Snart går Arma III in i betafas

Robot
Snart går Arma III in i betafas

Bohemia Interactive lämnade ett glatt meddelande i våra inkorgar.

#arma-iii, #bohemia-interactive


Medlem
Snart går Arma III in i betafas

Yay! Äntligen!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

alphan laggade oavsett inställningar .hoppas dom har ändrat ngt

Medlem
Skrivet av Caedmon:

alphan laggade oavsett inställningar .hoppas dom har ändrat ngt

Du bör inte förvänta dig allt för mycket..

optimering är det sista de gör innan release.

Alpha: lägga till och ta bort idéer, ev ändra.
Beta: Testa alla ändringar, testa alla funktioner och dylikt.
open-beta: optimering och sista finslipning på buggar.
release: bam!

Geeks Gaming
Skrivet av Caedmon:

alphan laggade oavsett inställningar .hoppas dom har ändrat ngt

Med rätta inställningar så hade jag inget lagg överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av Caedmon:

alphan laggade oavsett inställningar .hoppas dom har ändrat ngt

Alphan laggade inte det minsta för mig.

Medlem

Skulle det inte vara en del av ön Altas också?

Medlem

Alphan var meh.

Nu när DayZ är stand-alone så kommer köpen av ARMA III troligen minska.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Alphan var meh.

Nu när DayZ är stand-alone så kommer köpen av ARMA III troligen minska.

Standalone ser ju inte så bra ut om jag ska vara ärlig. Om ett halvår kommer det finnas moddar till ARMA 3 som är bättre än standalone

Medlem

Minecraft bil?

Medlem

Vilka fordon är det som vi får tillgång till? Skulle inte sitta fel med lite flygplan.

Avstängd
Skrivet av Sethernis:

Alphan var meh.

Nu när DayZ är stand-alone så kommer köpen av ARMA III troligen minska.

Tror knappast köpen kommer minska av arma 3, Arma är ett populärt spel och många ser fram emot trean.

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Vilka fordon är det som vi får tillgång till? Skulle inte sitta fel med lite flygplan.

Inga flygplan vad jag förstått


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bojkott:

Vilka fordon är det som vi får tillgång till? Skulle inte sitta fel med lite flygplan.

Inga flygplan vad jag förstått

Det var ju typiskt Aja, det är ju ändå inte så länge kvar tills fullversionen släpps

Geeks Gaming
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Sethernis:

Alphan var meh.

Nu när DayZ är stand-alone så kommer köpen av ARMA III troligen minska.

Standalone ser ju inte så bra ut om jag ska vara ärlig. Om ett halvår kommer det finnas moddar till ARMA 3 som är bättre än standalone

Håller med. Tex zombis i standalonen är nästan exakt samma som i moden. Allting känns så tungt och konstigt.
Arma 3 är mycket mer flytande. Vapnen känns bättre.
När modsen börjar komma ut. Typ ww2 mod och ev PR då jävlar

Medlem

För mig flöt alphan på riktigt bra faktiskt, dock inte första versionen som släpptes. Men det har förbättrats hela tiden

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Sethernis:

Alphan var meh.

Nu när DayZ är stand-alone så kommer köpen av ARMA III troligen minska.

Standalone ser ju inte så bra ut om jag ska vara ärlig. Om ett halvår kommer det finnas moddar till ARMA 3 som är bättre än standalone

Håller med. Tex zombis i standalonen är nästan exakt samma som i moden. Allting känns så tungt och konstigt.
Arma 3 är mycket mer flytande. Vapnen känns bättre.
När modsen börjar komma ut. Typ ww2 mod och ev PR då jävlar

Har du testat standalone? från vad jag har hört är det mycket mer flytande och lättare än innan, samma snubbe som fixade det till arma 3 fixade det till standalone.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Sethernis:

Alphan var meh.

Nu när DayZ är stand-alone så kommer köpen av ARMA III troligen minska.

Standalone ser ju inte så bra ut om jag ska vara ärlig. Om ett halvår kommer det finnas moddar till ARMA 3 som är bättre än standalone

Varför är du skeptisk till hur standalon:en ser ut?

Geeks Gaming
Skrivet av predator:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Sethernis:

Alphan var meh.

Nu när DayZ är stand-alone så kommer köpen av ARMA III troligen minska.

Standalone ser ju inte så bra ut om jag ska vara ärlig. Om ett halvår kommer det finnas moddar till ARMA 3 som är bättre än standalone

Håller med. Tex zombis i standalonen är nästan exakt samma som i moden. Allting känns så tungt och konstigt.
Arma 3 är mycket mer flytande. Vapnen känns bättre.
När modsen börjar komma ut. Typ ww2 mod och ev PR då jävlar

Har du testat standalone? från vad jag har hört är det mycket mer flytande och lättare än innan, samma snubbe som fixade det till arma 3 fixade det till standalone.

Kan tyvärr inte säga om jag har testat de.

Men man ser i alla filmer bland annat från E3 att de enda dom har fixat är AI path finding, Inget annat.
Och nej det är inte samma person som håller på med Arma 3. Det är 2 Helt olika team med undantag på de 2 level designers som satt i fängelse.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Skulle det inte vara en del av ön Altas också?

"Altis", och Nej, den kommer först i släppet av fullversionen. De visade dock glimtar av nämnda karta vid en live-streaming innan E3.

Medlem
Skrivet av predator:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Sethernis:

Alphan var meh.

Nu när DayZ är stand-alone så kommer köpen av ARMA III troligen minska.

Standalone ser ju inte så bra ut om jag ska vara ärlig. Om ett halvår kommer det finnas moddar till ARMA 3 som är bättre än standalone

Håller med. Tex zombis i standalonen är nästan exakt samma som i moden. Allting känns så tungt och konstigt.
Arma 3 är mycket mer flytande. Vapnen känns bättre.
När modsen börjar komma ut. Typ ww2 mod och ev PR då jävlar

Har du testat standalone? från vad jag har hört är det mycket mer flytande och lättare än innan, samma snubbe som fixade det till arma 3 fixade det till standalone.

Zombiena är lika dåliga som innan http://www.youtube.com/watch?v=7DhZIe6-9v4

Medlem

arma III = arma 3 = 3 = half life 3 confirmed!

Medlem

Det är helt sjukt vad BIS lyssnar på sina fans och tar till sig all feedback!

BIS och CDP red är överlägset de mest förtroendegivande utvecklarna som finns

Medlem

Årets spel utan tvekan lätt !!! =D ligger på stadiga 250 timmar nu

Medlem

Detta är spelet som motiverar PC-köp. Bara att hoppas på att spelet betatestas på riktigt. Till skillnad från ofp, arma, arma2...

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av predator:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Sethernis:

Alphan var meh.

Nu när DayZ är stand-alone så kommer köpen av ARMA III troligen minska.

Standalone ser ju inte så bra ut om jag ska vara ärlig. Om ett halvår kommer det finnas moddar till ARMA 3 som är bättre än standalone

Håller med. Tex zombis i standalonen är nästan exakt samma som i moden. Allting känns så tungt och konstigt.
Arma 3 är mycket mer flytande. Vapnen känns bättre.
När modsen börjar komma ut. Typ ww2 mod och ev PR då jävlar

Har du testat standalone? från vad jag har hört är det mycket mer flytande och lättare än innan, samma snubbe som fixade det till arma 3 fixade det till standalone.

Kan tyvärr inte säga om jag har testat de.

Men man ser i alla filmer bland annat från E3 att de enda dom har fixat är AI path finding, Inget annat.
Och nej det är inte samma person som håller på med Arma 3. Det är 2 Helt olika team med undantag på de 2 level designers som satt i fängelse.

...jo, det är samma snubbe som fixat det, rocket hyrde in honom för att fixa just klumpigheten under några veckor. Och man ser att det är massa saker som fixats men du kanske inte har kollat. För isf hade du sett crafting, uppdaterad karta, nytt inventory system, nya animationer mm.. Dessutom så har de byggt en helt ny motor.

Medlem

Ser jag fram emot Beta, har lagt Alphan lite på is just nu. Den flöt på väldigt bra för mig iaf, på ett 670.

Inför dayz känner jag nog tvärt om, tveksamt om det blir något köp av det. Tycker inte det ser speciellt kul ut längre. Förhoppningsvis kommer det fler spel som är lika oförlåtande, med permadeath osv. Endast det som lockar med Dayz.

Ang buggar och optimering. ett väl optimerat och buggfritt spel är inte samma sak som ett kul spel. CoD är väl säkert så optimerat och buggfritt som det blir, och det är inte speciellt kul. Morrowind var buggigt som fan, och samtidigt kul som fan.

Medlem
Skrivet av Caedmon:

alphan laggade oavsett inställningar .hoppas dom har ändrat ngt

vad har du för hårdvara lagar inte för mig i5 2,8 Ghz 8 Gb ram Gtx 450 1 gb vram

Inaktiv
Skrivet av Caedmon:

alphan laggade oavsett inställningar .hoppas dom har ändrat ngt

Hade inga sådana problem. Har ingen superduper high end dator heller.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv
Skrivet av Caedmon:

alphan laggade oavsett inställningar .hoppas dom har ändrat ngt

Jag håller med dig. Alphan laggar apa för min del, oavsett grafikinställning och skärmupplösning. Jag testade till och med att ha precis allt på low och 800x600 - laggade apa! Nästan lika mycket som när jag hade nästan allt (orka ha det högsta på AA och AF) på allra högsta och 1280x1024.

När jag började spela alphan för någon månad sedan, laggade det nästan ingenting, så det har kort sagt blivit värre :/ Jag hoppas innerligt att den stabila versionen blir snällare mot ens dator.

12
Skriv svar