Se serien som berättar bakgrunden till Mad Max

Robot
Medlem
Se serien som berättar bakgrunden till Mad Max

Hade kanske kunnat varit okej om det haft en berättar röst.

Är nog mer värt att glo på Mad Max 2 istället, skippa ettan dock är riktigt jävla kass film x(.

Och vill ni se en extraordinärt bra motion comic så rekommenderar jag Watchmen The Motion Comic. Typ bland det bästa som någonsin gjorts inom all media. Betydligt bättre än filmen och då tycker jag filmen ändå var väldigt bra.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

skippa ettan dock är riktigt jävla kass film x(.

Föreningen för god filmsmak meddelar härmed att du är bannlyst för all framtid.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

När Hollywood bannar Mel Gibson bara för han sagt en del dumma saker och inte ser honom som den suveräne skådisen han faktiskt är, är bara patetisk. Givetvis ska han vara det självklara valet för nya filmen. Han ÄR Mad Max, ingen kan ersätta honom.

Ang. spelet så är det bara ännu en mjölkko och kommer reas ut på steam inom ett halvår efter det släppts...

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Sapiens:

skippa ettan dock är riktigt jävla kass film x(.

Föreningen för god filmsmak meddelar härmed att du är bannlyst för all framtid.

Seriöst xD? Snackar vi verkligen om samma film här? Alltså jag snackar om ettan från 1979... lågbudget filmen innan Road Warrior som dem flesta nog tror är ettan.

Inte för att jag har något emot lågbudget filmer, El mariachi och första Evil Dead filmen tex är riktigt bra. Första Mad Max däremot var riktigt kass. Största problemet är nog hela tonen och tempot på filmen... och att typ nästan alla karaktärer beter sig som idioter.

Medans Max Max 2 är total post-apocolypse med allt vad det innebär är ettan typ någon slags halvdan tillbakagång av samhället. Med helt ologisk militär/polis styre, där ett kolappsat samhälle har advokater som skyddar kringstörvande motorcykelhuliganer... wat?

Det är för många usla scener som tex när Max efterblivna kollega strövar omkring och beter sig som en idiot. Alla dryga, ofta utdragna scener som inte leder någon vart. Bisarra dialoger med polischefen. Och sen hela knaseriet med där Max och hans familj går på semester och strövar omkring som nonchalanta puckon och... näe fy herre jävlar vad den filmen var otroligt dum och segdragen. Om det klassas som "god filmsmak" så kan man ju likväl glo på Troll 2, The Room och Phantom Menace när man ändå är igång x).

Medlem

Det jag störde mig mest på är att dom gjort så att han sitter på vänster sida och kör....

Dom är i Australien, det är högerstyrt som gäller då! Har dom ens sett filmerna?

Idioter...

1
Skriv svar