$800 000 000 på 24h för GTA V

Medlem
$800 000 000 på 24h för GTA V

Ja, så har Take-Two rapporterat om den initiala försäljningen för GTA V och som rubriken spoilade så rör det sig knappast om några småsummor. Närmare bestämt 800 miljoner dollar alternativt 5 100 320 000 svenska riksdaler med den aktuella växelkursen ELLER femhundratiomiljonertrettiotvåtusen cheeseburgare om mina rostiga kunskaper i grundläggande mattematik inte sviker mig.

Med en uppskattad budget på över 265 miljoner dollar så får det ändå anses vara en enorm succé vare sig om marknadsföring skulle räknas in i den summan eller ej. Välförtjänt i min mening, då spelets första 30% är något av det bästa jag upplevt i spelväg inte bara på senare år utan överhuvudtaget.

Nu har spelet inte lanserat i vare sig Brasilien eller Japan ännu så man får väl anta att det dröjer innan försäljningen dalar, när den sedan får en rejäl boost av eventuella next-gen-versioner (och givetvis PC) så talar vi om helt overkliga siffror. Någonting jag definitivt kommer bidra till genom att köpa det till såväl PC som PS4. Verkligen ett magiskt spel.

http://ir.take2games.com/phoenix.zhtml?c=86428&p=irol-newsArt...

Så...när börjar vi spekulera i GTA VI?

#blogg

$800 000 000 på 24h för GTA V

Jag ser det som en framgång för hela spelindustrin. Riktigt kul.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar