Warface-beta öppnar nästa vecka

Robot
Warface-beta öppnar nästa vecka

Samtidigt som Gamescom drar igång bjuder Crytek in till betatesta gratispangaren Warface.

#crytek, #warface


Medlem
Warface-beta öppnar nästa vecka

Hum, next generation fps?
utan fysik i Battlefield klass?
nä.

Medlem

Ser faktiskt rätt nice ut, skall absolut testas iaf.

Medlem

Fokus i klippet ligger på att man kan anpassa och modifiera vapen. Inte på själva spelet eller olika spellägen. Någonting har gått förfärligt snett inom FPS-genren. Nåväl, det kanske är kul trots detta? Vi får se.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Ser faktiskt rätt nice ut, skall absolut testas iaf.

Jag tyckte också det såg nice ut förut, så jag fixade closed beta konto...men avinstallerade det efter 15m. Segt som fan att joina ert spel, tog tio minuter att komma in i en fungerande lobby, förhoppningsvis så är det fixat.

Men själva spelet var ingen höjdare, kändes instängt, tråkigt och supergeneriskt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tog del av betan eller alphan i våras. Kan inte säga att jag gillade det. Ganska dålig känsla i vapena och allt.

Medlem

Vad e poängen med detta spelet? Enda skillnaden mellan detta och crysis... nu tappade jag bort mig.. vad är skillnaden?

Medlem
Skrivet av Greenz:

Vad e poängen med detta spelet? Enda skillnaden mellan detta och crysis... nu tappade jag bort mig.. vad är skillnaden?

Det jag provade var någon form av Left 4 Dead coop man körde online 4 stycken. Jag tyckte inte det var roligt alls.

http://www.youtube.com/watch?v=_ModEdijWsc

http://www.youtube.com/watch?v=HBEQzr0mqOs

Här spelar jag lite ^^

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Greenz:

Vad e poängen med detta spelet? Enda skillnaden mellan detta och crysis... nu tappade jag bort mig.. vad är skillnaden?

Det jag provade var någon form av Left 4 Dead coop man körde online 4 stycken. Jag tyckte inte det var roligt alls.

http://www.youtube.com/watch?v=_ModEdijWsc

http://www.youtube.com/watch?v=HBEQzr0mqOs

Här spelar jag lite ^^

Sweet

Medlem

Vart fan är rekylen? Hatar "moderna" fps spel


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Gandy:

Vart fan är rekylen? Hatar "moderna" fps spel

Tokigt argument. Även spel med mer realistisk rekyl är extremt orealistiska på extremt många sätt. Spel är spel, de är till för att vara roliga/underhållande.

Om du vill ha superrealism så kan du alltid gå med i armén, åk till Afghanistan och sitt i en grotta i 48 timmar i sträck och kissa på dig eftersom att gå ut kan få dig skjuten. Lycka till medan resten av oss njuter av spel.

Medlem

En sak som är kanske viktigare än något annat när det gäller FPS till PC är fuskare. Det har blivit mycket lättare att fuska. Konsoler har mycket mindre av detta problem, även om de också finns.

En annan sak är modvänlighet. Många av de bästa FPS:en började som mods(Team Fortress, Counter-Strike etc) eller spel i allmänt(som DotA, som också var en mod i början).

CoD 4(det sista bra CoD-spelet) hade modverktyg och tack vare det fick vi promod, där vi fick ett mycket renare spel utan en massa trams(airstrikes, hundar, och annat tjafs) och det gjorde spelet mycket bättre.

Om Warface varken har modverktyg och/eller svaga anti-cheat åtgärder(i grund och botten är det bästa skyddet aktiva admins men det finns ändå spel med bättre skydd än usla Punkbuster & VAC) så kommer det få svårt, även om spelet i sig blir bra.

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Gandy:

Vart fan är rekylen? Hatar "moderna" fps spel

Tokigt argument. Även spel med mer realistisk rekyl är extremt orealistiska på extremt många sätt. Spel är spel, de är till för att vara roliga/underhållande.

Om du vill ha superrealism så kan du alltid gå med i armén, åk till Afghanistan och sitt i en grotta i 48 timmar i sträck och kissa på dig eftersom att gå ut kan få dig skjuten.

Vad som är roligt är subjektivt. Du kan inte säga att du har mer rätt än någon annan i denna fråga.

Att klassa ett spel som superrealistiskt bara för att det har rekyl är verkligen att överdriva.
Att säga till honom att åka till Afghanistan för att han vill ha rekyl på vapen i spel är verkligen en överreaktion.

Skrivet av Sethernis:

Lycka till medan resten av oss njuter av spel.

Vem har utsett dig för att tala för andra än dig själv? Du talar inte för mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

testat skiten en gång tröttnade dirr. Bf3/Bf4 Ftw! Möjligtvist lite cod ghosts på det också så har man allt man behöver! Cheers

Medlem

Beta igen? Lirade detta i vintras. Var sådär.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Gandy:

Vart fan är rekylen? Hatar "moderna" fps spel

Tokigt argument. Även spel med mer realistisk rekyl är extremt orealistiska på extremt många sätt. Spel är spel, de är till för att vara roliga/underhållande.

Om du vill ha superrealism så kan du alltid gå med i armén, åk till Afghanistan och sitt i en grotta i 48 timmar i sträck och kissa på dig eftersom att gå ut kan få dig skjuten.

Vad som är roligt är subjektivt. Du kan inte säga att du har mer rätt än någon annan i denna fråga.

Att klassa ett spel som superrealistiskt bara för att det har rekyl är verkligen att överdriva.
Att säga till honom att åka till Afghanistan för att han vill ha rekyl på vapen i spel är verkligen en överreaktion.

Du tror alltså att jag allvar menar att han ska till Afghanistan? Trollar du eller har du svårt att förstå ironi?

För övrigt är din poäng om att vad är roligt subjektivt just min poäng också till honom. Igen; trollar du eller har du svårt att förstå?

Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Sethernis:

Lycka till medan resten av oss njuter av spel.

Vem har utsett dig för att tala för andra än dig själv? Du talar inte för mig.

Okej du har rätt. Du njuter alltså inte av spel. Jag talar inte för dig.
Frågan är då vad du gör här på FZ om du vägrar identifiera dig med uttalandet "jag njuter av spel"?

Ledsen men kunde inte motstå att retas med ett sådant korkat uttalande

Ska du trolla så gör det iaf lite mer intelligent.
(Jag vill ge dig ett benefit of the doubt och anta att du trollar, istället för att anta att du är lite av en pappskalle).

1
Skriv svar