Activision Blizzard köper sig fria från Vivendi

Medlem

Vivendi har väl kunnat uppfattas som lite svajigt och spretigt, så det är inte så märkligt att att Activision ville bort ifrån dom.

Det är nog mest CoD som lockat Kotic och hans med-finans hajar. Blizzard har visst självstyre (tack o lov) och de stora multiformatspengarna finns i Cod serien.

Får se hur det blir, men förhoppningsvis påverkas inte Blizzards grejer vilket är det jag bryr mig om. CoD var bra för ett decennium sedan, nu väcker det inget intresse för mig.

Hursomhaver är det bara lite pappersarbete som gör redan rika krösusar rikare.

Gief Warcraft 4 istället ffs!

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Shuriko:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av ELF:

Ja, inte är de fattiga inte. De skulle kunna lägga mer tid på spelen innan de släpper dem.

Du menar, de skulle kunna lägga ner mer vettig tid på spelen?

att Diablo 3 var i produktion i typ 5-6 år räcker inte tycker du?

Nej för Diablo 3 var verkligen en hög dynga med strössel på toppen. Den levde enbart pga sitt namn och föregångarna.

http://www.kotaku.com.au/2011/02/this-is-what-diablo-iii-look...

Jo man minns ju när det tisslades lite om Diablo 3, men hade glömt bort att det såg ut sådär till en början. Man är ju glad att de valde att designa det som de sedan gjorde iallafall. Mycket bättre än det där.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av ELF:

Ja, inte är de fattiga inte. De skulle kunna lägga mer tid på spelen innan de släpper dem.

Du menar, de skulle kunna lägga ner mer vettig tid på spelen?

att Diablo 3 var i produktion i typ 5-6 år räcker inte tycker du?

Hade de bara lagt 4-5 år hade de kanske inte haft det där sista 1-1½ året att ändra spelet till den sämre versionen som releasen blev. Fanns mycket som de försämrade (enligt mig och många andra), inte bara för att "casuals" skulle kunna få allt, deras e-sport satsning förstörde tillräckligt... som tillslut inte blev av heller.

Starkt av dem att inte ge upp spelet och faktiskt göra riktigt många bra uppdateringar. Ser trots allt fram emot expansionen, den kan nog bli bra i det skick som D3 är nu.

Medlem
Skrivet av Shuriko:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av ELF:

Ja, inte är de fattiga inte. De skulle kunna lägga mer tid på spelen innan de släpper dem.

Du menar, de skulle kunna lägga ner mer vettig tid på spelen?

att Diablo 3 var i produktion i typ 5-6 år räcker inte tycker du?

Nej för Diablo 3 var verkligen en hög dynga med strössel på toppen. Den levde enbart pga sitt namn och föregångarna.

Call of Diablo 3: Modern Auction House 1

Nerdummat skitspel anpassat för surfplattor. Den grafiska designen är det enda som var bra i spelet. Resten är något man kan förvänta sig till en iPad.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Någon som vet vad Bobby Koticks del är i Blizzard nu då egentligen? Som jag förstår av artikeln så har Actvision/Blizzard nu aktiemajoritet, men har kvar Kotick som Chief Executive Officer (CEO)? Isåfall kan man ju undra varför. Att han är inblandad i Blizzard överhuvudtaget är ju pga mergen med Actvision, men gillar dom verkligen hans sätt att driva företaget i vad jag antar är maximalt ekonomiskt givande?
Kanske inte så konstigt, men det känns ju som att dom skulle vinna mer på att få bort honom än att komma ut ur Vivendis klor...eller så går det på ett ut, vad vet jag. Är ju inte så konstigt med en vilja att tjäna pengar, men jag skulle tippa på att Blizzard skulle tjäna mer på att göra spel som fansen vill ha (tänk WoW) än att göra en till Diablo 3.

Medlem
Skrivet av Shuriko:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av ELF:

Ja, inte är de fattiga inte. De skulle kunna lägga mer tid på spelen innan de släpper dem.

Du menar, de skulle kunna lägga ner mer vettig tid på spelen?

att Diablo 3 var i produktion i typ 5-6 år räcker inte tycker du?

Nej för Diablo 3 var verkligen en hög dynga med strössel på toppen. Den levde enbart pga sitt namn och föregångarna.

Problemet är att folk blivit så grymt jävla bortskämda. Att kalla Diablo 3 en hög med dynga är ju redigt jävla löjligt. Kanske har du blivit för gammal för TV-spel? Tappat bort det man hade som barn som gjorde att man kunde ha världens jävla äventyr med en pinne. Folk orkar fan inte ens tänka själv längre.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av ELF:

Ja, inte är de fattiga inte. De skulle kunna lägga mer tid på spelen innan de släpper dem.

Du menar, de skulle kunna lägga ner mer vettig tid på spelen?

att Diablo 3 var i produktion i typ 5-6 år räcker inte tycker du?

Med tanke på resultatet, nej.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av Shuriko:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av ELF:

Ja, inte är de fattiga inte. De skulle kunna lägga mer tid på spelen innan de släpper dem.

Du menar, de skulle kunna lägga ner mer vettig tid på spelen?

att Diablo 3 var i produktion i typ 5-6 år räcker inte tycker du?

Nej för Diablo 3 var verkligen en hög dynga med strössel på toppen. Den levde enbart pga sitt namn och föregångarna.

Problemet är att folk blivit så grymt jävla bortskämda. Att kalla Diablo 3 en hög med dynga är ju redigt jävla löjligt. Kanske har du blivit för gammal för TV-spel? Tappat bort det man hade som barn som gjorde att man kunde ha världens jävla äventyr med en pinne. Folk orkar fan inte ens tänka själv längre.

Barnasinnet lever än (som tur är) men med åren så har man åldrats helt klart. Med dem åren kom även kunskap och erfarenhet, och det är med den erfarenheten och kunskapen som jag med gott samvete kan säga att Diablo 3 ÄR en hög dynga med strössel på toppen och att den levde enbart på sitt rykte.

När programmerare själva som arbetat hos Blizzard över 7 år håller med om att spelet de gjorde är en flopp. (Jay Wilson director of Diablo 3) han blev trött på resultatet och bad om att få förflyttning.
Alltid online play var och är fortfarande en nackdel för Diablo 3.
Det "riktiga" aktionshuset var även där en spik i kistan. MÅNGA som sålde och använde spelets "real money auctionhouse" och som blev blåsta. Hundratals med Dollar som försvann och som de fick tillbaka. Ett undantag har jag funnit. "Weavols" hans ticket tog över ett år innan han fick tillbaka en ersättning för pengar som fösvann via spelets auktionshus. Mörkertalet som inte har fått tillbaka sina pengar har jag ingen aning om.
Sen finns det vetenskaplig förklaring till varför Diablo 3 var en flopp jämfört med Diablo 2 (ta det med en nya salt MEN argumenten stämmer iaf med majoritetens spel upplevelse med spelet) http://www.alexc.me/a-scientific-explanation-why-diablo-3-is-...

Men jo jag tänker själv och låter inte andra tänka åt mig, däremot är jag emot "cheeleader syndromet"(Barney Stinson föklarar det begreppet klockrent) som de flesta verkar ha när man pratar om något, vadsomhelst som har en fan-base. Det man kan ta till sig med det som han förklarar där är att om man bara tittat flyktigt på något så kan det verka bra, snyggt etc. Men om du tar en mer noggrann titt så lär du finna felen och bristerna.

Medlem
Skrivet av Shuriko:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av Shuriko:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av ELF:

Ja, inte är de fattiga inte. De skulle kunna lägga mer tid på spelen innan de släpper dem.

Du menar, de skulle kunna lägga ner mer vettig tid på spelen?

att Diablo 3 var i produktion i typ 5-6 år räcker inte tycker du?

Nej för Diablo 3 var verkligen en hög dynga med strössel på toppen. Den levde enbart pga sitt namn och föregångarna.

Problemet är att folk blivit så grymt jävla bortskämda. Att kalla Diablo 3 en hög med dynga är ju redigt jävla löjligt. Kanske har du blivit för gammal för TV-spel? Tappat bort det man hade som barn som gjorde att man kunde ha världens jävla äventyr med en pinne. Folk orkar fan inte ens tänka själv längre.

Barnasinnet lever än (som tur är) men med åren så har man åldrats helt klart. Med dem åren kom även kunskap och erfarenhet, och det är med den erfarenheten och kunskapen som jag med gott samvete kan säga att Diablo 3 ÄR en hög dynga med strössel på toppen och att den levde enbart på sitt rykte.

När programmerare själva som arbetat hos Blizzard över 7 år håller med om att spelet de gjorde är en flopp. (Jay Wilson director of Diablo 3) han blev trött på resultatet och bad om att få förflyttning.
Alltid online play var och är fortfarande en nackdel för Diablo 3.
Det "riktiga" aktionshuset var även där en spik i kistan. MÅNGA som sålde och använde spelets "real money auctionhouse" och som blev blåsta. Hundratals med Dollar som försvann och som de fick tillbaka. Ett undantag har jag funnit. "Weavols" hans ticket tog över ett år innan han fick tillbaka en ersättning för pengar som fösvann via spelets auktionshus. Mörkertalet som inte har fått tillbaka sina pengar har jag ingen aning om.
Sen finns det vetenskaplig förklaring till varför Diablo 3 var en flopp jämfört med Diablo 2 (ta det med en nya salt MEN argumenten stämmer iaf med majoritetens spel upplevelse med spelet) http://www.alexc.me/a-scientific-explanation-why-diablo-3-is-...

Men jo jag tänker själv och låter inte andra tänka åt mig, däremot är jag emot "cheeleader syndromet"(Barney Stinson föklarar det begreppet klockrent) som de flesta verkar ha när man pratar om något, vadsomhelst som har en fan-base. Det man kan ta till sig med det som han förklarar där är att om man bara tittat flyktigt på något så kan det verka bra, snyggt etc. Men om du tar en mer noggrann titt så lär du finna felen och bristerna.

Jag är inte en av dem som lider av syndromet du talar om. Har spelat igenom Diablo 3 och gav det godkänt. Har spelat drösvis med spel som är grymt mycket sämre. Tycker dock inte att det är så jävla hemsk som folk säger.

Medlem

För mig är spelandet, i både Diablo och WoW det som är det som håller mig kvar, loot är bara verktyg. Det är aldrig drivkraften för mig. Så därför tror jag nog att jag gillade D3 bättre än massan. Men tyckte aldrig att det var fantastiskt för jag är trött på spel-ideen.

12
Skriv svar