Xbox One fungerar inte i alla länder

Medlem

De verkar helt enkelt ha en väldigt rak och strikt affärsplan för xbox one. Planen är kanske inte att sälja 100 miljoner konsoller utan skapa en stabil och stadig användarbas samt lägga mer på kvaliten av deras servrar och cloud system för en bra användar upplevelse. Tanken lär ju knappast varigt att släppa något de inte tror på själva.

Går ju enbart att spekulera i dagsläget.

Kommer inte skaffa en Xbox one själv föränns den gått ner i pris så inget som stör mig i nuläget ändå.

Medlem
Skrivet av ptute:

Och microsoft hoppas på att sälja en miljard xboxone?

Nej, dom trodde att det skulle säljas en miljard next gen konsoller. Dvs Ps4 och Wii U också.
Men åter till nyheten, jag tror att Microsoft är ute efter att sätta sig själv i konkurs

Medlem

Vad som än händer kan vi iallafall vara säkra på att svenska Eurogamer kommer ta både Microsoft och EA i försvar vad de än gör.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Arvid:

Xbone = ny Dreamcast?

Dreamcast var ju en bra maskin, detta är ju bara löjligt : /

Inaktiv

Dom vill inte sälja sina konsoler då alltså? Sony kommer ju att få ett helt galet försprång, det tar dom aldrig igen.

Detta tillsammans med major fuckups på releasedagen och därefter att stundtals göra sina kunder förbannade när "tjänsten" går ner blir ju lagom bra för deras framtida försäljning.

Medlem

Man undrar ju hur dom tänker ... när de redan irriterat sina fans till tusen och kommer med ännu mera som irriterar. Kanske smartare att vänta till stormen lugnat ned sig lite innan man öser på med nästa negativa sak.

Medlem

Sjuuuuuuuuuukt


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

Medlem

Sen är väll dessa länder för lanseringen och de kommer att släppa den i fler länder allt eftersom tiden går? Ser ingenstanns där det står att den aldrig kommer släppas i t.ex Polen utan tweeten säger ju att man bör vänta på release i sin region helt enkelt.

Känns inte idealt direkt menmen får hoppas dom vet vad dom gör

Medlem

Tror jag ska skicka ett CV till M$. Verkar som om ett antal positioner inom Xbox/Marketing/QA kommer att öppnas upp snart...

Iofs, arbets-tryggheten kommer nog inte kännas så stark.

Medlem

yiiiikes, för mig är paranoian i helspänn me snacket om vad obama vill göra, å detta. nåja.

Medlem

Vet inte om jag ska skratta eller gråta längre, så jag skrattar tills jag gråter helt enkelt.

Det här är mer spännande och underhållande än någon serie eller film jag sett nyligen.

Medlem
Skrivet av Cnopt:

Sen är väll dessa länder för lanseringen och de kommer att släppa den i fler länder allt eftersom tiden går? Ser ingenstanns där det står att den aldrig kommer släppas i t.ex Polen utan tweeten säger ju att man bör vänta på release i sin region helt enkelt.

Känns inte idealt direkt menmen får hoppas dom vet vad dom gör

Självklart är det så att de så småningom kan spela på konsollen efter att tag. De får hoppas att det går fort, nån månad innan det blir tillgängligt. Tänk om man skulle få vänta 6 månader eller tom ett år! Surt sa räven

Medlem
Skrivet av Margy:

Inte en dag utan nya dåliga nyheter om Xbox One! Man börjar ju nästan undra om Microsoft pysslar med någon sådan där underlig konstinstallation där saker sedan inte visar sig vara på riktigt?

Hur funkar det med regioner i Xbox One? Kommer det gå att beställa ett spel billigare från ett annat land och spela det här?

Man börjar ju undra om det kommer gå att spela alls på maskinen längre. Vet inte vad man ska tro längre av allt man har läst.

Medlem

Kära Microsoft.. vet ni något om det där blå skåpet som det luktar illa ur?

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Ztreek:

Blir bara värre och värre PR för Microsoft, seriöst vad fan håller de på med?
Sony behöver knappt anstränga sig, allt de behöver säga är "offline läge: ja
sälja vidare spel: ja"
vilket de har.

Känns relevant att lägga till:

Regionsfri: ja

för de som har "oturen" att inte bo i något av de 21 länderna.

regionsfri all over the world? kan man importera ett PS4 från USA? hmh..

Medlem

Haha, vad sysslar de med egentligen?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

regionsfri all over the world? kan man importera ett PS4 från USA? hmh..

Svarar med ett citat från en annan tråd:

Skrivet av Zane86:
Skrivet av Parzec:

Jag kanske har missat det men det fattas bara att PS4 blir regionsfri också, till skillnad från den regionslåsta Xb1.

Sony har varit bra på att göra sina konsoler regionsfria vilket gjort att man enkelt kan importera spel från andra regioner. Nyligen bekräftade man också att även spelen för PlayStation 4 kommer vara regionsfria vilket ju är mycket trevligt att höra.

En annan trevlig grej som man bekräftade var att man kommer kunna byta ut den interna hårddisken om man nu vill det.

Källa: http://feber.se/spel/art/274370/playstation_4_r_regionsfri/

Så det ser allt ut som om det inte kommer spela någon roll vart man köper sin konsoll eller sina spel.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Har någon suttit i paint o färglagt bilden? Jag menar mycket av de länder som är gröna är inte färgade, kolla florida i USA tex eller newfoundland i Canada.

MEG
Medlem

Han må se ut som en idiot och tala som en idiot, men låt inte lura dig, han är verkligen en idiot. Groucho Marx.


signatur

Death is only the beginning

Skrivet av Rasmus117:

Har någon suttit i paint o färglagt bilden? Jag menar mycket av de länder som är gröna är inte färgade, kolla florida i USA tex eller newfoundland i Canada.

Den kommer förmodligen inte fungera i Florida hihi


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Vad är problemet?

Medlem
Skrivet av Cnopt:

De verkar helt enkelt ha en väldigt rak och strikt affärsplan för xbox one. Planen är kanske inte att sälja 100 miljoner konsoller utan skapa en stabil och stadig användarbas samt lägga mer på kvaliten av deras servrar och cloud system för en bra användar upplevelse. Tanken lär ju knappast varigt att släppa något de inte tror på själva.

Går ju enbart att spekulera i dagsläget.

Kommer inte skaffa en Xbox one själv föränns den gått ner i pris så inget som stör mig i nuläget ändå.

... sen vaknade du upp ur en fantastisk dröm och visste att Microsoft bara gör allt för att krama ut de de sista pengarna av sina kunder.

De borde döpa om den till Xbox Gone, forgotten in history!

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Ztreek:

Blir bara värre och värre PR för Microsoft, seriöst vad fan håller de på med?
Sony behöver knappt anstränga sig, allt de behöver säga är "offline läge: ja
sälja vidare spel: ja"
vilket de har.

Känns relevant att lägga till:

Regionsfri: ja

för de som har "oturen" att inte bo i något av de 21 länderna.

regionsfri all over the world? kan man importera ett PS4 från USA? hmh..

Ja det borde väl gå bra? Varför vet jag inte dock, såvitt jag vet har vi samma eller nästan samma launchdate.
Det enda du behöver tänka på är strömförsörjningen (om den inte har switchande nätagg förstås) dom har ju 120V@ 60Hz där, medans vi i Sverige har 230V@ 50 Hz. åsså har dom ju annorlunda stickproppar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av DragonPuffer:
Skrivet av Cnopt:

Sen är väll dessa länder för lanseringen och de kommer att släppa den i fler länder allt eftersom tiden går? Ser ingenstanns där det står att den aldrig kommer släppas i t.ex Polen utan tweeten säger ju att man bör vänta på release i sin region helt enkelt.

Känns inte idealt direkt menmen får hoppas dom vet vad dom gör

Självklart är det så att de så småningom kan spela på konsollen efter att tag. De får hoppas att det går fort, nån månad innan det blir tillgängligt. Tänk om man skulle få vänta 6 månader eller tom ett år! Surt sa räven

Jag har ingen aning om hur det blir för europeiska länder men Asien får snällt vänta ett år.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Ztreek:

Blir bara värre och värre PR för Microsoft, seriöst vad fan håller de på med?
Sony behöver knappt anstränga sig, allt de behöver säga är "offline läge: ja
sälja vidare spel: ja"
vilket de har.

Känns relevant att lägga till:

Regionsfri: ja

för de som har "oturen" att inte bo i något av de 21 länderna.

regionsfri all over the world? kan man importera ett PS4 från USA? hmh..

Har fungerat utmärkt på PS3 så borde säkert vara så på 4 också.

Medlem
Skrivet av MEG:

Han må se ut som en idiot och tala som en idiot, men låt inte lura dig, han är verkligen en idiot. Groucho Marx.

Tveklöst ett av världens bästa citat. Passar utmärkt in här.

Seriöst, vad fan styr dom med? Jag tvivlar inte på att det är bra konsol, men dom pushar den sämsta möjliga vis.
PR avdelningen måste vara redigt på dekis.
Sony har nog magknip av allt skrattande dessa dagar.....


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Har någon suttit i paint o färglagt bilden? Jag menar mycket av de länder som är gröna är inte färgade, kolla florida i USA tex eller newfoundland i Canada.

Florida ligger för nära Kuba för att Microsoft ska våga släppa konsolen där. Kuba är ju kommunistiskt och alla ska dela solidariskt på tillgångarna - något som uppenbarligen inte passar i Microsofts Xbox-filosofi.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av Cnopt:

De verkar helt enkelt ha en väldigt rak och strikt affärsplan för xbox one. Planen är kanske inte att sälja 100 miljoner konsoller utan skapa en stabil och stadig användarbas samt lägga mer på kvaliten av deras servrar och cloud system för en bra användar upplevelse. Tanken lär ju knappast varigt att släppa något de inte tror på själva.

Går ju enbart att spekulera i dagsläget.

Kommer inte skaffa en Xbox one själv föränns den gått ner i pris så inget som stör mig i nuläget ändå.

... sen vaknade du upp ur en fantastisk dröm och visste att Microsoft bara gör allt för att krama ut de de sista pengarna av sina kunder.

De borde döpa om den till Xbox Gone, forgotten in history!

Läste på 'The internetz' att Sony bara gjorde allt för att tillfredställa folk. Tjäna pengar ligger typ på 5-6 plats.

Medlem
Skrivet av Zigge__:

Xbox one say hi to E.T in new mexico desert.

Fast nu ska dom gräva upp E.T, så Xbox får ligga där i sin ensamhet.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article16887929.a...

Medlem

Om man bäddar får man ligga...Dom gör inte mycket för att rädda situationen...Sony verkar till och med stryka örngotten.

Skriv svar