Far Cry 4 på väg: "Det är ett grymt varumärke"

Medlem

Jag blev besviken på Far Cry 3, 6/10.

Medlem

Tyckte var tråkigt hur huvud karaktären blev världens vapen expert på någon timme...+ var rekylen i vapnen löjligt låga.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av chopper:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Må låta som att det blir för likt Borderlands eller något annat men jag SJÄLV ville utforska miljön men jag tjänade själv ingenting på att göra det. Alla kistor man kunde hitta innehöll oftast något man bara sålde för att på pengar i spelet iställe för lite coola skatter, items osv.

Vill också minnas att jag hittade något som hette "Boar food" eller något liknande och försökte använda den för att lura dit mig respektive djur vilket inte heller funkade.

Bra action spel i en öppen miljö men skulle vilja att fokus låg lite mer på att utforska och hitta saker som man kan bytta ihop till nya vapen och.. Ja NÅGOT!

Låter som du vill ha något som liknar mmo spel. NEJ TACK!

Jag ska döda en knark baron och ett gäng legosoldater vad ska jag med coola skatter till ?
Nopp det behövs saker som kan krängas för att köpa vapen och annat som behövs för att fixa jobbet/uppgiften det är bara så enkelt i ett äventyrs fps.

Du förstår vad jag menar, det fanns ingen större anledning för mig att utforska världen när kistorna inte gav något vettigt än pengar i plånboken som jag ändå inte behövde (då jag gick tillräckligt av spelets story). Collectibles är en sak men tycker ändå att items och annat trevligt kunde användas på ett mycket bättre sätt. Varför inte kunna hitta vapen? Varför inte kunna hitta attacthments eller kunna skapa dina egna med olika delar man hittar? (när man ändå kan skapa bälten och annat själv). Tycker bara det kändes allt för fattigt.

Gör det antingen till ett renodlat action lir än att försöka göra någon kombination som inte gör båda världarna justice.

Notera att jag bara klandrar den öppna världen och dess brist på att hålla mig underhållen medans jag sökte spelets värld för att hitta något intressant. Hela spelet i säg är mycket trevligt!

Jo fattar väl vad du egentligen menade. Men frågan är om de flesta spelare vill ha det så. För det är ju sanning att dagens spel blivit fördummade och då bekväma. Det som lockade var hur i he... kommer jag till sista ön
Själv så ville jag helst låsa upp kartans områden först och på vägen utförde jag masslakt på djur för att få med mig mer..
Tyckte det var helt ok som belöning vid upplåsning av torn att få utökade vapen fritt. Min personliga utmaning var att fixa legosoldaterna utan att larmet går och förstärkning kommer. Men först fixade jag alla tornen och uppgraderade egenskaperna sedan blev det utrensning av alla platser. Bossen var egentligen ointressant och tråkig då man visste att spelet skulle ta slut. Men vi tycker väl alla olika ibland om var som roar.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Har spelat igenom både Far Cry 1 och 2 och gillade dom. Det var inga mästerverk enligt undertecknad men bra spel. När det kommer till del tre så tyckte jag att hanteringen av Vaas som var spelets intressantaste Karraktär av alla andra som var ganska så färglösa, ja den var riktigt illa hanterad i mitten av delen. Och jag gillade verkligen inte dom båda sluten man kunde få, känndes otillräckligt och ogenomtänkt. Det kunde ha blivit något bra men för mig så är Far Cry 3 ett spel som inte kommer sätta sig nämnvärt i sinnet på något sätt.

Att det nu ska komma en fyra var väl ganska självklart då många hyllade del tre som ett mästerverk men på något sätt känns det tråkigt, ännu ett företag som tänker spotta ur sig uppföljare var den ena är ännu sämre än dom andra. Säger inte att det alltid är så men det är så för ofta.

Inaktiv

Vi får hoppas HUD:en i spelet är lite mindre och inte tar upp mer än 60% av skärmen. Och tipsen som dök upp hela tiden om hur man zoomade, hoppade m.m. Tror jag bara pallade 20-30% av trean.

Nä Ubisoft har jag inget förtroende för alls längre. Får se om de lyckas få tillbaka lite med Watch Dogs.

http://www.youtube.com/watch?v=mqnAbRpyqfI

Och det som han skriver i kommentaren längst upp, skulle inte förvåna mig.

Medlem

Själv tyckte jag 3an var en dålig mix av MMO och FPS. Crafting? Seriously? 1an har varit lätt bäst hittills. Spelade inte ens klart 3an, tappade intresset för fort. Att tillägga då är att jag klarade 2an...

Edit: Med tanke på att de kör årliga AssCreed, så kommer nog årliga FarCry nu också... yay....


signatur

I drank what?

Medlem

Jag tyckte att trean var för enkel. Det var för enkelt att skjuta (träffa), det var för enkelt att hitta saker (en glödande outline på alla objekt), att kunna tagga fienden för att se genom väggar var bara konstigt och många av de medicinerna man kunde mixa ihop var som att använda fusk (typ odödlighet). Det värsta var nog att man inte fritt fick välja vilka egenskaper man kunde låsa upp, utan tvingades spela vidare i huvudstoryn för att låsa upp allt.

Det mesta löste sig dock när jag letade moddar och såg att Nexus Mods hade en dedikerad FC3-del. Där hittade jag Ziggy's Mod ([http://farcry.nexusmods.com/mods/63/]) och testade ett nytt spel med den. Det var verkligen en helt ny upplevelse! Jag hade inga problem att spela om hela spelet igen direkt efter att jag hade klarat det, för med modden blev det verkligen annorlunda. Ögna igenom punkterna under Gameplay Changes på hemsidan för att få en bild av hur mycket som är annorlunda
Det blev svårare och mer utmanande samtidigt som man inte har någon osynlig hand som leder en rätt väg hela tiden. PC Gamer skrev om den här modden för något nummer sedan och det är helt klart värt att testa en ny omgång med den (eller liknande) installerad.

Medlem

Hoppas på mer fordon av olika slag, kunna spela singelplayer- kampanjen i coop och mindre crafting. Hoppas även på en annan grafikmotor eller att lägger mycket tid på att finjustera nuvarande motor.

Medlem

mer olika fordon som ovan sagt, mer ge lite i taget till slutet eller ge mycket men sluta ej överaska med nya saker, Då spelet blev extremt repetivt i slutet.

gärna bra mp även, då alla FC spelen haft riktigt ur usel mp.

angående super mutanterna så tyckte jag det vart roligt i 1an, dock skulle det inte passa in i serien kanske i 4an?

i dunno såfall skapa en ny ip

roligaste vart att ta alla rekord

skulle inte förvåna mig mitt rekord kvarstår aimern som man är

Avstängd
Skrivet av Loltron:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Segas:

Succé, med 3'an? Jag tyckte spelet var ett katastrofalt stolpskott och ett praktexempel på en dålig portning.

Hur skulle det vara om spelen utvecklades för PC först, så kunde dessa konsoler få smaka på samma medicin nångång.

Själv tyckte jag inte portningen var så värst dålig, flöt på riktigt fint på min dator. Störde mig mest på sluten bara.

Kom igen, porten var genomskinande... Allt med att hålla in knappar för att göra saker, och det urusla välja vapen systemet. Utvecklarnas shortcuts för att få det att funka på konsol är så tråkigt, tacka vet jag att ett tangentbord har mer än 12 knappar...

tycker som sagt det inte var någon dålig portning, alla tycker olika.

Medlem

Jag hoppas på blood dragon 2.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Segas:

Succé, med 3'an? Jag tyckte spelet var ett katastrofalt stolpskott och ett praktexempel på en dålig portning.

Hur skulle det vara om spelen utvecklades för PC först, så kunde dessa konsoler få smaka på samma medicin nångång.

Själv tyckte jag inte portningen var så värst dålig, flöt på riktigt fint på min dator. Störde mig mest på sluten bara.

Kom igen, porten var genomskinande... Allt med att hålla in knappar för att göra saker, och det urusla välja vapen systemet. Utvecklarnas shortcuts för att få det att funka på konsol är så tråkigt, tacka vet jag att ett tangentbord har mer än 12 knappar...

tycker som sagt det inte var någon dålig portning, alla tycker olika.

Nja det vart faktist dålig portning, men bättre än avarage mus portningen vart horribel, och menyerna vart rent utsagt ett skämt gick och använda men långt ifrån smidiga.

Säg inte det inte vart en lat portning för det ända som vart bra vart väl grafik portningen thats it UI,mus osv vart skit, mp på pc vart också rakt av konsolportad och helt efterbliven.

Avstängd
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Segas:

Succé, med 3'an? Jag tyckte spelet var ett katastrofalt stolpskott och ett praktexempel på en dålig portning.

Hur skulle det vara om spelen utvecklades för PC först, så kunde dessa konsoler få smaka på samma medicin nångång.

Själv tyckte jag inte portningen var så värst dålig, flöt på riktigt fint på min dator. Störde mig mest på sluten bara.

Kom igen, porten var genomskinande... Allt med att hålla in knappar för att göra saker, och det urusla välja vapen systemet. Utvecklarnas shortcuts för att få det att funka på konsol är så tråkigt, tacka vet jag att ett tangentbord har mer än 12 knappar...

tycker som sagt det inte var någon dålig portning, alla tycker olika.

Nja det vart faktist dålig portning, men bättre än avarage mus portningen vart horribel, och menyerna vart rent utsagt ett skämt gick och använda men långt ifrån smidiga.

Säg inte det inte vart en lat portning för det ända som vart bra vart väl grafik portningen thats it UI,mus osv vart skit, mp på pc vart också rakt av konsolportad och helt efterbliven.

Varför jag inte hade något emot portningen var för att jag inte hade några större bekymmer med den, sen att ni kanske hade det är en sak. Men jag hade inga större bekymmer, därav alla tycker ju olika.
Jag störde mig som sagt endast på dom båda sluten som jag anser inte var bra alls.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av chopper:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Må låta som att det blir för likt Borderlands eller något annat men jag SJÄLV ville utforska miljön men jag tjänade själv ingenting på att göra det. Alla kistor man kunde hitta innehöll oftast något man bara sålde för att på pengar i spelet iställe för lite coola skatter, items osv.

Vill också minnas att jag hittade något som hette "Boar food" eller något liknande och försökte använda den för att lura dit mig respektive djur vilket inte heller funkade.

Bra action spel i en öppen miljö men skulle vilja att fokus låg lite mer på att utforska och hitta saker som man kan bytta ihop till nya vapen och.. Ja NÅGOT!

Låter som du vill ha något som liknar mmo spel. NEJ TACK!

Jag ska döda en knark baron och ett gäng legosoldater vad ska jag med coola skatter till ?
Nopp det behövs saker som kan krängas för att köpa vapen och annat som behövs för att fixa jobbet/uppgiften det är bara så enkelt i ett äventyrs fps.

Du förstår vad jag menar, det fanns ingen större anledning för mig att utforska världen när kistorna inte gav något vettigt än pengar i plånboken som jag ändå inte behövde (då jag gick tillräckligt av spelets story). Collectibles är en sak men tycker ändå att items och annat trevligt kunde användas på ett mycket bättre sätt. Varför inte kunna hitta vapen? Varför inte kunna hitta attacthments eller kunna skapa dina egna med olika delar man hittar? (när man ändå kan skapa bälten och annat själv). Tycker bara det kändes allt för fattigt.

Missförstod jag spelet, men ju mer saker jag låste upp,kistor jag fann osv osv ju mer special vapen fick man vell?.
Som den jättebra ljuddämpade mp5(eller va det nu var)


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Geeks Gaming

HOppas dom fixar multiplayer denna gången.

Medlem

jag hoppas på ett Blood dragon 2

Medlem

Blood Dragon är bäst. Måste varva det en gång till.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av cinort:

Vi får hoppas HUD:en i spelet är lite mindre och inte tar upp mer än 60% av skärmen. Och tipsen som dök upp hela tiden om hur man zoomade, hoppade m.m. Tror jag bara pallade 20-30% av trean.

Nä Ubisoft har jag inget förtroende för alls längre. Får se om de lyckas få tillbaka lite med Watch Dogs.

http://www.youtube.com/watch?v=mqnAbRpyqfI

Och det som han skriver i kommentaren längst upp, skulle inte förvåna mig.

Det går att stänga av dessa Tipsen så man slipper se dessa om man vill.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

2an var bajs (höhö), så 3an var en glad överraskning!
Hoppas på att 4an fortsätter i samma trend

Medlem

Då jag tyckte att Far Cry 2 var kul, så var varken Far Cry 2 eller Far Cry 3 några "äkta" Far Cry spel.
Visst hade dom "Far Cry" I titeln, men dom hade inget som helst med att göra orginal spelet.

Skulle vara väldigt kul om dom faktiskt kunde knyta serien åter till orginal spelet och "project Far Cry".

Jag Hoppas att Far Cry 4 blir det bästa spelet i år Far Cry 3 är det bästa i Far Cry Serien Även om jag har spelat igenom 1:an och 2:an så tycker jag att 3.an är bäst en så länge man vet ju inte hur 4:an blir men jag vill att dom återgår i det som gjorde 3:an så Himla bra

12
Skriv svar