Låt oss presentera Xbox One!

Robot
Låt oss presentera Xbox One!

Efter att Sony visat världen sina planer med Playstation 4, blev det så dags för de bittra rivalerna Microsoft att besvara elden. I ett stort tält uppsatt vid högkvarteret i Redmond visas framtiden upp.

#microsoft, #sony, #nintendo, #gears-of-war, #halo-combat-evolved, #forza, #fifa-14, #halo-4, #forza-motorsport-5, #turn-10, #quantum-break, #remedy, #max-payne, #alan-wake, #call-of-duty-ghosts, #infinity-ward


Medlem
Låt oss presentera Xbox One!

Nytt Forza verkar säkert, man såg det på hemskärmen.


signatur

Xd

Medlem

Hamra f5 it is.

Medlem

Det ser ut som en digital box än konsol

Medlem

Konsolen verkar förvånansvärt bra.
Kommer hålla ett öga på Xbox One, vill gärna veta om de har några planer på att ändra Xbox Live kostnaden eller om de ska ha flera nivåer, vill gärna kunna spela med mina polare impulsivt utan månadskostnad.
Att t.ex. skippa Cloud Saves och dylikt skulle jag gärna göra för att få spela gratis online.

Skrivet av Bensinspade:

Det ser ut som en digital box än konsol

Passar ju bra i Vardagsrummet jueh


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Spel? Vad är spel?

Medlem

Jag gillar den!

Men undra hur TV-delen blir utanför USA. Och särskilt i Sverige där det behövs betalkort till och med med Reklam TV. Ser mest fram åt Forza 5 som släpps dag ett.


signatur

Det var detta...

Medlem

Ser ut som en gammal VHS!

Medlem

borde heta Xbox TV

Medlem
Medlem

vad har dom för smak egentligen! (nextup IKEA?!) sony är en racer bandspelare med fräsig ventilation och så kommer microsoft med en lortig VHS nää nu smällere med en portabelt öga:O

Medlem

Nu vill jag se PS4!

Medlem

Men kom till HÅRDVARAN och visa IN-GAME för bövelen!

Krims-krams och spel-trailers är ointressant, jag vill höra om hårdvaran och SE grafiken tagen in-game!

(Riktat till showen på streamen, inte fz!)

Medlem

Gillar verkligen deras nya gränssnitt och gestures, oavsett om konsolen blir svagare än ps4, så skulle jag kunna tänka mig att köpa en xbox one enbart för multimedia+kinect social gaming.

Beror såklart lite på hur "styrt" gränssnittet är (t.ex. streaming ifrån dator tillåtet? eller endast deras "partner tjänster").

I slutändan blir det antagligen både en ps4 + en xbox one denna generation

Medlem

När man fick glimta ingame-play skymta i COD Ghost såg grafiken ut att vara långt från PC. Får hoppas på arbetskopia annars blir man besviken. Forza såg ju bra ut. Väntar nu på överraskningen att GTA 5 skulle presenteras men det får man nog leta efter i stjärnorna. Kommer nog endast till Xbox 360 och PS3?

Jaha, då var sändningen slut


signatur

Det var detta...

Medlem

Där tog sändningen slut


signatur

Det var detta...

Medlem

Fy fan va besviken jag blev Sämsta eventet genom tiderna!

Medlem
Skrivet av stormense:

När man fick glimta ingame-play skymta i COD Ghost såg grafiken ut att vara långt från PC. Får hoppas på arbetskopia annars blir man besviken. Forza såg ju bra ut. Väntar nu på överraskningen att GTA 5 skulle presenteras men det får man nog leta efter i stjärnorna. Kommer nog endast till Xbox 360 och PS3?

Jaha, då var sändningen slut

Tror det handlar mer om begränsningar i streamen. Jag missade början, sade dom något om hårdvaran?

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Fy fan va besviken jag blev Sämsta eventet genom tiderna!

MEN DU FICK JU SE KONSOLEN.

Där ser vi hur mycket det betydde. Nu visste vi att spelen skulle lysa med sin frånvaro, men kom igen...


signatur

I am the black wizards.

Medlem

I am impressed

Inaktiv

Men vänta nu. Microsoft introducerade namnet "Xbox 360" eftersom att "Xbox 2" skulle upplevas som att halka efter "Playstation 3" numeriskt (logik). Nu introducerar man "Xbox One" :S Hur har man tänkt där och hur kommer den INTE blandas ihop med den ursprungliga Xbox:en i vardagligt tal? xD

*facepalm*

Medlem
Skrivet av AvalancheSWE:
Skrivet av stormense:

När man fick glimta ingame-play skymta i COD Ghost såg grafiken ut att vara långt från PC. Får hoppas på arbetskopia annars blir man besviken. Forza såg ju bra ut. Väntar nu på överraskningen att GTA 5 skulle presenteras men det får man nog leta efter i stjärnorna. Kommer nog endast till Xbox 360 och PS3?

Jaha, då var sändningen slut

Tror det handlar mer om begränsningar i streamen. Jag missade början, sade dom något om hårdvaran?

8gb RAM, 8 kärnor och billioner transistorer som inte direkt säger någonting.

Medlem
Inaktiv

Fantastiskt event. Nu behöver jag inte fundera på om nya Xbox är en gammal pösig fossils vision av framtiden, nu vet jag det.

Mer Kinect? Mer DRM? Mer jänkardedikerat skräp som tilltalar snorungar? Yes sir.

Och en sak till: är det bara jag som skrattade när muppen från IW först gapade om att nya COD skulle ta ett kreativt jättekliv framåt med helt ny historia, helt nytt bla bla bla och vad visar de därefter? Supergeneriskt mumlande och en handling där fienden invaderat USA och slagit dess militär i spillror? Åh herregud så nyskapande, ett sådant spel har jag aldrig kört förut. Eller vänta nu...

Inaktiv
Skrivet av akitaka:

borde heta Xbox TV

Eller varför inte Xbox US ... eller Xbox American Patriot? Tydligen är den riktad till amerikanska kunder i.o.m. NFL-introduktionen och avtalen med amerikanska TV-bolag. Inte nog med det: bara feta amerikaner är tillräckligt lata att prata till sin Xbox istället för att trycka på en knapp.

Btw - bara jag som tröttnat på amerikansk patrionism i Call of Duty? Alltid någon hemlig terrorkraft som skakat om landet och nu ska halva världen slaktas för att USA skall återuppstå. Yawn!

Medlem

Allt det här tjatet om tv som absolut inte kommer funka utanför USA var tråkigt att lyssna på.

Medlem

Det där var ju än sämre visning än vad MS, Sony och Nintendo gör på E3 när de INTE har ny hårdvara att visa!

Man får lite känslan att de blivit rejält stressade av att Sony (lite oväntat) avslöjade PS4 redan i februari.

Medlem

Tyckte det var för jävla roligt att Sonys aktie sköt i höjden när Microsoft presenterade sin nya konsol.

Medlem

Känns som att Sony satsar mer på spel och Microsoft mer på tv, film och social lull.

Blir intressant att se vad E3 har att erbjuda men jag är nog mer ute efter spel och därav lutar det mer åt Playstation 4 än Xbox One.

Skriv svar