Se skillnaden mellan Modern Warfare 3 och Ghosts

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Mauz:

CoD motorns fokus har alltid varit att kunna köras på 60 fps i 1080p på konsoller i jämförelse med, säg Crysis och Battlefield som senast kördes i 30 fps i 720p. Med CoD Ghosts ser Infinity Ward ut att fortsätta med den trenden in på nästa generation.

Detta är helt ok för min del då jag föredrar flyt, responsivitet och skarphet när jag spelar kompetitivt istället för shiny effects på låg upplösning och långsam respons.:)

x-box360:
MW2 1024x600
MW3 1024x600
Battlefield 3 1280x704
BlackOps 1040x608

PS3:
MW2 1024x600
Battlefield 3 = 1280x704
BlackOps 960x944

Såpass? Känns konstigt då iallafall mw3 anges som 1080p på baksidan av fodralet till ps3. Källa?

Och om det visar sig stämma så föredrar jag fortfarande 60 fps framför 30.


signatur

"Man ser ju inte träden för bara skog. De växer ju överallt." - Obelix

Medlem

Vill bara slå han som pratar på käften!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

"The arms from MW3 were beautiful at the time" :D::D:D:D:D:D:DD

Nej.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Inaktiv
Skrivet av Mauz:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Mauz:

CoD motorns fokus har alltid varit att kunna köras på 60 fps i 1080p på konsoller i jämförelse med, säg Crysis och Battlefield som senast kördes i 30 fps i 720p. Med CoD Ghosts ser Infinity Ward ut att fortsätta med den trenden in på nästa generation.

Detta är helt ok för min del då jag föredrar flyt, responsivitet och skarphet när jag spelar kompetitivt istället för shiny effects på låg upplösning och långsam respons.:)

x-box360:
MW2 1024x600
MW3 1024x600
Battlefield 3 1280x704
BlackOps 1040x608

PS3:
MW2 1024x600
Battlefield 3 = 1280x704
BlackOps 960x944

Såpass? Känns konstigt då iallafall mw3 anges som 1080p på baksidan av fodralet till ps3. Källa?

Och om det visar sig stämma så föredrar jag fortfarande 60 fps framför 30.

Tror dom skalar upp det till 1080p, men den riktiga upplösningen är vanligtvis mycket lägre

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Jinxswe:

Dom har lagt på lite mer ljus?

Då har du inte mycket ögon för grafik.

oj förlåt dom har lagt på glans på allt också.

Jag gillar dina kommentarer, men tycker nog att Activision och utvecklarna är värda lite beröm för att ha uppdaterat grafiken för första gången på 5 år, hehe.
Det är svårt att se hur mycket bättre djungeln ser ut, då det är filmat från så långt avstånd, men karaktärerna verkar bli riktigt snygga.

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av Mauz:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Mauz:

CoD motorns fokus har alltid varit att kunna köras på 60 fps i 1080p på konsoller i jämförelse med, säg Crysis och Battlefield som senast kördes i 30 fps i 720p. Med CoD Ghosts ser Infinity Ward ut att fortsätta med den trenden in på nästa generation.

Detta är helt ok för min del då jag föredrar flyt, responsivitet och skarphet när jag spelar kompetitivt istället för shiny effects på låg upplösning och långsam respons.:)

x-box360:
MW2 1024x600
MW3 1024x600
Battlefield 3 1280x704
BlackOps 1040x608

PS3:
MW2 1024x600
Battlefield 3 = 1280x704
BlackOps 960x944

Såpass? Känns konstigt då iallafall mw3 anges som 1080p på baksidan av fodralet till ps3. Källa?

Och om det visar sig stämma så föredrar jag fortfarande 60 fps framför 30.

Tror dom skalar upp det till 1080p, men den riktiga upplösningen är vanligtvis mycket lägre

Aha på så vis. Sneaky bastards... Slipper sådant då jag spelar på PC framför allt annat. Snygg grafik är ett plus men för min del är inte grafik första prioritet så jag har inte mkt å klaga över vad gäller CoD. Har inte tröttnat på det än iaf!


signatur

"Man ser ju inte träden för bara skog. De växer ju överallt." - Obelix

Medlem

Spoiler Alert!

Hunden dör i slutet...

Medlem

Sluta gnäll gott folk! Äntligen en betydlig grafisk uppdatering till CoD serien!

Inaktiv

Inget mer Call of Duty.

Medlem

Förstår inte varför folk skriver "Ser okej ut för o vara cod"....

Ser ju knappast bra ut för att det ska vara ett helt nytt spel till nästa gen, ser fan ut som vilket jävla spel som helst -.-

No balls när det kommer till att göra något nytt idag

Medlem
Skrivet av Rabieskorv:

Förstår inte varför folk skriver "Ser okej ut för o vara cod"....

Ser ju knappast bra ut för att det ska vara ett helt nytt spel till nästa gen, ser fan ut som vilket jävla spel som helst -.-

No balls när det kommer till att göra något nytt idag

Och hur ser Killzone ut till Ps4 (på marken)? Som vilket jävla spel som helst...

Kanske dags att inse att spelen inte kommer bli så fasligt mycket snyggare än de redan är.

Medlem

Jag har inte stenkoll på debatten här, men det vore skitkul om det är samma människor som sitter och whinar om kass grafik som annars brukar gnälla på att gameplay går före grafik.

Varför blir folk så sura på att det släpps ett spel? Det är en fri marknad, vem som helst får producera spel. Om nu spelet är skit så behöver ni inte köpa det. Gå och spela ARMA eller nått. Det kommer jag göra. Och CoD när nu när det släpps.

12
Skriv svar