Spelhösten 2013

Medlem

Att ni återigen missar Star Citizen är helt sjukt, haha.. Alpha för Dogfighting module sker nu nov-dec.

Medlem
Skrivet av Phireman:

Att ni återigen missar Star Citizen är helt sjukt, haha.. Alpha för Dogfighting module sker nu nov-dec.

Jojo, men det här var väl en släpplista... eller?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Klaudia:

Beyond two souls<3

Irriterad att så få har nämnt spelet förutom du.

Trailern på E3 var episk.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Phireman:

Att ni återigen missar Star Citizen är helt sjukt, haha.. Alpha för Dogfighting module sker nu nov-dec.

Jojo, men det här var väl en släpplista... eller?

Exackt.
Star Citizen befinner sig i alfa-stadie enligt utvecklarna själva och släpps Q4 2014 eller rentav 2015.

FZ har inte gjort ett misstag.

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Phireman:

Att ni återigen missar Star Citizen är helt sjukt, haha.. Alpha för Dogfighting module sker nu nov-dec.

Jojo, men det här var väl en släpplista... eller?

Exackt.
Star Citizen befinner sig i alfa-stadie enligt utvecklarna själva och släpps Q4 2014 eller rentav 2015.

FZ har inte gjort ett misstag.

Ni missar poängen helt. Och nej, Star Citizen är inte Globalt i Alfa stadie. Hangarmodulen är i alfa stadie. Låt google vara. Detta spel följer inte normala normer när det gäller spelsläpp. Eventuellt är detta en lista för "Färdiga spel" men topicnamnet är "Spelhösten" vilket är det jag svarar till eftersom som sagt, Star Citizen kommer att släppa olika versioner av både hangar och dogfightmodulerna under dessa tider.

Medlem

GTA V, Assassins creed iv och watch dogs. Väntar jag på just nu

Medlem

Stödjer att Star Citizen Alpha modul ska vara med på listan!
Spelet har satt nytt rekord igen, 18 mil dollar är nu donerat!

Inaktiv
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Typhor:

smyger in lite reklam för X Rebirth som jag hoppas, hoppas, hoppas, kan komma att bli en liten sleeper-hit.

Tror att "1" ship biten kommer floppa tyvärr. Annars hade det vart grymmt. Men att sitta och fjärrstyra drones osv, nja...

Hoppas dock jag har fel.

Fast det är väl bara för att man har ett skepp som "mainskepp", men därefter så kan man förflytta sig någorlunda fritt bland dom andra? Eller?

Jag tänker såhär: många skeppsmodeller jag ändå aldrig kommer få se då spelet inte är i tredjeperson vs en utlovad dynamisk ekonomi där allt man gör ska påverka världen. Hålls det utlovade så skiter jag i hur få skepp jag har

Aresz: Nej tyvärr, du har ett skepp som du kan flyga. Du kan äga fler, men de kan du bara ge order till. "drones" kan man dock fjärrstyra.

Ja det låter ju mindre bra, men antar att jag iaf kan uppgradera mitt skepp till förbannelse? Eller varför har man gjort det så?

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Typhor:

smyger in lite reklam för X Rebirth som jag hoppas, hoppas, hoppas, kan komma att bli en liten sleeper-hit.

Tror att "1" ship biten kommer floppa tyvärr. Annars hade det vart grymmt. Men att sitta och fjärrstyra drones osv, nja...

Hoppas dock jag har fel.

Fast det är väl bara för att man har ett skepp som "mainskepp", men därefter så kan man förflytta sig någorlunda fritt bland dom andra? Eller?

Jag tänker såhär: många skeppsmodeller jag ändå aldrig kommer få se då spelet inte är i tredjeperson vs en utlovad dynamisk ekonomi där allt man gör ska påverka världen. Hålls det utlovade så skiter jag i hur få skepp jag har

Aresz: Nej tyvärr, du har ett skepp som du kan flyga. Du kan äga fler, men de kan du bara ge order till. "drones" kan man dock fjärrstyra.

Ja det låter ju mindre bra, men antar att jag iaf kan uppgradera mitt skepp till förbannelse? Eller varför har man gjort det så?

Ja du ska kunna göra ganska mycket med olika typer av uppgraderingar. Vet inte riktigt varför, de har iaf sagt att om det inte fungerar så bra så kan de tänka sig att öppna upp för fler skepp i ett senare läge.

Medlem

Dom spel som ligger i topp för mig just nu är
GTA V
killzone shadow fall & mercenary
Watch dogs
BF4
drive club

Medlem
Skrivet av Phireman:
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Phireman:

Att ni återigen missar Star Citizen är helt sjukt, haha.. Alpha för Dogfighting module sker nu nov-dec.

Jojo, men det här var väl en släpplista... eller?

Exackt.
Star Citizen befinner sig i alfa-stadie enligt utvecklarna själva och släpps Q4 2014 eller rentav 2015.

FZ har inte gjort ett misstag.

Ni missar poängen helt. Och nej, Star Citizen är inte Globalt i Alfa stadie. Hangarmodulen är i alfa stadie. Låt google vara. Detta spel följer inte normala normer när det gäller spelsläpp. Eventuellt är detta en lista för "Färdiga spel" men topicnamnet är "Spelhösten" vilket är det jag svarar till eftersom som sagt, Star Citizen kommer att släppa olika versioner av både hangar och dogfightmodulerna under dessa tider.

När man läser artikeln så tycker jag det säger sig av sig själv att det handlar om FÄRDIGA versioner av spelen.

Har hangarmodulen själv, och att kalla den för ett "spelsläpp" är ju lite småkomiskt. Känns väldigt långt ifrån färdig. Jag har dock stora förhoppningar på detta spel så hoppas verkligen inte de rushar ut något halvfärdigt. Det är i stort sett DET spelet jag ser fram emot mest under de kommande åren (har också backat upp dem ordentligt).

Jag skulle dock vilja veta var du har fått info gällande att det är delar av spelet som befinner sig längre fram i utvecklingen än tidigt alpha stadie? Något jag måste missat totalt konstigt nog, så skulle gärna vilja ha lite referenser på det.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Typhor:

smyger in lite reklam för X Rebirth som jag hoppas, hoppas, hoppas, kan komma att bli en liten sleeper-hit.

Tror att "1" ship biten kommer floppa tyvärr. Annars hade det vart grymmt. Men att sitta och fjärrstyra drones osv, nja...

Hoppas dock jag har fel.

Fast det är väl bara för att man har ett skepp som "mainskepp", men därefter så kan man förflytta sig någorlunda fritt bland dom andra? Eller?

Jag tänker såhär: många skeppsmodeller jag ändå aldrig kommer få se då spelet inte är i tredjeperson vs en utlovad dynamisk ekonomi där allt man gör ska påverka världen. Hålls det utlovade så skiter jag i hur få skepp jag har

Aresz: Nej tyvärr, du har ett skepp som du kan flyga. Du kan äga fler, men de kan du bara ge order till. "drones" kan man dock fjärrstyra.

Typhor: Förstår inte riktigt hur du tänker. På vilket sätt är det antingen eller? Att det endast finns ett skepp att styra har inte ett dyft att göra med ekonomin i spelet. Ta en titt på de tidigare X spelen.

Jadu på vilket sätt är det antingen eller? Har man de ekonomiska resurserna och all tid i världen så visst kan man göra både och. Men om man inte har de så måste man i regel göra prioriteriangar. Och om ett skepp ist för 20 är något de gjort för att prioritera tid och energi på en dynamisk värld så förstår jag och gillar det.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Typhor:

smyger in lite reklam för X Rebirth som jag hoppas, hoppas, hoppas, kan komma att bli en liten sleeper-hit.

Tror att "1" ship biten kommer floppa tyvärr. Annars hade det vart grymmt. Men att sitta och fjärrstyra drones osv, nja...

Hoppas dock jag har fel.

Fast det är väl bara för att man har ett skepp som "mainskepp", men därefter så kan man förflytta sig någorlunda fritt bland dom andra? Eller?

Jag tänker såhär: många skeppsmodeller jag ändå aldrig kommer få se då spelet inte är i tredjeperson vs en utlovad dynamisk ekonomi där allt man gör ska påverka världen. Hålls det utlovade så skiter jag i hur få skepp jag har

Aresz: Nej tyvärr, du har ett skepp som du kan flyga. Du kan äga fler, men de kan du bara ge order till. "drones" kan man dock fjärrstyra.

Typhor: Förstår inte riktigt hur du tänker. På vilket sätt är det antingen eller? Att det endast finns ett skepp att styra har inte ett dyft att göra med ekonomin i spelet. Ta en titt på de tidigare X spelen.

Jadu på vilket sätt är det antingen eller? Har man de ekonomiska resurserna och all tid i världen så visst kan man göra både och. Men om man inte har de så måste man i regel göra prioriteriangar. Och om ett skepp ist för 20 är något de gjort för att prioritera tid och energi på en dynamisk värld så förstår jag och gillar det.

Har du ens spelat de tidigare spelen? Isf kanske du vet att det finns en ordentligt stor mod community. Dessa har stått för de flesta typer av skepp förr.

Nu har egosoft dock lagt ner mycket tid på att bygga ett "drone" system istället för att man ska kunna flyga olika skepp. Och enligt vad de själva säger har det valet inget att göra med det du påstår.

Inaktiv

Jag ser endast fram emot XCOM: Enemy Within, War For The Overworld och F1 2013.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Typhor:

smyger in lite reklam för X Rebirth som jag hoppas, hoppas, hoppas, kan komma att bli en liten sleeper-hit.

Tror att "1" ship biten kommer floppa tyvärr. Annars hade det vart grymmt. Men att sitta och fjärrstyra drones osv, nja...

Hoppas dock jag har fel.

Fast det är väl bara för att man har ett skepp som "mainskepp", men därefter så kan man förflytta sig någorlunda fritt bland dom andra? Eller?

Jag tänker såhär: många skeppsmodeller jag ändå aldrig kommer få se då spelet inte är i tredjeperson vs en utlovad dynamisk ekonomi där allt man gör ska påverka världen. Hålls det utlovade så skiter jag i hur få skepp jag har

Aresz: Nej tyvärr, du har ett skepp som du kan flyga. Du kan äga fler, men de kan du bara ge order till. "drones" kan man dock fjärrstyra.

Typhor: Förstår inte riktigt hur du tänker. På vilket sätt är det antingen eller? Att det endast finns ett skepp att styra har inte ett dyft att göra med ekonomin i spelet. Ta en titt på de tidigare X spelen.

Jadu på vilket sätt är det antingen eller? Har man de ekonomiska resurserna och all tid i världen så visst kan man göra både och. Men om man inte har de så måste man i regel göra prioriteriangar. Och om ett skepp ist för 20 är något de gjort för att prioritera tid och energi på en dynamisk värld så förstår jag och gillar det.

Har du ens spelat de tidigare spelen? Isf kanske du vet att det finns en ordentligt stor mod community. Dessa har stått för de flesta typer av skepp förr.

Nu har egosoft dock lagt ner mycket tid på att bygga ett "drone" system istället för att man ska kunna flyga olika skepp. Och enligt vad de själva säger har det valet inget att göra med det du påstår.

Nej jag har aldrig spelat de tidigare spelen, Jag är helt ny för serien och det som lockade mig till den var just den utlovade dynamiska världen. Jag älskar tanken på dynamiska världar i spel och det är den saken som kommer sälja spelet för mig personligen. Jag bryr mig inte det minsta om andelen skepp jag kan flyga så länge jag får en dynamisk värld då jag anser att den egenskapen långt överväger en handfull kosmetiska valmöjligheter. Om de medvetet valt att ha ett drone system ist för andra skepp å är det helt okey för mig. jag struntar i skeppen, jag vill ha den dynamiska världen tack.

Medlem
Skrivet av Typhor:

Nej jag har aldrig spelat de tidigare spelen, Jag är helt ny för serien och det som lockade mig till den var just den utlovade dynamiska världen. Jag älskar tanken på dynamiska världar i spel och det är den saken som kommer sälja spelet för mig personligen. Jag bryr mig inte det minsta om andelen skepp jag kan flyga så länge jag får en dynamisk värld då jag anser att den egenskapen långt överväger en handfull kosmetiska valmöjligheter. Om de medvetet valt att ha ett drone system ist för andra skepp å är det helt okey för mig. jag struntar i skeppen, jag vill ha den dynamiska världen tack.

Du får självklart tycka precis vad du vill. Men då behöver du ju inte ta med påståenden att det handlar om det ena eller andra. När du inte har en aning om vad som funnits i tidigare spel och vilken inverkan de haft på spelet. Kan informera dig om att den dynamiska världen fanns även i de senaste titlarna.

Kan rekommendera dig att testa något spel i X3 serien: X3-Reunion, X3-Terran Conflict eller X3-Albion Prelude.

Efteråt så skulle du iaf inte kalla möjligheten till fler skepp för "kosmetiska valmöjligheter" utan förhoppningsvis själv inse hur dum den kommentaren var.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Typhor:

Nej jag har aldrig spelat de tidigare spelen, Jag är helt ny för serien och det som lockade mig till den var just den utlovade dynamiska världen. Jag älskar tanken på dynamiska världar i spel och det är den saken som kommer sälja spelet för mig personligen. Jag bryr mig inte det minsta om andelen skepp jag kan flyga så länge jag får en dynamisk värld då jag anser att den egenskapen långt överväger en handfull kosmetiska valmöjligheter. Om de medvetet valt att ha ett drone system ist för andra skepp å är det helt okey för mig. jag struntar i skeppen, jag vill ha den dynamiska världen tack.

Du får självklart tycka precis vad du vill. Men då behöver du ju inte ta med påståenden att det handlar om det ena eller andra. När du inte har en aning om vad som funnits i tidigare spel och vilken inverkan de haft på spelet. Kan informera dig om att den dynamiska världen fanns även i de senaste titlarna.

Kan rekomendera dig att testa något spel i X3 serien: X3-Reunion, X3-Terran Conflict eller X3-Albion Prelude.

Efteråt så skulle du iaf inte kalla möjligheten till fler skepp för "kosmetiska valmöjligheter" utan förhoppningsvis själv inse hur dum den kommentaren var.

Kommentaren är inte dum då jag personligen inte bedömer spelet utefter tillgången på dessa kosmetiska valmöjligheter. Att du sedan har en annan utgångspunkt i din bedömning av spelet är ju din ensak. Precis som att jag fokuserar på det utlovade "dynamiska" så fokuserar du på tillgången till alternativa skeppstyper. För MIG så spelar fler skepp ingen roll, men för DIG så gör de det. Det betyder inte att det ena synsättet är mer korrekt än det andra, det betyder bara att det är två synsätt som värdesätter olika saker. Jag skulle vara nöjd med ett skepp, du skulle det inte. And that's about it.

Medlem
Skrivet av Typhor:

smyger in lite reklam för X Rebirth som jag hoppas, hoppas, hoppas, kan komma att bli en liten sleeper-hit.

Ja, varför för inte detta spel någon uppmärksamhet? Verkar riktigt coolt!

Blev orolig att det inte kommer några bra spel i höst, men där var det, allra sist, Wasteland 2. Äntligen ett potentiellt bra RPG, något som kommer ut alldeles för sällan.

Liten sidonotis, ni skriver under Dead Rising 3 att folk kanske väljer att importera konsolen, men jag trodde de sagt att den inte kommer fungera om du importerar. Såvida de inte ändrat sig på den fronten också så går det inte att importera ett Xbox One, helt enkelt.

Inaktiv

Wasteland 2 är den absoluta favoriten som jag ser fram mot i år. inXile sitter på två titlar som verkar väldigt lovande, Wasteland 2 samt Torment Tides of Numenera. Sistnämnda kommer ut först 2015 men jag längtar redan efter det. Resten av spelen i listan ser intressanta ut men inget som får mig att längta som Wasteland 2.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Typhor:

Nej jag har aldrig spelat de tidigare spelen, Jag är helt ny för serien och det som lockade mig till den var just den utlovade dynamiska världen. Jag älskar tanken på dynamiska världar i spel och det är den saken som kommer sälja spelet för mig personligen. Jag bryr mig inte det minsta om andelen skepp jag kan flyga så länge jag får en dynamisk värld då jag anser att den egenskapen långt överväger en handfull kosmetiska valmöjligheter. Om de medvetet valt att ha ett drone system ist för andra skepp å är det helt okey för mig. jag struntar i skeppen, jag vill ha den dynamiska världen tack.

Du får självklart tycka precis vad du vill. Men då behöver du ju inte ta med påståenden att det handlar om det ena eller andra. När du inte har en aning om vad som funnits i tidigare spel och vilken inverkan de haft på spelet. Kan informera dig om att den dynamiska världen fanns även i de senaste titlarna.

Kan rekomendera dig att testa något spel i X3 serien: X3-Reunion, X3-Terran Conflict eller X3-Albion Prelude.

Efteråt så skulle du iaf inte kalla möjligheten till fler skepp för "kosmetiska valmöjligheter" utan förhoppningsvis själv inse hur dum den kommentaren var.

Kommentaren är inte dum då jag personligen inte bedömer spelet utefter tillgången på dessa kosmetiska valmöjligheter. Att du sedan har en annan utgångspunkt i din bedömning av spelet är ju din ensak. Precis som att jag fokuserar på det utlovade "dynamiska" så fokuserar du på tillgången till alternativa skeppstyper. För MIG så spelar fler skepp ingen roll, men för DIG så gör de det. Det betyder inte att det ena synsättet är mer korrekt än det andra, det betyder bara att det är två synsätt som värdesätter olika saker. Jag skulle vara nöjd med ett skepp, du skulle det inte. And that's about it.

Du verkar inte förstå...

Det jag kallar "dumt" är att du påstår att fler skeppstyper enbart är kosmetiska valmöjligheter och alternativa stereotyper. När du faktist inte vet vilken innebörd dessa skepp spelade i de tidigare spelen.

Sen så för att förtydliga så fokuserar jag på helheten av spelet och eftersom jag har spelat flera tidigare spel i serien så ser jag det som ett tapp av en rätt självklar feature. Tycker bara det är synd som så många andra.

Hade det varit första gången jag kom i kontakt med X så hade jag kanske inte reflekterat så mycket över det. Men jag hade inte uttalat mig om saker från de tidigare spelen jag inte vet något om.

Medlem

South Park och kanske Batman.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

AC4. Allt som behövs!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

The Witcher 3 och AC4 beställda till PS4. Om/när GTA4 kommer till PS4 blir det den med.

12
Skriv svar