Intervju – Tim Schafer

Robot
Medlem
Intervju – Tim Schafer

Åh, vad denna värld behöver är en HD-remake av Grim Fandango.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Kickstarter - Stället där man kan tigga pengar utan att skämmas.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Kickstarter - Stället där man kan tigga pengar utan att skämmas.

? Vad är skillnaden, be om pengar från folket som ska spela eller be om pengar från utgivare?

Medlem

Trevlig läsning, det tackar vi för

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:

Åh, vad denna värld behöver är en HD-remake av Grim Fandango.

Duger inte originalet?

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av BudoWhoopass:

Åh, vad denna värld behöver är en HD-remake av Grim Fandango.

Duger inte originalet?

På sätt och vis, jo. Känslan och grafiken är fortfarande enormt bra och charmig. Men det hade varit fint att se i nytappning. Men dessvärre så är styrningen och gränssnittet under all mänsklig värdighet i dagens standard, tyvärr.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

[quote=Smoo87]

Skrivet av Rakoon:

? Vad är skillnaden, be om pengar från folket som ska spela eller be om pengar från utgivare?

Folket bryr sig om i vilket skick spelet är i och utgivare skiter fullständigt i vilket. Lite andra saker också som utgivare gillar att fucka upp.

Medlem

[quote=Digu21]

Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Rakoon:

? Vad är skillnaden, be om pengar från folket som ska spela eller be om pengar från utgivare?

Folket bryr sig om i vilket skick spelet är i och utgivare skiter fullständigt i vilket. Lite andra saker också som utgivare gillar att fucka upp.

Det var just pengadelen jag menade . Var kanske lite otydlig . Han verkade inte fatta att om dom inte ber om pengar från oss, så måste dom be om pengar från utgivaren. Samma sak egentligen .

Medlem

Ska bli intressant och se hur spelet blir i slutändan, vi har ju inte fått ett rent peka och klicka äventyrsspel från Schafer sedan Glottis tid.

Medlem

[quote=Smoo87]

Skrivet av Digu21:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Rakoon:

? Vad är skillnaden, be om pengar från folket som ska spela eller be om pengar från utgivare?

Folket bryr sig om i vilket skick spelet är i och utgivare skiter fullständigt i vilket. Lite andra saker också som utgivare gillar att fucka upp.

Det var just pengadelen jag menade . Var kanske lite otydlig . Han verkade inte fatta att om dom inte ber om pengar från oss, så måste dom be om pengar från utgivaren. Samma sak egentligen .

Jaa, det är ju sant och det var inte så otydligt, jag bara uppfattade det på fel sätt

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:

Åh, vad denna värld behöver är en HD-remake av Grim Fandango.

Det är på gång av fans, men det går väldigt långsamt och kommer nog ta ett bra tag innan det är klart (om någonsin).

Skulle själv väldigt gärna vilja se Psychonauts HD på PSN till PS3an.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av BudoWhoopass:

Åh, vad denna värld behöver är en HD-remake av Grim Fandango.

Det är på gång av fans, men det går väldigt långsamt och kommer nog ta ett bra tag innan det är klart (om någonsin).

Skulle själv väldigt gärna vilja se Psychonauts HD på PSN till PS3an.

Se på fasan! Bara det inte blir licensstrul och såntdär så borde det ju ändå kunna bli bra. Fast det jag mest efterlyser är ny styrning samt gränssnitt, då det idag är nästintill ospelbart för mig : /


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Mycket trevlig läsning än en gång! Hoppas verkligen det går vägen för Broken Age

Skrivet av BudoWhoopass:
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av BudoWhoopass:

Åh, vad denna värld behöver är en HD-remake av Grim Fandango.

Det är på gång av fans, men det går väldigt långsamt och kommer nog ta ett bra tag innan det är klart (om någonsin).

Skulle själv väldigt gärna vilja se Psychonauts HD på PSN till PS3an.

Se på fasan! Bara det inte blir licensstrul och såntdär så borde det ju ändå kunna bli bra. Fast det jag mest efterlyser är ny styrning samt gränssnitt, då det idag är nästintill ospelbart för mig : /

Antar att Disney (suck) äger licensen efter Lucasart-affären
Men det borde väl ändå inte bli något strul så länge de inte använder namnet eller tjänar pengar på det? Som Black Mesa gjort för Half-Life kanske?

Hade Musse Pigg haft ett hjärta hade han gett Tim och Don alla deras spelskapelser tillbaka (licenserna alltså)!

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:

Antar att Disney (suck) äger licensen efter Lucasart-affären
Men det borde väl ändå inte bli något strul så länge de inte använder namnet eller tjänar pengar på det? Som Black Mesa gjort för Half-Life kanske?

Kalla mig naiv eller så, men tror valve är mycket softare än Disney när det kommer till sådant.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:
Skrivet av ifeelnothing:

Antar att Disney (suck) äger licensen efter Lucasart-affären
Men det borde väl ändå inte bli något strul så länge de inte använder namnet eller tjänar pengar på det? Som Black Mesa gjort för Half-Life kanske?

Kalla mig naiv eller så, men tror valve är mycket softare än Disney när det kommer till sådant.

Kalla mig galen, men jag tror du är något på spåret där

1
Skriv svar