The Dark Sorcerer vill få oss att le

Robot
Medlem
The Dark Sorcerer vill få oss att le

Beyond Two Souls såg väldigt dåligt ut för att vara ärlig.
QTEs, klippande animation på bilen i sista sekvensen när hon slåss med fienden och när de skippade vad som hände när bilen började flippa ur kontroll.

Jag har inget emot mer humor, faktiskt så välkomnar jag det, med röd matta och allt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Oj David Cage och humor?
Det här var ju inte roligt över huvud taget, iallafall.

Sämsta sorters personer som är tråkiga som försöker vara roliga-humor.

"In med lite homosexuella och svarta stereotyper bara så skall det nog bli skitskoj det här!"


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Beyond ser ut att vara men er film än ett spel. Förstår inte riktigt meningen med att spela något sådant, eller ens försöka göra ett spel av det.

Fast det är väl mer av en trend än ett undantag. Tycker bara att man förlorar kopplingen när spel tar ifrån en kontrollen eller dikterar vad man ska göra för mycket, samtidigt som det bara blir en riktigt dålig film på grund av massa onödiga avbrott för att trycka på nån knapp mitt i en scen.

Det blir som det sämsta av båda världar i min mening istället för tvärtom. Men dom kanske lyckas få det gripande nog iaf, för jag ville ändå se vad som kommer att hända sedan, innan, osv. Men skulle lika gärna kunna kolla på någon annan spela igenom det, till och med föredra det.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Beyond ser ut att vara men er film än ett spel. Förstår inte riktigt meningen med att spela något sådant, eller ens försöka göra ett spel av det.

Fast det är väl mer av en trend än ett undantag. Tycker bara att man förlorar kopplingen när spel tar ifrån en kontrollen eller dikterar vad man ska göra för mycket, samtidigt som det bara blir en riktigt dålig film på grund av massa onödiga avbrott för att trycka på nån knapp mitt i en scen.

Det blir som det sämsta av båda världar i min mening istället för tvärtom. Men dom kanske lyckas få det gripande nog iaf, för jag ville ändå se vad som kommer att hända sedan, innan, osv. Men skulle lika gärna kunna kolla på någon annan spela igenom det, till och med föredra det.

Du har rätt i att det är mycket som en film, men det är en INTERAKTIV film, där man kan göra val som ändrar storyn.

Det kan inte göras i ett traditionellt film-format.

Telltale's The Walking Dead är även väldigt likt detta i hur spelet fungerar.

Medlem

Usch för David Cage! Killen kan verkligen inte göra spel

1
Skriv svar