Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist

Medlem

Posta snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Posta snabbsvar".

För att komma till det vanliga svarsformuläret, klicka istället på knappen "Nytt inlägg" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Skrivet av deftune:
Skrivet av iNemeq:

Jag är helt övertygad om att vill man stealtha igenom hela spelet går det säkert alldeles utmärkt och vill man köra det som en cover-shooter fungerar det nog precis lika bra. Se Dishonored, Arkane lyckades väldigt bra med det där, svårt att tro att Ubisoft skulle misslyckas kapitalt på den fronten. We'll see.

Ibland får man känslan av att det är väldigt mycket vifta med e-genitalier och skrika "OMG DET ÄR INTE ULTRA HARDCORE SÅ DÅ MÅSTE DET SUGA!" på varenda artikel. Fasiken, tagga ner - Det finns andra spel, alla behöver inte följa er bild av vad som är det perfekta <genre>-spelet, för den sakens skull behöver ni inte ropa fan åt precis allt.

Det är också dags att inse att för alla dom där åren sen många av oss hoppade på gaming tåget så var det en jäkligt exklusiv klubb med en otroligt hög tröskel för att ta sig in. Idag är spel ungefär lika mycket vardagsmat som att njuta av en rulle. Världen då varenda spel var en hardcore variant av <genre> är förbi.

När man tar en s.k hardcore-serie och gör den casual så förstår jag varför de som stöttat serien genom alla år blir upprörda.

Men jag förstår också din poäng att spelbranschen utvecklas och därmed spelen.

Själv är jag lagom nyfiken på detta spelet, det verkar rätt roligt att uppgradera sitt kit och liknande. Däremot så får vi se om man känner behov av detta med tanke på hur svårt spelet kommer vara. Det brukar ju vara en breeze i dagen läge och dra igenom vissa casualifierade lir. Får vänta på recensionerna

Fast hur hardcore var egentligen Splinter Cell? Jämfört med tidigare spel från Ubisoft som Rainbow Six, Rogue Spear och Ghost Recon var det väl ganska enkelt redan från början?

Medlem
Skrivet av Banjo:

Fast hur hardcore var egentligen Splinter Cell? Jämfört med tidigare spel från Ubisoft som Rainbow Six, Rogue Spear och Ghost Recon var det väl ganska enkelt redan från början?

Hardcore var nog ett lite halvdant val av ord, poängen var väl att påpeka att det idag inte säljer lika bra med total fokuserade spel, t.ex. ett stealth spel som inte går att spela på ett annat sätt till skillnad från något där man kan göra lite som man känner. Jag förstår att man kan tycka det är lite tråkigt, jag är själv en av dom. Det som stör mig dock är alla utflippade reaktioner till varenda artikel.

Lite mer ontopic - Splinter Cell 1 var riktigt bra då det kom men det är inte ett spel jag tycker åldrats väl eller kanske snarare så tycker jag det finns en hel del vinster man har gjort i stealth och story elementen på senare dagar (Inte bara i Splinter Cell serien) som jag skulle sakna otroligt mycket om jag spelade om första idag. Jag tror Blacklist blir skoj och precis som Dishonored skulle jag gissa att det går utmärkt att spela det som en ninja.

Medlem

Är det någon som tycker att Double agent eller conviction var bättre än Chaos theory ?

Personligen så tycker jag double agent var ett snedsteg från Chaos theory, försämrat avsevärt. Conviction var ett katastrofalt snedsteg. Upp till bevis på detta, kommer vara väldigt kritisk till ifall dom ska få min peng eller inte.

Än så länge lutar det åt ett stadigt NEJ.

12
Skriv svar