Square Enix: "Långa utvecklingsfaser är oärliga"

Robot
Square Enix: "Långa utvecklingsfaser är oärliga"

Speljätten Square Enix har visat svarta siffror för sina storspel. Nu ändrar de sin utvecklingsfilosofi – rejält.

#hitman-absolution, #tomb-raider, #sleeping-dogs, #square-enix, #final-fantasy-versus-xiii-3


MEG
Medlem
Square Enix: "Långa utvecklingsfaser är oärliga"

Square Enix har funnits sedan 2003 och NU har de kommit på att de kanske ska lyssna på sina fans/community.
Bättre sent än aldrig som flickan sa till drängen


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Låter bra det! Hur pass de följer det är en annan femma.

Medlem

Haha, ja som sagt, bättre sent än aldrig.

Medlem
Skrivet av MEG:

Square Enix har funnits sedan 2003 och NU har de kommit på att de kanske ska lyssna på sina fans/community.
Bättre sent än aldrig som flickan sa till drängen

Jo, fast Square sedan 80-talet och Enix sedan 70-talet. Det är inget nytt bolag direkt, bara att de gick samman.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Men for helvede....

Förlåt mig SquareEnix, men jag har tanke som kommer att revolutionera spelandet. Hur vore det med mindre cutscenes och mer gameplay? Att låta spelaren spela själv nästa gång?
Tänker då främst på Tombraider Absolution: Autogaming edition

Citat:

"Dessutom ämnar de sluta med att utveckla titlar som ska tilltala alla spelare över hela världen, och istället fokusera specifika titlar på specifika regioner."

Gott mos, hoppas verkligen att dom lyckas! Rakt emot strömmen, grattis!

MEG
Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av MEG:

Square Enix har funnits sedan 2003 och NU har de kommit på att de kanske ska lyssna på sina fans/community.
Bättre sent än aldrig som flickan sa till drängen

Jo, fast Square sedan 80-talet och Enix sedan 70-talet. Det är inget nytt bolag direkt, bara att de gick samman.

Ja jo det var det jag skrev, att Square Enix (nytt bolag) funnnits sedan 2003


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Took a while....


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Så.. inga mer AAA titlar?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Prioritetsordning för majoriteten av dagens framgångsrika spel.

1. Story
2. Gameplay
3. Grafik/Fysik
4. Musik
5. Cutscenes

Asiens/Square Enix prioritetsordning

1. Story
2. Grafik/repetetiva animeringar
3. Grafik/repetetiva animeringar
4. Musik
5. Musik
6. Cutscenes
7. Cutscenes
8. Gameplay

Sen undrar dom varför ingen köper spelen?

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Prioritetsordning för majoriteten av dagens framgångsrika spel.

1. Story
2. Gameplay
3. Grafik/Fysik
4. Musik
5. Cutscenes

Asiens/Square Enix prioritetsordning

1. Story
2. Grafik/repetetiva animeringar
3. Grafik/repetetiva animeringar
4. Musik
5. Musik
6. Cutscenes
7. Cutscenes
8. Gameplay

Sen undrar dom varför ingen köper spelen?

Vad babblar du om? Sleeping dogs, hitman och tomb raider hade alla bra gameplay.
CoD är en framgångsrik serie. Menar du att storyn är bra?
Lek inte spelexpert när du inte kan ha mer fel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Aresz:

Men for helvede....

Förlåt mig SquareEnix, men jag har tanke som kommer att revolutionera spelandet. Hur vore det med mindre cutscenes och mer gameplay? Att låta spelaren spela själv nästa gång?
Tänker då främst på Tombraider Absolution: Autogaming edition

Citat:

"Dessutom ämnar de sluta med att utveckla titlar som ska tilltala alla spelare över hela världen, och istället fokusera specifika titlar på specifika regioner."

Gott mos, hoppas verkligen att dom lyckas! Rakt emot strömmen, grattis!

Vem är du? Liksom pratar du för alla gamers? Känner till flera som gillar cutscenes då det gör övergångarna mellan en scen till en annan mycket bättre.
Bara för att DU tycker att det är många cutscenes betyder det inte att ALLA tycker det.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av elPresidente:

Prioritetsordning för majoriteten av dagens framgångsrika spel.

1. Story
2. Gameplay
3. Grafik/Fysik
4. Musik
5. Cutscenes

Om storyn är fokus i majoriteten av dagens framgångsrika spel är jag Karl XII.

Medlem

En sak som jag väldigt gärna vill att Square-Enix gör, är att släppa alla deras PS1-spel på PSN som aldrig släpptes i Europa under PS1-tiden. Spel som Chrono Cross, Threads of Fate, Xenogears osv; väldigt många godingar.

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av elPresidente:

Prioritetsordning för majoriteten av dagens framgångsrika spel.

1. Story
2. Gameplay
3. Grafik/Fysik
4. Musik
5. Cutscenes

Asiens/Square Enix prioritetsordning

1. Story
2. Grafik/repetetiva animeringar
3. Grafik/repetetiva animeringar
4. Musik
5. Musik
6. Cutscenes
7. Cutscenes
8. Gameplay

Sen undrar dom varför ingen köper spelen?

Vad babblar du om? Sleeping dogs, hitman och tomb raider hade alla bra gameplay.
CoD är en framgångsrik serie. Menar du att storyn är bra?
Lek inte spelexpert när du inte kan ha mer fel.

Jag tittade mer i helhet. Square Enix har gjort helt fantastiska spel, det vet jag. Har personligen spenderat otroligt många timmar framför Hitman och Tomb Raider.

Låt mig vara mer pedagogisk så du förstår ASIEN i helhet lägger ner allt för mycket tid på Grafik/musik för att få det "pampigt" men när det kommer till kritan så är gameplayet oftast otroligt trist.

Har ja nämnt CoD? Om du suttit kvar i skolbänken hade du förstått att majoriteten inte behöver vara 100% av alla framgångsrika spel Du hade även läst att jag skrev DAGENS spel!

Senaste Hitman spelade jag inte ens klart då jag tyckte dom tappat otroligt mycket av den realistiska/levande delen som fanns i tidigare spel. Blev allt för mycket Hollywood action!

Både Hitman: Absolution och nya Tomb Raider var ju riktiga "bomber" på marknaden!

Spelexpert har jag aldrig påstått att jag är men jag har följt/spelat spel sedan Commodore 64 kom ut på marknaden. Man har under dessa år skaffat sig en egen uppfattning vad spelutvecklare i vissa fall "glömmer bort" när dom skapar ett spel..

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av Aresz:

Men for helvede....

Förlåt mig SquareEnix, men jag har tanke som kommer att revolutionera spelandet. Hur vore det med mindre cutscenes och mer gameplay? Att låta spelaren spela själv nästa gång?
Tänker då främst på Tombraider Absolution: Autogaming edition

Citat:

"Dessutom ämnar de sluta med att utveckla titlar som ska tilltala alla spelare över hela världen, och istället fokusera specifika titlar på specifika regioner."

Gott mos, hoppas verkligen att dom lyckas! Rakt emot strömmen, grattis!

Vem är du? Liksom pratar du för alla gamers? Känner till flera som gillar cutscenes då det gör övergångarna mellan en scen till en annan mycket bättre.
Bara för att DU tycker att det är många cutscenes betyder det inte att ALLA tycker det.

Köper jag ett spel så vill jag spela själv. Visst är det ballt med cutscenes men det ska komma som en wow effekt nån enstaka gång i spelet. Kör man 500 cutscenes så blir det som att se på film och själva spelandet känns som en jävla grind fram tills nästa filmsekvens.

Linjära skitspel!...

Medlem

Square enixe är en av mina favvoutvecklare, de levererar mestadels bra spel med bra pc portningar

Inaktiv
Skrivet av kill455:
Skrivet av Aresz:

Men for helvede....

Förlåt mig SquareEnix, men jag har tanke som kommer att revolutionera spelandet. Hur vore det med mindre cutscenes och mer gameplay? Att låta spelaren spela själv nästa gång?
Tänker då främst på Tombraider Absolution: Autogaming edition

Citat:

"Dessutom ämnar de sluta med att utveckla titlar som ska tilltala alla spelare över hela världen, och istället fokusera specifika titlar på specifika regioner."

Gott mos, hoppas verkligen att dom lyckas! Rakt emot strömmen, grattis!

Vem är du? Liksom pratar du för alla gamers? Känner till flera som gillar cutscenes då det gör övergångarna mellan en scen till en annan mycket bättre.
Bara för att DU tycker att det är många cutscenes betyder det inte att ALLA tycker det.

Vem jag är? En som gillar att spela själv och inte att se på en film, för då hade jag, suprise suprise, köpt en film!

Lira förra versionen av både Tomb Raider och Hitman så ser du skillnaden. Enligt mig en stark försämring, och kanske en förklaring till varför det inte går ihop? Spel ska ju spelas. Eller så går dom back för att dom la ner pengar på animationer och cutscenes, måste kostat en del, och enligt mig helt i onödan.

Bara för att DU o dina polare gillar cutscenes, betyder inte att ALLA andra gör det. (inget jag påstod heller?)
Jag kan gilla cutscenes, så länge dom inte är i överflöd och blockar viktiga moment i spelet. Dvs är det en boss som ska dödas så ska jag ju få döda den, inte se ett filmklipp om hur bossen dör för att jag öppnat en dörr?

Bra hantering av cutscenes (vi stannar hos Square): Deus Ex HR.
Dålig hantering av cutscenes: Hitman Absolution

Medlem

Ska jag sitta och titta på massa cutscense kan jag väl lika gärna gå på Bio?

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av MEG:

Square Enix har funnits sedan 2003 och NU har de kommit på att de kanske ska lyssna på sina fans/community.
Bättre sent än aldrig som flickan sa till drängen

Jo, fast Square sedan 80-talet och Enix sedan 70-talet. Det är inget nytt bolag direkt, bara att de gick samman.

Ja jo det var det jag skrev, att Square Enix (nytt bolag) funnnits sedan 2003

ja, fast du missade vad jag menade. De har funnits över 30 år, de vet nog var spelare vill ha. Eller visste iaf.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Jag har inte kört Tomb Raider än men jag kan säga att Sleeping Dogs är ett riktigt, riktigt bra spel som jag verkligen njöt av, varje sekund.
Hitman var mindre imponerande men rent tekniskt är det bra och storyn har faktiskt sin egen kitchiga charm. Tyvärr är gameplay inte alls lika kul pga. sneak-systemets taskiga begränsningar.

Tomb Raider ser jag fram emot att lira igenom så fort jag är klar med Bioshock. Och ja - jag har köpt samtliga titlar efter att ha laddat ned dem. Jag premierar kvalitet (och mindre hemsk DRM)

Medlem

God morgon Square har ni fattat detta nu, det var på tiden


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Detta uttalande kändes verkligen som humor på hög nivå.

MEG
Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av MEG:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av MEG:

Square Enix har funnits sedan 2003 och NU har de kommit på att de kanske ska lyssna på sina fans/community.
Bättre sent än aldrig som flickan sa till drängen

Jo, fast Square sedan 80-talet och Enix sedan 70-talet. Det är inget nytt bolag direkt, bara att de gick samman.

Ja jo det var det jag skrev, att Square Enix (nytt bolag) funnnits sedan 2003

ja, fast du missade vad jag menade. De har funnits över 30 år, de vet nog var spelare vill ha. Eller visste iaf.

Vi pratar om två olika bolag, du om Sguare och jag om Square Enix, ja de gick samman 2003 och blev ett nytt bolag dvs Square Enix. Square som bolag finns inte längre


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag gillar square enix och deras spel, grafiken är mäktig.. Visst lite mkt cutscenes som kan vara smått överdrivna ibland men i helhet en utav dem bästa spelutvecklarna imo. Älskar sleeping dogs!

1
Skriv svar