medlem

No WAY!!!!!

Jag trodde i princip det var nedlagt!!
Shit va najs!

Jag hade verkligen hoppats på att Madhouse skulle va producent och inte JC Studios. Men det är samma kompositör och screenwriter som S1/2 så det bådar gott!!!

Quake-konnässsör

Tyckte animationerna och kvalitén tog en ganska hård hit inför säsong 2 av One Punch Man, får se hur det ser ut inför säsong 3, om de har ökat på kvaliten igen eller om den blir sämre.

Man vet ungefär var säsong 3 kommer sluta någonstans, och de känns som ett bra slut för den säsongen. Sen är det enbart och vänta på nästa, vet inte riktigt vart den är på väg än i mangan då den känns väldigt seg för tillfället.

Releasehästryttare
Skrivet av GamerNurse:

No WAY!!!!!

Jag trodde i princip det var nedlagt!!
Shit va najs!

Jag hade verkligen hoppats på att Madhouse skulle va producent och inte JC Studios. Men det är samma kompositör och screenwriter som S1/2 så det bådar gott!!!

Skrivet av almblad:

Tyckte animationerna och kvalitén tog en ganska hård hit inför säsong 2 av One Punch Man, får se hur det ser ut inför säsong 3, om de har ökat på kvaliten igen eller om den blir sämre.

Man vet ungefär var säsong 3 kommer sluta någonstans, och de känns som ett bra slut för den säsongen. Sen är det enbart och vänta på nästa, vet inte riktigt vart den är på väg än i mangan då den känns väldigt seg för tillfället.

Förhoppningsvis så har det tagit lång tid för att de lagt ner tid på att göra bra animationer denna gången då!

Första säsongen av One punch man va animen som va vändpunkten för att få mig intresserad av anime.

Kommer knappt ihåg S2, det enda som jag minns så här på morgonkvisten är att de slogs i en liten arena i nån tournament.

Medlem

Förväntningarna är väldigt låga. Säsong 1 är grymt bra, mycket tack vare MadHouse.

Säsong 2 var tyvärr ganska skräp. Animeringen var väl den största nedgraderingen, men tyckte även regi och pacing var en katastrof. Visst lyfte humorn upp det ibland, men det kunde inte rädda hela säsongen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare
Medlem

Jag har sett Anime från typ 80-90 talet. Vet inte riktigt om det är en viss typ av anime, men den känns annorlunda från det jag skymtat idag.
Gillade Claymore, Berserk, Robotech - Macross, Vampire Hunter D

De kändes mer blodiga, mer 80-tal än dagens utbud. Finns det mer sånt?

Edit* Ok Robotech kanske inte är så blodig... men den känns ändå som liknande, kanske just på grund av när den är ifrån.

Medlem
Skrivet av Devan:

Förhoppningsvis så har det tagit lång tid för att de lagt ner tid på att göra bra animationer denna gången då!

Första säsongen av One punch man va animen som va vändpunkten för att få mig intresserad av anime.

Kommer knappt ihåg S2, det enda som jag minns så här på morgonkvisten är att de slogs i en liten arena i nån tournament.

Skrivet av Fezk:

Förväntningarna är väldigt låga. Säsong 1 är grymt bra, mycket tack vare MadHouse.

Säsong 2 var tyvärr ganska skräp. Animeringen var väl den största nedgraderingen, men tyckte även regi och pacing var en katastrof. Visst lyfte humorn upp det ibland, men det kunde inte rädda hela säsongen.

Håller verkligen med. Blev så extremt besviken av S2. Såg speciellt fram emot Metalbat/Garou fighten men usch va dåligt det var. I avsnitt 3 slåss Garou mot Tanktop och det var den enda animationen/scenen jag tyckte var riktigt schysst. Allt annat var fan skräp.

Vi får hoppas och be att S3 riktar in sig på revansch!!

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Jag har sett Anime från typ 80-90 talet. Vet inte riktigt om det är en viss typ av anime, men den känns annorlunda från det jag skymtat idag.
Gillade Claymore, Berserk, Robotech - Macross, Vampire Hunter D

De kändes mer blodiga, mer 80-tal än dagens utbud. Finns det mer sånt?

Edit* Ok Robotech kanske inte är så blodig... men den känns ändå som liknande, kanske just på grund av när den är ifrån.

Alla de där är bra anime men de har nästan inget gemensamt, det enda de har gemensamt är att de alla innehåller någon form av action. (Och förresten Claymore är från 2007 )

Om det du söker efter är anime som är blodigt och nyare så föreslår jag: Parasyte, Attack on Titan, Chainsaw Man, Highschool of the dead och Deadman Wonderland.
Hoppas det hjälper och säg till om det är något mer specifikt du letar efter

Medlem

Upptäckte precis att den här finns på tuben. Medges att det var åtskilliga år sedan jag såg den, men då tyckte jag att den var fantastisk.

Om ni inte har sett den, och står ut med att se den med engelskt tal så finns det sämre sätt att bränna av en och en halv timme.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

På tal om Vampire Hunter D så fick jag denna kickstarterbok levererad för några veckor sedan, men har fortfarande inte läst den. Borde ta tag i det.

Medlem
Skrivet av Khonmon:

Alla de där är bra anime men de har nästan inget gemensamt, det enda de har gemensamt är att de alla innehåller någon form av action. (Och förresten Claymore är från 2007 )

Om det du söker efter är anime som är blodigt och nyare så föreslår jag: Parasyte, Attack on Titan, Chainsaw Man, Highschool of the dead och Deadman Wonderland.
Hoppas det hjälper och säg till om det är något mer specifikt du letar efter

haha, ja det nånstans där jag såg dem (jag såg sprida avsnitt på Robotech på VHS hos en kompis på 90-talet dock).
Såg bara första delen av Robotech, men del 2 var lite dålig. Är Del 3 bättre ?

Jag tycker åtminstone Berserk och Vampire Hunter är ritade i viss stil (och är blodiga). Claymore kändes snarlik med stora svärd och blod.
Finns det fler såna Anime från den tiden som du kan rekommendera ?
Tack för att du svarade förresten!

Medlem
Skrivet av AdamMK:

haha, ja det nånstans där jag såg dem (jag såg sprida avsnitt på Robotech på VHS hos en kompis på 90-talet dock).
Såg bara första delen av Robotech, men del 2 var lite dålig. Är Del 3 bättre ?

Jag tycker åtminstone Berserk och Vampire Hunter är ritade i viss stil (och är blodiga). Claymore kändes snarlik med stora svärd och blod.
Finns det fler såna Anime från den tiden som du kan rekommendera ?
Tack för att du svarade förresten!

Finns tyvärr inget likt Berserk från 97, den är för bra och unik.

Men lite annat som kanske kan uppskattas, lite mörkare i ton och äldre:

Blood+, Ninja Scroll, Elfen Lied, Hellsing, Ghost in the Shell, Ergo Proxy, Blade of the Immortal, Rurouni Kenshin, Neon Genesis Evangelion, Akira(film), Perfect Blue(film),Paranoia Agent.

Kan ju kolla trailers/klipp från dessa och se om något passar.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Finns tyvärr inget likt Berserk från 97, den är för bra och unik.

Men lite annat som kanske kan uppskattas, lite mörkare i ton och äldre:

Blood+, Ninja Scroll, Elfen Lied, Hellsing, Ghost in the Shell, Ergo Proxy, Blade of the Immortal, Rurouni Kenshin, Neon Genesis Evangelion, Akira(film), Perfect Blue(film),Paranoia Agent.

Kan ju kolla trailers/klipp från dessa och se om något passar.

Tack! Ska spana in!

Medlem
Skrivet av AdamMK:

haha, ja det nånstans där jag såg dem (jag såg sprida avsnitt på Robotech på VHS hos en kompis på 90-talet dock).
Såg bara första delen av Robotech, men del 2 var lite dålig. Är Del 3 bättre ?

Jag tycker åtminstone Berserk och Vampire Hunter är ritade i viss stil (och är blodiga). Claymore kändes snarlik med stora svärd och blod.
Finns det fler såna Anime från den tiden som du kan rekommendera ?
Tack för att du svarade förresten!

Mugen no Junin: Immortal

Shigurui

Kolla in dessa två. Sen har du även Dororo och Vinland Saga.

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Tack! Ska spana in!

Kan väl tips om Ninja Kamui, finns 3 avsnitt och är väldigt bra gjord. Ninjas som har ihjäl varandra med bra koreografi.

Medlem
Skrivet av AdamMK:

haha, ja det nånstans där jag såg dem (jag såg sprida avsnitt på Robotech på VHS hos en kompis på 90-talet dock).
Såg bara första delen av Robotech, men del 2 var lite dålig. Är Del 3 bättre ?

Jag tycker åtminstone Berserk och Vampire Hunter är ritade i viss stil (och är blodiga). Claymore kändes snarlik med stora svärd och blod.
Finns det fler såna Anime från den tiden som du kan rekommendera ?
Tack för att du svarade förresten!

Har bara sett orginal Macross och inte Robotech så vet tyvärr inte hur bra de olika delarna är.

Fezks tips är alla bra så lägger bara till Samurai Champloo, Black Lagoon och Kino's Journey
Nu har du mycket anime att se på!

Releasehästryttare
Medlem

Trodde inte jag skulle springa på en Odorite-performer på FZ, trevligt att se!
Har följt ett gäng sen ~2013, som bidragit till många nya favoritlåtar man hittat genom dom.

OnT:
Såg äntligen Maboroshi igår och den landar på 6/10 för min del.
Svinsnygg animation såklart och topnotch röstjobb, men förväntade mig mer av berättandet och storyn överlag.
Hängde inte alls med i första halvan öht och slutet lämnade en del att önska.

Releasehästryttare
Skrivet av Razken:

Trodde inte jag skulle springa på en Odorite-performer på FZ, trevligt att se!
Har följt ett gäng sen ~2013, som bidragit till många nya favoritlåtar man hittat genom dom.

OnT:
Såg äntligen Maboroshi igår och den landar på 6/10 för min del.
Svinsnygg animation såklart och topnotch röstjobb, men förväntade mig mer av berättandet och storyn överlag.
Hängde inte alls med i första halvan öht och slutet lämnade en del att önska.

Hon ser inte verklig ut, kan tänka mig att om 15-20 år så har vi ai genererade videor som den

-

Gick igenom all vår anime nu och la till rejält med serier att se på, det trotts att det är väldigt mycket nya säsonger av redan populära serier så verkar det finnas några gömda pärlor i smeten.

Medlem
Skrivet av Devan:

Hon ser inte verklig ut, kan tänka mig att om 15-20 år så har vi ai genererade videor som den

-

Gick igenom all vår anime nu och la till rejält med serier att se på, det trotts att det är väldigt mycket nya säsonger av redan populära serier så verkar det finnas några gömda pärlor i smeten.

Gött! Håll oss uppdaterade!
Skriver inte sååå himla ofta i denna, men jag återkommer gladeligen och dammsuger varenda post när jag ser de gröna ikonerna däruppe, 👆 vilket är en fröjd. Alltid är det något intressant man får tips om. 😎

Releasehästryttare

@Razken

Inte allt, men de jag ser mest fram emot att testa här:

(alla dessa börjar i april)

Releasehästryttare

Hahah! Mcdonalds gör anime!

Releasehästryttare

GATE 7/10

När den är som bäst är den grymt bra, men kvaliteten på animationerna varierar en del och ibland tappar den illusionen där man lever sig in i serien genom att vara så dålig att karaktärerna och bakgrunden inte passar tillsammans, det märks att det är en äldre serie med andra ord.

Sen har serien en kort men jobbig del som handlar om mentalhälsa, detta hade kunnat skippas helt och serien varit bättre för det.

Det är sjukt tillfredställande när moderna soldater går upp emot folk med svärd och sköldar alla' civilisation spelen.

Skulle kunna tänka mig en remake av denna anime om några år med snyggare animering!

Releasehästryttare

Dragonball creator Akira Toriyama has died at age 68

Moderator | Testpilot
Skrivet av Devan:

Dragonball creator Akira Toriyama has died at age 68

https://pbs.twimg.com/media/GIHZFqxagAA1J-4?format=jpg&name=9...

Det är så tragiskt.

Många förstår inte heller hur mycket vi har att tacka honom för. Han gjorde sällan intervjuer eller visade upp sig på event och liknande, men hela spel- och filmindustrin hade inte varit vad det är idag om inte för Akira Toriyama och Dragon Ball. Det är så många kreatörer när det kommer till annan manga, amerikanska filmer och tecknade serier som är inspirerad av honom på något sätt.

Man skulle även kunna säga att vi inte hade haft Final Fantasy och till viss del Pokémon tack vare hans arbete då dessa kom efter och var inspirerade av Dragon Quest (där han gjorde allt det visuella).

Hade det inte varit för Dragon Ball och dess anime-serier så skulle inte anime som medium vara så populärt som det är idag då det nådde ut på ett sätt ingen annan serie sedan dess egentligen lyckats med.

Här är en fin bild ifrån Mexico där folk samlades för att se en stor och viktig fight ifrån den senaste tv-serien DRagon Ball Super. Det säger ändå något när folk samlas så här, i Mexico av alla ställen, för att se det tillsammans.

Det är inte ofta jag blir påverkad när en kändis dör, men detta slår verkligen hårt. Jag älskar Dragon Ball och har träffat så många vänner tack vare den serien.

Vill avsluta med denna fina bild. Ni som vet, ni vet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar