EA: Vi ger inte upp förrän Battlefield är nummer ett

Medlem

Så, aldrig med andra ord? Er sista chans att bli nummer ett var BF3, som ni gjorde till actionspelens The Sims.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Lolflakes:

Jag har väl aldrig sagt att Activision gör något rätt med CoD serien? Denna nyheten handlar om Battlefield-serien. Är du korkad?

Trevliga tongångar.

Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir aldrig "nummer ett" så länge som ni mjölkar serien med DLCs och expansioner.

Battlefield 3: Släpptes 28e Oktober 2011. På snart 2 år har det kommit 5 DLC paket.

Som referens:
Call of Duty Black Ops 2: Släpptes 13e November 2012 och på snart ett 1 år har det kommit 4 DLC paket.

Förstår inte vart du får mjölka ifrån? 5 DLC paket med välgjorda banor, nya vapen, nya fordon och även nya karaktärsmodeller (Aftermath).

Sen ska de börja rotera Battlefield med Battlefront och Titanfall också.

Det första banpaketet var en kopia från BF2. Bra arbete där! Det andra banpaketet "Close Quarters" var en skam för BF-serien, med små skitbanor, endast för att locka CoD spelare. De andra paketen är sådär. Någon bana är kul men hur lång tid kan det ha tagit? De sätter ut samma husmodeller på varje bana!

DICE spottar sina kunder i ansiktet när de inte låter kunderna göra egna moddar.

Battlefield 3 släpptes 2011. Det har gått TVÅ år. Ska inte ett mp spel hålla mer än två år? Alla kommer att sluta spela BF3 och börja på BF4 nu. Bf3 communityn kommer att dö helt! Två år ger DICE sina spel som livslängd. Det är fan inte okej!

Och det är en förlust ifall alla börjar spela Bf4 då eller? Det är för det första ett fritt val ifall folk vill ha det senaste eller inte, inget tvång. Själv hade jag jag riktigt kul med Bf3 tills jag gick vidare efter ett halvår. Och det var prisvärt redan då.
Ifall du inte är OK med att punga ut med 400 spänn till efter 2 år så kanske du borde fundera på ett helgjobb eller kanske panta burkar.

400 spänn till? Jag har ju redan köpt kartpaketen för 500 spänn! Det är 1000 kr jag har lagt på ett spel inte håller mer än 2 år!

Klart jag kan fortsätta spela BF3, men hur kul är det om jag är själv?

Medlem

Finner det komiskt att det flesta här verkar anse att spelet mjölkas bara för att de tar betalt för sin produkt. Ifall de började släppa DLC-paketen separat och pumpade ut dem i större antal, då skulle jag nästan kunna gå så långt som att kalla det mjölkning. Jag tycker att den nuvarande modellen funkar fint. Prisvärt är det dessutom, för egen del i alla fall. Det skulle dock inte skada ifall de någon gång kunde ge ut lite gratismaterial.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Aero:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir aldrig "nummer ett" så länge som ni mjölkar serien med DLCs och expansioner.

Battlefield 3: Släpptes 28e Oktober 2011. På snart 2 år har det kommit 5 DLC paket.

Som referens:
Call of Duty Black Ops 2: Släpptes 13e November 2012 och på snart ett 1 år har det kommit 4 DLC paket.

Förstår inte vart du får mjölka ifrån? 5 DLC paket med välgjorda banor, nya vapen, nya fordon och även nya karaktärsmodeller (Aftermath).

Sen ska de börja rotera Battlefield med Battlefront och Titanfall också.

Det första banpaketet var en kopia från BF2. Bra arbete där! Det andra banpaketet "Close Quarters" var en skam för BF-serien, med små skitbanor, endast för att locka CoD spelare. De andra paketen är sådär. Någon bana är kul men hur lång tid kan det ha tagit? De sätter ut samma husmodeller på varje bana!

DICE spottar sina kunder i ansiktet när de inte låter kunderna göra egna moddar.

Battlefield 3 släpptes 2011. Det har gått TVÅ år. Ska inte ett mp spel hålla mer än två år? Alla kommer att sluta spela BF3 och börja på BF4 nu. Bf3 communityn kommer att dö helt! Två år ger DICE sina spel som livslängd. Det är fan inte okej!

Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir aldrig "nummer ett" så länge som ni mjölkar serien med DLCs och expansioner.

Battlefield 3: Släpptes 28e Oktober 2011. På snart 2 år har det kommit 5 DLC paket.

Som referens:
Call of Duty Black Ops 2: Släpptes 13e November 2012 och på snart ett 1 år har det kommit 4 DLC paket.

Förstår inte vart du får mjölka ifrån? 5 DLC paket med välgjorda banor, nya vapen, nya fordon och även nya karaktärsmodeller (Aftermath).

Sen ska de börja rotera Battlefield med Battlefront och Titanfall också.

Det första banpaketet var en kopia från BF2. Bra arbete där! Det andra banpaketet "Close Quarters" var en skam för BF-serien, med små skitbanor, endast för att locka CoD spelare. De andra paketen är sådär. Någon bana är kul men hur lång tid kan det ha tagit? De sätter ut samma husmodeller på varje bana!

DICE spottar sina kunder i ansiktet när de inte låter kunderna göra egna moddar.

Battlefield 3 släpptes 2011. Det har gått TVÅ år. Ska inte ett mp spel hålla mer än två år? Alla kommer att sluta spela BF3 och börja på BF4 nu. Bf3 communityn kommer att dö helt! Två år ger DICE sina spel som livslängd. Det är fan inte okej!

Okej du gnäller på BF3 håller två år? Vart är gnället då att Activitiion mjölkar sönder CoD serien varje år + 4-5 DLC paket

Jag har väl aldrig sagt att Activision gör något rätt med CoD serien? Denna nyheten handlar om Battlefield-serien. Är du korkad?

Nej tyvärr är inte korkad. Utan jag drog en jämförelse hur du på pekade att BF3 håller 2 år medans CoD pumpas ut år efter år med massvis DLCer

Inaktiv
Skrivet av bandite:

Skulle vilja köra en poll, på "jag hatar Dice, de bara mjölkar och jag är född på: 60-talet, 70-talet, 80-talet, 90-talet, NextGen."
Nånting säger mig att 90-talisterna är de som alltid ska gnälla på precis allt. Eller har jag fel? Dessutom begriper de sig inte på företagsekonomi. Ett företags syfte och orsak att det existerar är att generera inkomster, det måste väl t. om. en 90-talist begripa?

Jag är medveten att jag drar många över en en kam här, men jag vet att jag har lite rätt iaf.

Precis ALLA ska gnälla på de nya generationen. Jag vet att jag har rätt där iaf.

Det var bättre förr? En 90-talist ska förklara för dig hur ruttet de kapitalistiska företags syfte är. Kanske kan du lära dig något av en dum 90-talist. Och mycket kan du nog lära dig om livet, för pengar är inte lycka.

Har du någonsin hört folk som gör något för att de brinner för det? Inte för pengar, inte för någon maktfaktor. Som inte behöver lägga 1 miljard på att markandsföra sig. Hur marknadsförde sig Minecraft? Genom ett jävligt bra spel. Han blev rik och han förtjänade de stenhårt.

Folk gnäller mer än vanligt. Är de så jävla konstigt? Som en 90-talist förstår jag inte hur f*n folk har valt att leva sina svensson liv. Hallå?! Jag lever inte för att arbeta. Nej jag har inte ett McDonalds jobb. Nej jag är ingen bortskämd unge. Jag har haft två jobb och är engagerad i två volontärorgansiationer.

Nog med mig. Sluta nu upp med era negativa bakåtsträvande kommentarer. Kolla hur den här meningen sätter sig på din näthinna:Folk tittar bakåt i historien för att lära sig och göra saker bättre. Vi vill inte ha ett BF 1942. VI VILL HA DE SOM GJORDE DE BRA. Hört om mods t.ex.?

Det har den kapitalistiska sfären som infekterat spelvärlden tagit bort. Speciellt inom FPS.
Jag tycker absolut att folk som gör ett bra spel ska ha cred och pengar. Absolut. Men inte när de reglerar och gör de likt ett svenskt-byråkratiskt-samhälle.

Vad är det ni 20-talister inte förstår? Jag är född i de århundrandet då kvinnor fick rösträtt. Då man trodde att allt var uppfunnet. Jag menar, hallå eller. Tack nog för att jag tittar tillbaka och uppfattar hur kort vi kommit.

Återigen, detta handlar inte om ett spel eller ett företag. Det handlar om en betydligt större fråga. Det kapitalistiska svinsamhälle vi lever i. Där de 5000 mäktigaste männen sitter på rikedomar du aldrig kan drömma. Där USA bygger en regering med dom som ORSAKADE finanskrisen. Där NSA sitter och ser exakt var ifrån du skrivit de här meddelandet och i vilken bil du har.
Du sitter där i din stol och tycker att vi 90-talister inte begriper nåt......?

Medlem
Skrivet av Aero:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Aero:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir aldrig "nummer ett" så länge som ni mjölkar serien med DLCs och expansioner.

Battlefield 3: Släpptes 28e Oktober 2011. På snart 2 år har det kommit 5 DLC paket.

Som referens:
Call of Duty Black Ops 2: Släpptes 13e November 2012 och på snart ett 1 år har det kommit 4 DLC paket.

Förstår inte vart du får mjölka ifrån? 5 DLC paket med välgjorda banor, nya vapen, nya fordon och även nya karaktärsmodeller (Aftermath).

Sen ska de börja rotera Battlefield med Battlefront och Titanfall också.

Det första banpaketet var en kopia från BF2. Bra arbete där! Det andra banpaketet "Close Quarters" var en skam för BF-serien, med små skitbanor, endast för att locka CoD spelare. De andra paketen är sådär. Någon bana är kul men hur lång tid kan det ha tagit? De sätter ut samma husmodeller på varje bana!

DICE spottar sina kunder i ansiktet när de inte låter kunderna göra egna moddar.

Battlefield 3 släpptes 2011. Det har gått TVÅ år. Ska inte ett mp spel hålla mer än två år? Alla kommer att sluta spela BF3 och börja på BF4 nu. Bf3 communityn kommer att dö helt! Två år ger DICE sina spel som livslängd. Det är fan inte okej!

Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir aldrig "nummer ett" så länge som ni mjölkar serien med DLCs och expansioner.

Battlefield 3: Släpptes 28e Oktober 2011. På snart 2 år har det kommit 5 DLC paket.

Som referens:
Call of Duty Black Ops 2: Släpptes 13e November 2012 och på snart ett 1 år har det kommit 4 DLC paket.

Förstår inte vart du får mjölka ifrån? 5 DLC paket med välgjorda banor, nya vapen, nya fordon och även nya karaktärsmodeller (Aftermath).

Sen ska de börja rotera Battlefield med Battlefront och Titanfall också.

Det första banpaketet var en kopia från BF2. Bra arbete där! Det andra banpaketet "Close Quarters" var en skam för BF-serien, med små skitbanor, endast för att locka CoD spelare. De andra paketen är sådär. Någon bana är kul men hur lång tid kan det ha tagit? De sätter ut samma husmodeller på varje bana!

DICE spottar sina kunder i ansiktet när de inte låter kunderna göra egna moddar.

Battlefield 3 släpptes 2011. Det har gått TVÅ år. Ska inte ett mp spel hålla mer än två år? Alla kommer att sluta spela BF3 och börja på BF4 nu. Bf3 communityn kommer att dö helt! Två år ger DICE sina spel som livslängd. Det är fan inte okej!

Okej du gnäller på BF3 håller två år? Vart är gnället då att Activitiion mjölkar sönder CoD serien varje år + 4-5 DLC paket

Jag har väl aldrig sagt att Activision gör något rätt med CoD serien? Denna nyheten handlar om Battlefield-serien. Är du korkad?

Nej tyvärr är inte korkad. Utan jag drog en jämförelse hur du på pekade att BF3 håller 2 år medans CoD pumpas ut år efter år med massvis DLCer

Call of duty är helt klart ett sämre exempel, men diskussionen handlade som sagt om BF.

Medlem

Battlefield, gummi spelet. Ingen tyngd.

Då får dom börja med att ha en poäng i deras spel. CoD leder stort för att underhållningsvärdet är annorlunda där.
Det är rimliga matcher och man får belöning för hur bra man spelar.
BF springer man runder i som en i mängden. Det spelar ingen roll om du springer och dör hela tiden eller spelar bra. Du märks inte av ändå.
Tacka vet jag Halo 2 där man Level som belönings system. Man jagade level och man tappade level. Du fick alltid hårt motstånd och teamworken blev desto viktigare. Att spelutvecklare inte fattar detta är för mig en gåta.

Medlem

Skulle ju vara kul om de fokuserade på att görs ett bra spel istället och föra serien framåt istället för att kopiera och konkurrera med CoD.
Det folk jublar högst över gällande BF4 tycks vara scriptade events på multiplayer banorna samt att EA/DICE tar tillbaka ett par (långt från alla) bra saker från de äldre spelen som ex commander.

Däremot saknas helt en egen utveckling av spelet, nya idéer och nytt gameplay. Lite bättre grafik, lite bättre förstörelse (men långt sämre än bf:bc2), ett antal dlc och ett par coola vapen...
Precis som CoD, samma spel med några små finjusteringar, medan stora nya gameplay element helt lyser med sin frånvaro och frågor som fordonscampande och vapenbalans helt ignoreras trots att de plågdat serien länge. Men det passar ju dagens gamers, de blir väl snarast rädda om de får höra om spel som vill vidareutvecklas och förnya, evolution, inte bara finputsning...

MFZ
Medlem

så länge dom städar upp HUDen o tar bort allt cod-inspirerat skräp (tillbaka till bf2 stuket, tack), fixar till nätkoden lite och fokuserar på 1-2 BRA dlcs ist för 5st värdelösa som ingen spelar så kommer det nog gå bra.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Uttern_:
Skrivet av bandite:

Skulle vilja köra en poll, på "jag hatar Dice, de bara mjölkar och jag är född på: 60-talet, 70-talet, 80-talet, 90-talet, NextGen."
Nånting säger mig att 90-talisterna är de som alltid ska gnälla på precis allt. Eller har jag fel? Dessutom begriper de sig inte på företagsekonomi. Ett företags syfte och orsak att det existerar är att generera inkomster, det måste väl t. om. en 90-talist begripa?

Jag är medveten att jag drar många över en en kam här, men jag vet att jag har lite rätt iaf.

Precis ALLA ska gnälla på de nya generationen. Jag vet att jag har rätt där iaf.

Det var bättre förr? En 90-talist ska förklara för dig hur ruttet de kapitalistiska företags syfte är. Kanske kan du lära dig något av en dum 90-talist. Och mycket kan du nog lära dig om livet, för pengar är inte lycka.

Har du någonsin hört folk som gör något för att de brinner för det? Inte för pengar, inte för någon maktfaktor. Som inte behöver lägga 1 miljard på att markandsföra sig. Hur marknadsförde sig Minecraft? Genom ett jävligt bra spel. Han blev rik och han förtjänade de stenhårt.

Folk gnäller mer än vanligt. Är de så jävla konstigt? Som en 90-talist förstår jag inte hur f*n folk har valt att leva sina svensson liv. Hallå?! Jag lever inte för att arbeta. Nej jag har inte ett McDonalds jobb. Nej jag är ingen bortskämd unge. Jag har haft två jobb och är engagerad i två volontärorgansiationer.

Nog med mig. Sluta nu upp med era negativa bakåtsträvande kommentarer. Kolla hur den här meningen sätter sig på din näthinna:Folk tittar bakåt i historien för att lära sig och göra saker bättre. Vi vill inte ha ett BF 1942. VI VILL HA DE SOM GJORDE DE BRA. Hört om mods t.ex.?

Det har den kapitalistiska sfären som infekterat spelvärlden tagit bort. Speciellt inom FPS.
Jag tycker absolut att folk som gör ett bra spel ska ha cred och pengar. Absolut. Men inte när de reglerar och gör de likt ett svenskt-byråkratiskt-samhälle.

Vad är det ni 20-talister inte förstår? Jag är född i de århundrandet då kvinnor fick rösträtt. Då man trodde att allt var uppfunnet. Jag menar, hallå eller. Tack nog för att jag tittar tillbaka och uppfattar hur kort vi kommit.

Återigen, detta handlar inte om ett spel eller ett företag. Det handlar om en betydligt större fråga. Det kapitalistiska svinsamhälle vi lever i. Där de 5000 mäktigaste männen sitter på rikedomar du aldrig kan drömma. Där USA bygger en regering med dom som ORSAKADE finanskrisen. Där NSA sitter och ser exakt var ifrån du skrivit de här meddelandet och i vilken bil du har.
Du sitter där i din stol och tycker att vi 90-talister inte begriper nåt......?

Som bitter, cynisk 70-talist och antar jag att jag ser världen för vad den är och inte vad den skulle kunna vara, som du gör. Jag har kapitulerat och anslutit mig till kapitalistsvinen. Och sen tycker jag du ska vara försiktig med att racka ner på "Svenssons" och företagen, det är de som betalt din skolgång. Men för att hålla oss någorlunda on-topic:

Spelbranschen har förvandlats till en mångmiljardindustri. Spel är inte längre bara det där som tonårspojkar sysslade med efter skolan, och jag kan hålla med om att spelen inte produceras för att tillgodo se fansen och dess kreativitet, och att man där igenom tappat sin själ. Men som ung idealist tycker jag du ska försöka förändra världen. Jag har tappat tron på människan, jag kan inte hjälpa dig...

Medlem

cod och BF är två helt skillda spel och fokuserar på olika saker.
Om man ska ha ett riktigt taktiskt lir är det fortfarande CS som gäller

Medlem

Om de ska klå CoD så måste de dumma ner spelet ännu mer än vad det redan är.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Har gått utför för serien ända sedan 1942 i min mening. Synd att man inte har en tidsmaskin!

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Har gått utför för serien ända sedan 1942 i min mening. Synd att man inte har en tidsmaskin!

Behövs ingen tidsmaskin! Man kan spela BF 1942 idag, om man vill

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir aldrig "nummer ett" så länge som ni mjölkar serien med DLCs och expansioner.

THIS!

Medlem

Nähä.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Man kan ju undra varför han jämför med CoD. Snacka om olika spel. ARMA vore mer riktigt.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Titanfall lär kunna ha en potential med att bli en utmanare till BF samt cod.

så länge BF4 är kul så lär det bli 3 år där.
bf1942 har inte åldrats väl.
inte BF2 heller.
BF3 sög stort.

destruktion mode gör andra spel statiska.

Medlem

BF spelen är redan nummer ett, COD är old news. COD har inget att sätta emot BF spelen, tekniskt, ha roligt, allt är bättre på BF3-BF4. Så förhoppningsvis dör COD serien ut nu snabbt, så vi får lite nya motståndare. För om inte BF4 är det spelet bF3 skulle vara, så lär folk även tröttna på BF serien. Däremot är BF3 ett bättre spel än nåt som finns ute i dess genre. Ni som gnäller, ni har inga liv och gnäller på skitsaker. Fan skaffa liv...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Tungviktaren Call of Duty: Ghost... here have my laugh, haha!

Medlem

Lycka till bara

Medlem

Jag önskar att de skulle släppa ett separat BF-spel utan alla "unlocks".

Ge mig tillgång till alla prylar på en gång så kommer jag att köpa spelet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Känns det inte väldigt fel att ha som mål att "klå CoD"? Jag tycker nog att en spelutvecklare bör ha som mål att göra bästa möjliga spel, men jag kanske har fel?

Konkurrens av det här slaget är absolut inte bra för kunderna. Just när det kommer till spelindustrin så verkar hård konkurrens snarare vara hämmande för utveckling och uppfinningsrikedomen. Varken CoD eller BF har egentligen utvecklats under de åren serierna har funnits, och det är ganska länge nu.

För övrigt är DLC mjölkning på alla sätt och vis. Att släppa ett spel för fullpris, och sen ta betalt för några extra kartor, det är att mjölka. Hade de inte vart ute efter att mjölka så hade de kunnat släppa kartskaparverktygen fritt, så deras kunder kunde göra egna kartor, som håller spelet vid liv för alltid. Men nej. Och det är knappast så att de inte vet detta.

Att kartverktygen inte släpps beror på att om man släpper spelet med ett antal kartor, och sen under spelets livstid släpper några få kartor för några extra slantar, så håller man det vid liv precis tillräckligt länge för att alla ska palla spela det till nästa del i serien kommer. Det är väldigt genomtänkt, för när nästa del i serien kommer, så är alla såpass trötta på de gamla kartorna, att de nästan automatiskt köper det nya spelet bara för att få nya kartor. De flesta är vid det laget inte ens intresserade av en förnyad upplevelse, de vill bara ha nya kartor, och är beredda att betala 400 spänn för att få det.

Det går inte att göra såhär om man släpper kartverktygen fritt, för då håller fansen liv i tidigare delar. Detta förlorar man pengar på, för att man inte vet någon annan betalningsmodell än den man har.

PS: Här är en video som visserligen handlar om EA och Bioware, men samma tänkande fungerar utmärkt för EA och Dice. Den förklarar enkelt varför det här är som det är och vad det är som driver EA: http://www.youtube.com/watch?v=A6TmTv6deTI

Medlem

Tycker att det är tråkigt att dice vill ta mark från activisions call of duty, då vet man ju åt vilket håll dom tänker utveckla iaf..

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av StrongBad:

I min värld spelar Battlefield och Call of Duty i lite annorlunda divisioner, det blir svårt att konkurrera då. Battlefield är en helt egen upplevelse med det storskaliga kriget och lagarbete i mindre konstallationer för att nå ett gemensamt mål, Call of Duty är adrenalinpumpande action baserat på snabba reflexer och där man hela tiden måste anpassa spelstil efter omgivningen.
Så jag tror man gör spelarna en otjänst om man försöker utveckla sitt spel för att konkurrera, istället för att göra ett spel som står på egna ben.

snabba reflexer? jaha som quake menar du då? ah just det ne såna spel görs inte längre =(

Wait what säger du på fullaste jävla allvar cod kräver reflexer gemfört med cs/ut/quake?

http://www.youtube.com/watch?v=9EG2NEJbfrs Varsegod där har du reflexer och aim, i cod hade du bara behövt skjuta 2 skott i foten och inte ens behövt aima med akn så hade du fått en kill.

Så snälla säg inte att cod och bf är reflexer för är det verkligen inte.

uhm jag säger att man inte behöver reflexer i cod ... snälla lilla pojke där

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir aldrig "nummer ett" så länge som ni mjölkar serien med DLCs och expansioner.

Jag hadde aldrig lirat så mycket BF3 utan DLC/expantinerna håller spelet vid liv längre. Spel som jag ej köpra några dlc/expantiner till är typ COD sista bra cod för mig var world at war.

Medlem

Brukade spela CoD (MP), tyckte det var kul. Sedan tog jag upp BF3 ordentligt - har aldrig sett tillbaka

Men riktigt stöd för typ e-sportande och så hade väl varit trevligt.

Nu tycker jag BF3 håller upp som adrenalinpumpande shooter i Close Combat-banor; Conquest Domination är inte precis slött.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av StrongBad:

I min värld spelar Battlefield och Call of Duty i lite annorlunda divisioner, det blir svårt att konkurrera då. Battlefield är en helt egen upplevelse med det storskaliga kriget och lagarbete i mindre konstallationer för att nå ett gemensamt mål, Call of Duty är adrenalinpumpande action baserat på snabba reflexer och där man hela tiden måste anpassa spelstil efter omgivningen.
Så jag tror man gör spelarna en otjänst om man försöker utveckla sitt spel för att konkurrera, istället för att göra ett spel som står på egna ben.

snabba reflexer? jaha som quake menar du då? ah just det ne såna spel görs inte längre =(

Wait what säger du på fullaste jävla allvar cod kräver reflexer gemfört med cs/ut/quake?

http://www.youtube.com/watch?v=9EG2NEJbfrs Varsegod där har du reflexer och aim, i cod hade du bara behövt skjuta 2 skott i foten och inte ens behövt aima med akn så hade du fått en kill.

Så snälla säg inte att cod och bf är reflexer för är det verkligen inte.

Ooooh, nerdrage. Min fredag morgon är fulländad.

Medlem

Jag är så frustrerad att jag skrev den här kommentaren!

123
Skriv svar